Vilken humor har ni och förstår ni olika typer av humor?
39 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Jeg liker den britiske humor, tørr, saklig og treffende.
Jag har ganska lätt för att förstå när andra skämtar och vad som är tänkt att vara roligt. Brukar bjuda på ett artigt skratt då och då för att verka smidig
Själv har jag en humor som kanske kan beskrivas som distanserad och cynisk. Det är ingen som förstår min humor och ofta brukar mina travestier eller referenser tolkas som aggressiva påhopp och blodigt allvar
Själv har jag en humor som kanske kan beskrivas som distanserad och cynisk. Det är ingen som förstår min humor och ofta brukar mina travestier eller referenser tolkas som aggressiva påhopp och blodigt allvar
Sånt här gillar jag
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Smarta saker där de inte hör hemma är helt enkelt kul.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Jag gillar den "engelska" typen av humor, den "underfundiga" sorten. Filmen "Plankan" är en definitiv favorit, liksom 'Allå 'allå, 'emliga armén" och "Krutgubbar". En del norsk humor gillar jag också.
Jag har nog överlag ganska mörk, svart humor. Men den är inte svartvit; jag kan likväl roas av väldigt oskyldiga företeelser.
- Winterblues
- Anslöt: 2011-08-27
Savanten Svante skrev:
Smarta saker där de inte hör hemma är helt enkelt kul.
Den där borde falla Krigarn i smaken...
Jag kan skratta så jag gråter åt interna skämt, t.ex. sådana som bara folk som är inne på The Phantom of the Opera fattar. Men de är helt värdelösa om man inte är initierad.
Ordskämt av alla de slag, ju sämre destå bättre, det blir ju inte ljusare en så
Min chef är ett skämt, men åt honom vill jag bara gråta...
Jag har svårt för pinsam humor. Andra kan skratta hur mycket som helst men jag gömmer mig bakom kudden och lider.
Jag har galghumor, gillar ironi men kan ha svårt att använda det rätt, framför allt om jag är nervös eller befinner mig i ett sammanhang där det känns viktigt att prestera.
Torr humor har jag svårt att förstå och fattar aldrig det roliga i korta serier i tidningar som folk ofta verkar skratta åt och finna underhållande. Grov humor är ingenting jag förstår heller.
Torr humor har jag svårt att förstå och fattar aldrig det roliga i korta serier i tidningar som folk ofta verkar skratta åt och finna underhållande. Grov humor är ingenting jag förstår heller.
Jag förstår inte vad det är som är så roligt(?) med tv serien The Office (gäller både den britiska och den US verisonen)
- honeypie81
- Anslöt: 2016-04-25
Re: Vilken humor har ni och förstår ni olika typer av humor?
honeypie81 skrev:Jag förstår inte vad det är som är så roligt(?) med tv serien The Office (gäller både den britiska och den US verisonen)
Jag har bara sett den engelska, varför den är så rolig är för att vissa personer är så pinsamma att det blir jobbigt första gången jag såg den men andra gången förstod jag humorn.
Nej jag fattade den inte riktigt. Tyckte inte om den. Han den här "chefen" var enbart obehagligt själv god och korkad.
- honeypie81
- Anslöt: 2016-04-25
Återgå till Intressanta intressen