NSU Hatets Underjord - tyskt drama på SVT
7 inlägg
• Sida 1 av 1
NSU Hatets Underjord - tyskt drama på SVT
Såg den serien på SVT. Känns aktuellt med tanke på de problem med nazister som uppdagats på sistone i tyska försvaret. Det är farligt när säkerhetstjänster tror sig kunna kontrollera extremister.
Moderator: Kompletterade rubriken.
Moderator: Kompletterade rubriken.
- Dreamtrance
- Anslöt: 2016-07-04
NSU Hatets Underjord
Oj, jag kom på att jag nog missade en eller två delar. Jag såg bara första. Var det tre delar? Man kanske kan se dem på SVT play? Jag har aldrig begripit mig på den där gruppen. Jättekonstigt.
NSU Hatets Underjord
Finns på SVT play. Att till exempel åka till ett koncentrationsläger och röra vid en ugn är en "rit" som nazister ägnar sig åt.
- Dreamtrance
NSU Hatets Underjord
Dreamtrance skrev:Finns på SVT play. Att till exempel åka till ett koncentrationsläger och röra vid en ugn är en "rit" som nazister ägnar sig åt.
Tsss... jag fattar inte hur tyskar kan hålla på så där. De borde ju veta bättre.
NSU Hatets Underjord
Jag missade första avsnittet (Förövarna), men såg del 2 Offren och del 3 Utredarna.
Det var upprörande hur pollsen behandlade första offrets familj. En polis ljög rent ut för den chockade änkan. Han visade ett foto på en kvinna med barn och påstod att hennes mördade make hade en älskarinna och barn med henne. Antagligen för att få henne ur balans och skvallra om mannens olagliga aktiviteter. Han for till Holland ibland, det måste vara för att smuggla in knark. Han var blomsterhandlare, han köpte troligen blommor och blomsterlökar där.
Sedan det ena mordet på turkiska näringsidkare efter det andra. Den träskalliga polisen fortsatte utgå från att offren måste vara kriminella.
https://www.svtplay.se/video/13957128/n ... start=auto
Inte mindre upprörd blev man över hur inkompetent säkerhetstjänsten betedde sig. De kände till den nazistiska ligan men lyckades (ville?) aldrig få tag på dem. I stället brände de upp utredningen! Detär gäller att till varje pris inte avslöja en tjallare. Men vad är det för nytta med en tjallare om han aldrig avslöjar något som kan förhindra terrordåd?
Serien var bra även om jag fick känna mig konstant förbannad över idioterna inom tyska polisen och säkerhetstjänsten.
Det var upprörande hur pollsen behandlade första offrets familj. En polis ljög rent ut för den chockade änkan. Han visade ett foto på en kvinna med barn och påstod att hennes mördade make hade en älskarinna och barn med henne. Antagligen för att få henne ur balans och skvallra om mannens olagliga aktiviteter. Han for till Holland ibland, det måste vara för att smuggla in knark. Han var blomsterhandlare, han köpte troligen blommor och blomsterlökar där.
Sedan det ena mordet på turkiska näringsidkare efter det andra. Den träskalliga polisen fortsatte utgå från att offren måste vara kriminella.
https://www.svtplay.se/video/13957128/n ... start=auto
Inte mindre upprörd blev man över hur inkompetent säkerhetstjänsten betedde sig. De kände till den nazistiska ligan men lyckades (ville?) aldrig få tag på dem. I stället brände de upp utredningen! Detär gäller att till varje pris inte avslöja en tjallare. Men vad är det för nytta med en tjallare om han aldrig avslöjar något som kan förhindra terrordåd?
Serien var bra även om jag fick känna mig konstant förbannad över idioterna inom tyska polisen och säkerhetstjänsten.
NSU Hatets Underjord
Läs om Stay Behind rörelsen. Under åttiotalet begicks en rad oförklarliga terrordåd i Europa. I Belgien sköts människor ihjäl av män med kpist vid ett flertal tillfällen. I Italien exploderade bomber med många dödsoffer som följd.
- Dreamtrance
NSU Hatets Underjord
Den här tråden borde slås ihop med nazistisk terrorism.
- Dreamtrance