Om saknad när jag är utan den jag älskar.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Undyne » 2017-07-18 8:56:03

Ibland händer det att jag åker bort på semester utan min kille. Även om det bara är en vecka blir saknaden som ett stort svart hål som äter upp mig inifrån. Är konsekvensen jag borde dra att inte åka bort? Någon som känner likadant? Det känns också jobbigt för att jag blir otrevlig mot de jag är på semester med.
Undyne
Ny medlem

Anslöt: 2017-07-17

Inläggav Batte » 2017-07-18 11:55:01

Om du burde reise? Du burde vurdere hva som gir mest verdi for deg. :-)Happy Noen ganger er det kanskje fint å komme seg litt unna og kjenne på savn? Jeg vet dessverre ikke hvordan det er, men det høres vanskelig ut!

Selv savner jeg vanligvis ikke mennesker. Når jeg savner noen har det vanligvis ikke med kjærlighet å gjøre, men er snarere snakk om intellekt.
Batte

Anslöt: 2016-08-04

Inläggav Undyne » 2017-07-18 19:34:14

Tack för ditt svar :) det är klart att jag tycker om att resa, men nästa gång kanske jag tar ett annat beslut... Ibland är det ju bra att sakna någon för att jag lär mig uppskatta personen så mycket mer. Men ibland blir det också lite för mycket saknad ;)
Det är ju olika för alla varför de saknar någon...
Undyne
Ny medlem

Anslöt: 2017-07-17

Inläggav imagine » 2017-08-18 2:06:31

En resa kan vara ett bra tillfälle att lära känna sina känslor av saknad för honom. Det påminner ju dig hur mycket du älskar honom. Jag tycker dock inte att du bör avstå från resan om du verkligen vill åka. Man ska aldrig försumma sig själv i en relation...
imagine

Anslöt: 2013-03-29

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in