Vackra kvinnor med gitarr (och utan)
Synd att det är så mycket material i den här tråden som inte går att lyssna på längre!
Här kommer lite bra musik.
Här kommer lite bra musik.
Tio poäng till den som kommer på vilket barnprogram som hade en version av den här låten som signaturmelodi!
Kahlokatt skrev:Synd att det är så mycket material i den här tråden som inte går att lyssna på längre!
Skriv artist och låttitel i texten så kan alla söka själva när klippet försvunnit.
Ingen gitarr men en fantastiskt duktig tjej. Polly Scattergood "Cocoon":
Inte heller här en kvinna med gitarr men ändå med ett stränginstrument, nämligen en violin. Den här tjejen har jag smått förälskat mig i eftersom hon är så förbaskat duktig.
Lindsey Stirling "Crystallize":
Lindsey Stirling "Crystallize":
Har ingen aning om vad hon sjunger, men man blir ju bara glad av den här låten!
Kanske inte världens vackraste kvinna, men VILKEN LÅT. Gud, jag RYSER.
Nu blir det en kvinna med gitarr. Kolla in Tifts affisch i videon!
Kvinna med gitarr? Nicola Hall spelar Chaconne BWV 1004 av J.S Bach. Johann Sebastians första fru gick bort 1720 och han uttrycker här sin sorg genom musiken i en 14 minuter lång sorgeprocess. Smärta, saknad, längtan, kärleksfulla minnen, ensamhet, mer smärta. Musik som varje människa borde lyssna på åtminstone en gång i livet...
Takk, det var vakker musikk!Landale skrev:Johann Sebastians första fru gick bort 1720 och han uttrycker här sin sorg genom musiken i en 14 minuter lång sorgeprocess. Smärta, saknad, längtan, kärleksfulla minnen, ensamhet, mer smärta.
Återgå till Intressanta intressen