Hur börjar man prata med en tjej?
37 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Mammaspojke skrev:Massor av gånger har tjejer verkat intresserade, dom ler och tittar. Väntar på att man ska säga något..
Blir så frustrerad över hur många tillfällen man förlorat bara för att man inte kan konversera. Vet inte om det ÄR ADD:n eller Aspergern, kanske nått annat men har alltid haft problem med det. Minns tillbaks redan som typ 10åring hur frustrerande det var. Är nu medelålders..
Jag är tämligen övertygad om att många neurodiversa är på det viset för att det inte är meningen att relationer ska börja på det sättet. Annars skulle inte en stor del av neurodiversa ha problem med att ta kontakt på "normalt" sätt.
Så antingen så gör man våld på sig själv eller så inser man att naturliga neurodiversa relationer inte ska börja med verbal kontakt, utan med blickar och observation på distans.
Et av problemene som gjør at dette ikke er å anbefale, er at de fleste ikke vil akseptere slik adferd. Hverken NT eller neurodiverse. Jeg ville ikke like å ha noen "etter meg" på denne måten, dersom jeg ikke hadde interesse av dem. Jeg ville heller ikke like å gi slik oppmerksomhet til noen som ikke ønsker det.rdos skrev:Mammaspojke skrev:Massor av gånger har tjejer verkat intresserade, dom ler och tittar. Väntar på att man ska säga något..
Blir så frustrerad över hur många tillfällen man förlorat bara för att man inte kan konversera. Vet inte om det ÄR ADD:n eller Aspergern, kanske nått annat men har alltid haft problem med det. Minns tillbaks redan som typ 10åring hur frustrerande det var. Är nu medelålders..
Jag är tämligen övertygad om att många neurodiversa är på det viset för att det inte är meningen att relationer ska börja på det sättet. Annars skulle inte en stor del av neurodiversa ha problem med att ta kontakt på "normalt" sätt.
Så antingen så gör man våld på sig själv eller så inser man att naturliga neurodiversa relationer inte ska börja med verbal kontakt, utan med blickar och observation på distans.
Så i de aller fleste tilfeller er det fullstendig uønsket, upassende og risikabelt. Så klart det kan finnes unntak, men jeg anser det som ekstremt usannsynlig at man treffer på en kontekst hvor dette er gjensidig akseptabelt.
Spesielt hvis man ikke kan lese Nts måte å avvise på er det ganske dumt å holde på slik, vil jeg si. Det du vil kalle starten på en relasjon (vennskap eller kjærlighet), ligner det veldig mange gjøre for å avvise andre. Det vil i så fall si at man overser en kjepestor risiko for å skape stort ubehag for andre.
Batte skrev:Et av problemene som gjør at dette ikke er å anbefale, er at de fleste ikke vil akseptere slik adferd. Hverken NT eller neurodiverse. Jeg ville ikke like å ha noen "etter meg" på denne måten, dersom jeg ikke hadde interesse av dem. Jeg ville heller ikke like å gi slik oppmerksomhet til noen som ikke ønsker det.
Då tror jag du missuppfattade det hela. Det handlar inte om att vara efter någon man tycker är snygg som inte har något intresse. Det handlar om att först försäkra sig om att det finns intresse genom att utbyta blickar på distans. När man väl fått respons på detta så kan man fortsätta så ett tag, och inte bara bordust gå fram och fråga om en dejt eller något.
Jo, jeg forstår nok hva du mener. Å observer andre på avstand for så å tolke responsen. Utfordringen er at avvisning kan se ut som den responsen man ønsker seg av en interessert person.rdos skrev:Batte skrev:Et av problemene som gjør at dette ikke er å anbefale, er at de fleste ikke vil akseptere slik adferd. Hverken NT eller neurodiverse. Jeg ville ikke like å ha noen "etter meg" på denne måten, dersom jeg ikke hadde interesse av dem. Jeg ville heller ikke like å gi slik oppmerksomhet til noen som ikke ønsker det.
Då tror jag du missuppfattade det hela. Det handlar inte om att vara efter någon man tycker är snygg som inte har något intresse. Det handlar om att först försäkra sig om att det finns intresse genom att utbyta blickar på distans. När man väl fått respons på detta så kan man fortsätta så ett tag, och inte bara bordust gå fram och fråga om en dejt eller något.
Batte skrev:Jo, jeg forstår nok hva du mener. Å observer andre på avstand for så å tolke responsen. Utfordringen er at avvisning kan se ut som den responsen man ønsker seg av en interessert person.
Nu hänger jag inte med. Avvisar du folk genom att titta regelbundet på dem? Det låter rätt så ovanligt för mig. Om jag inte gillar någon så vägrar jag titta åt deras håll.
Hvis jeg merker at noen titter på meg, titter jeg på dem. Som regel fordi jeg lurer på om de vil meg noe eller om de tenker noe om meg. Det gjør jeg uavhengig om jeg ønsker kontakt med andre eller ikke. Hvis det er snakk om å se på fremmede mennesker har jeg bare utseende å gå etter, så da vil jeg ikke fatte interesse for dem. Jeg blir ikke interessert i noen pga. utseende.rdos skrev:Batte skrev:Jo, jeg forstår nok hva du mener. Å observer andre på avstand for så å tolke responsen. Utfordringen er at avvisning kan se ut som den responsen man ønsker seg av en interessert person.
Nu hänger jag inte med. Avvisar du folk genom att titta regelbundet på dem? Det låter rätt så ovanligt för mig. Om jag inte gillar någon så vägrar jag titta åt deras håll.
Batte skrev:Hvis jeg merker at noen titter på meg, titter jeg på dem. Som regel fordi jeg lurer på om de vil meg noe eller om de tenker noe om meg. Det gjør jeg uavhengig om jeg ønsker kontakt med andre eller ikke. Hvis det er snakk om å se på fremmede mennesker har jeg bare utseende å gå etter, så da vil jeg ikke fatte interesse for dem. Jeg blir ikke interessert i noen pga. utseende.
Fast det handlar lika lite om utseende som när normala går fram och frågar om en dejt. Det är ett effektivt sätt att se om någon är kompatibel och intresserad. För typiska tjejer anser att killar som är intresserade ska gå fram och prata med dem och tröttnar därför när det inte händer.
Generelt om å bli kjent med noen: Om den beste måten er den dårligste måten er risikoen høy. De fleste mennesker er NT og mange som er "neurodiverse" vil være i fred når de ikke har andre planer.rdos skrev:Batte skrev:Hvis jeg merker at noen titter på meg, titter jeg på dem. Som regel fordi jeg lurer på om de vil meg noe eller om de tenker noe om meg. Det gjør jeg uavhengig om jeg ønsker kontakt med andre eller ikke. Hvis det er snakk om å se på fremmede mennesker har jeg bare utseende å gå etter, så da vil jeg ikke fatte interesse for dem. Jeg blir ikke interessert i noen pga. utseende.
Fast det handlar lika lite om utseende som när normala går fram och frågar om en dejt. Det är ett effektivt sätt att se om någon är kompatibel och intresserad. För typiska tjejer anser att killar som är intresserade ska gå fram och prata med dem och tröttnar därför när det inte händer.
Uansett kan avvisende eller uinteressert adferd være til forveksling lik adferd man liker, hvis man er på den måten du beskriver. Som et minimum bør man ta det i betraktning dersom man gjør dette.
rdos skrev:Batte skrev:Jo, jeg forstår nok hva du mener. Å observer andre på avstand for så å tolke responsen. Utfordringen er at avvisning kan se ut som den responsen man ønsker seg av en interessert person.
Det har hänt mig en gång i livet att en tjej tittat regelbundet på mig pga av rädsla.
Men det berodde nog mest på att det var mörkt och att hon inte såg mig så bra.
Att gå fram till någon rädd tjej och fråga vad hon heter och var hon bor
kan vara mer skrämmande än att försiktigt kolla intresse med blicken.
StefanJC skrev:rdos skrev:Batte skrev:Jo, jeg forstår nok hva du mener. Å observer andre på avstand for så å tolke responsen. Utfordringen er at avvisning kan se ut som den responsen man ønsker seg av en interessert person.
Det har hänt mig en gång i livet att en tjej tittat regelbundet på mig pga av rädsla.
Det är inte meningen att de ska titta på dig för att de är rädda. Det är meningen att de ska titta på dig för att de gillar dig. Tror inte det är så svårt att skilja på dessa varianter.
StefanJC skrev:Att gå fram till någon rädd tjej och fråga vad hon heter och var hon bor
Man ska självklart låta de som är rädda vara ifred. Det säger sig självt.
Batte skrev:Generelt om å bli kjent med noen: Om den beste måten er den dårligste måten er risikoen høy. De fleste mennesker er NT og mange som er "neurodiverse" vil være i fred når de ikke har andre planer.
Såklart. Det händer ju inte så ofta att någon medverkar för att de är intresserade. Det går liksom inte att gå ut på stan och leta och tro att man får napp direkt.
rdos skrev:StefanJC skrev:rdos skrev:
Det är inte meningen att de ska titta på dig för att de är rädda. Det är meningen att de ska titta på dig för att de gillar dig. Tror inte det är så svårt att skilja på dessa varianter.StefanJC skrev:Att gå fram till någon rädd tjej och fråga vad hon heter och var hon bor
Man ska självklart låta de som är rädda vara ifred. Det säger sig självt.
Om jag ska komplicera till det mer så är rädsla en förutsättning
för kärlek. T ex blyghet och respekt är rädslor.
Sen är rädsla och omtänksamhet tätt förknippade. Det är samma
muskel i hjärnan.
Så att undvika rädda personer är inte nödvändigtvis alltid den bästa
strategin.
Det har med kultur, bakgrund, samhälle att göra. Om man skulle befinna sig i England eller USA så är det vanligt att båda könen våga prata med varandra. I Sverige är det tvärtom.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor