Robert Pirsig är död. Nej, ingen rockstjärna. Filosof.
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Zen och konsten att sköta en motorcykel.
Han körde minsann motorcykel och filosoferade, och försökte återknyta kontakten med sin son, efter en massiv psykkrasch.
Hur beskriver man en gammal kultbok som var lifechanging för flera i min bekantskapskrets för folk som inte känner till honom?
Han körde minsann motorcykel och filosoferade, och försökte återknyta kontakten med sin son, efter en massiv psykkrasch.
Hur beskriver man en gammal kultbok som var lifechanging för flera i min bekantskapskrets för folk som inte känner till honom?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Oj, en av de få böcker jag faktiskt har läst.
Vad boken handlar om? Min uppfattning är att den diskuterar vad som är viktigast av att någonting är sant och att någonting är bra, eller med andra ord förhållandet mellan Sanning och Kvalitet.
Vad boken handlar om? Min uppfattning är att den diskuterar vad som är viktigast av att någonting är sant och att någonting är bra, eller med andra ord förhållandet mellan Sanning och Kvalitet.
Fadern, sonen och den heliga motorcykeln. En bok som innehåller kritik mot Pirsig och hans Zenbok.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
"I hated that book"
Pirsigs bok alltså.
Gav mig grava On the road-asociationer en annan bok som jag inte heller förstår mig på ELLER kulten omkring den
Pirsigs bok alltså.
Gav mig grava On the road-asociationer en annan bok som jag inte heller förstår mig på ELLER kulten omkring den
- honeypie81
- Anslöt: 2016-04-25
Tur att det finns så många andra böcker att läsa.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
Äh. Gillade den. Fast det var samma som med Kerouac, läste när jag var ung. Gäller nog att man är på en viss plats i livet.
Självklart synd att han är borta. På det stora hela en av världens goda influenser.
När det gäller "Zen" var jag väldigt tagen första gången jag läste den. Mindre så när jag hade läst en hel del filosofi, och samma efter uppföljaren (Lila?). Men han förtjänar fortfarande respekt. De där raderna när man inser vad som ligger bakom hans upptäcktsresa är otroliga.
När det gäller "Zen" var jag väldigt tagen första gången jag läste den. Mindre så när jag hade läst en hel del filosofi, och samma efter uppföljaren (Lila?). Men han förtjänar fortfarande respekt. De där raderna när man inser vad som ligger bakom hans upptäcktsresa är otroliga.
Återgå till Intressanta intressen