Träff i Visby 27-28/9
62 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Blir det allmän guidning i Visby av Mats?
Själv kan jag nog tyvärr inte komma, om weasley och pv åker tidigare än lördag. Tror inte jag hinner och klarar av att ta mig till Nynäshamn på egen hand.
Själv kan jag nog tyvärr inte komma, om weasley och pv åker tidigare än lördag. Tror inte jag hinner och klarar av att ta mig till Nynäshamn på egen hand.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 15:21:38, redigerad totalt 1 gång.
Det beror på vad man menar med guidning. Jag tycker absolut vi ska gå och titta på stan. Och jag kan ju alltid peka på ringmuren... Men så mycket historiska fakta om Visby kan jag tyvärr inte och jag vet inte vad ruinerna heter heller... så det får bli vad det blir.
Tråkigt om du inte kan komma, Alien!
Tråkigt om du inte kan komma, Alien!
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 15:21:38, redigerad totalt 1 gång.
Tackar för mig.
Jag får tacka nej för denna gången, men tack för initiativet Mats!
Sen behöver du Mats inte berätta så mkt om staden, bara att se och uppleva den räcker:) Hade varit härligt att få vara där nu på hösten utan turistmassorna men men går väl fler båtar....
Och om Mats vill passa på att utnyttja tillfället för att knyta fler kontakter på ön så tycker jag att ni kan tipsa Radio Four om erat möte. Kanske vill de göra ett programinslag:) Finns även Gotlands Allehanda tidningen som finns på nätet oxå, kanske lite sent för det?
Sen behöver du Mats inte berätta så mkt om staden, bara att se och uppleva den räcker:) Hade varit härligt att få vara där nu på hösten utan turistmassorna men men går väl fler båtar....
Och om Mats vill passa på att utnyttja tillfället för att knyta fler kontakter på ön så tycker jag att ni kan tipsa Radio Four om erat möte. Kanske vill de göra ett programinslag:) Finns även Gotlands Allehanda tidningen som finns på nätet oxå, kanske lite sent för det?
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 15:21:38, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Synd att jag kom in i tråden så sent. Kunde annars ha varit med. Ska jobba, är det tänkt. Kunde nog ha ordnat en del boende i Bro, 7 km NV om Visby.
Förhoppningsvis blir det fler gånger.
Förhoppningsvis blir det fler gånger.
Senast redigerad av HellviHumle 2011-05-04 15:21:38, redigerad totalt 1 gång.
- HellviHumle
- Anslöt: 2008-09-24
Hej HellviHumle!
Kul med en gotlänning till här på forumet. Välkommen!
Om det blir fler gånger? Som det känns nu kommer jag inte att försöka anordna fler träffar i Visby. Det finns en del som är seriöst intresserade men när det kommer till kritan tycker de allra flesta att det är en för stor grej att ta sig hit. Till slut blir det ett par tre stycken som verkligen tänker komma. Det gör att träffens vara eller inte vara hänger på någon eller några enskilda personer. Får någon då oförutsett förhinder blir det ingen träff.
Men det är ju inget som hindrar att någon annan gotlänning försöker anordna en träff här. *tittar år ett bestämt håll* I så fall skulle jag vara intresserad av att delta...
Om det blir fler gånger? Som det känns nu kommer jag inte att försöka anordna fler träffar i Visby. Det finns en del som är seriöst intresserade men när det kommer till kritan tycker de allra flesta att det är en för stor grej att ta sig hit. Till slut blir det ett par tre stycken som verkligen tänker komma. Det gör att träffens vara eller inte vara hänger på någon eller några enskilda personer. Får någon då oförutsett förhinder blir det ingen träff.
Men det är ju inget som hindrar att någon annan gotlänning försöker anordna en träff här. *tittar år ett bestämt håll* I så fall skulle jag vara intresserad av att delta...
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 15:21:38, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:Hej HellviHumle!
Tack för välkomnandet.
Jag förstår att många drar sig för att åka hit. Kostar ju en förmögenhet för fastlänningar.
Jag bor så trångt så jag har knappast möjlighet att ordna nå'n träff här. Men annars får väl vi gutar ordna nå't själva. "Klubben för inbördes beundran"
Jag ska jobba i morgon. Får passa på när det är nå'n som vill ha hjälp.
Senast redigerad av HellviHumle 2011-05-04 15:21:39, redigerad totalt 1 gång.
- HellviHumle
Mats skrev:Hej HellviHumle!
Även om det bara blir två-tre personer som kommer, så kan det väl vara kul att träffas. Fast då kanske det inte längre meriterar namnet "aspergerträff".
Jag skulle som sagt gärna komma, men jag blir typ ett nervöst vrak varje gång jag ska resa ensam någonstans dit jag inte varit förr. Alltså är jag beroende av ressällskap.
Kanske ni två gotlänningar kan ordna en aspergerträff tillsammans. Åtminstone kan ni väl träffa varandra, om ni inte redan gjort det.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 15:21:39, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:Visst, HellviHumle. Vi kan absolut träffas på något fik om du vill. Jag jobbar vanlig kontorstid så en lördag eller söndag passar mig bäst.
Det är ingen omöjlighet. Jag jobbar lite som det faller sig. Fn blir det mest helger. Men hur som helst så finns vi ju här och kan hålla kontakt.
- HellviHumle