VILL du jobba?
VILL du jobba?
Räknas att man funderar på att börja med sysselsättning som jobb här?
Eller är det traditionellt arbete, lönearbete, som avses?
Eller är det traditionellt arbete, lönearbete, som avses?
- BellaBelle
- Anslöt: 2017-10-29
VILL du jobba?
Kahlokatt skrev:Jag skulle vilja prova att ge ut en novellsamling, men jag har ingen självkänsla, så jag vet inte om jag törs.
Men är det inte då man kan ge ut något under pseudonym...?
VILL du jobba?
Nej, jag vill göra bra saker och dom flesta arbeten går ut på att försämra framtiden.
- hassanisaba
- Anslöt: 2014-07-14
VILL du jobba?
hassanisaba skrev:Nej, jag vill göra bra saker och dom flesta arbeten går ut på att försämra framtiden.
Men man kan ju jobba som saneringstekniker och inom renhållningen där de servar sopsorteringsstationer, om man vill göra något för moder natur, då gör man något för framtiden och utan att behöva vara någon akademiker...
VILL du jobba?
antonius skrev:hassanisaba skrev:Nej, jag vill göra bra saker och dom flesta arbeten går ut på att försämra framtiden.
Men man kan ju jobba som saneringstekniker och inom renhållningen där de servar sopsorteringsstationer, om man vill göra något för moder natur, då gör man något för framtiden och utan att behöva vara någon akademiker...
eh?!?
- hassanisaba
- Anslöt: 2014-07-14
VILL du jobba?
hassanisaba skrev:antonius skrev:hassanisaba skrev:Nej, jag vill göra bra saker och dom flesta arbeten går ut på att försämra framtiden.
eh?!?
Ja, om man nu vill göra något för miljö och natur, bara ett förslag.
VILL du jobba?
antonius skrev:Kahlokatt skrev:Jag skulle vilja prova att ge ut en novellsamling, men jag har ingen självkänsla, så jag vet inte om jag törs.
Men är det inte då man kan ge ut något under pseudonym...?
Man kan självpublicera också.
- BellaBelle
VILL du jobba?
KrigarSjäl skrev:Jobbet behöver inte vara meningsfullt för min del, det enda jag kräver är avtalsenlig lön.
Att gå som obetalt hjon har ingenting med arbete att göra.
Skulle inte klara att det inte kändes meningsfullt.
- BellaBelle
VILL du jobba?
Vill egentligen jobba men nu går det inte. Längre fram kanske jag går en kurs.
- BellaBelle
Återgå till Studier och arbetsliv