Världens sämsta maträtt, enligt dig?
Hulkade? Som av gråt eller av lust att spy?slackern skrev:När jag och exet gick förbi en pizzeria i Södermalmsgalerian så såg vi ett gethuvud eller om det var lammhuvud på diskhon när vi gick förbi, i fortsättningen när vi gick förbi där och hon kände igen doften från matlagningen så hulkade hon alltid.
Ja, det var ganska förskräckligt, även ur hygienisk synpunkt! Dock tycker jag bilden ser tecknad ut?Dagobert skrev:Bäst jag varnar för denna bild från ett gammalt Rolling Stones-album.Spoiler: visa
Både får och getter kan ha horn eller sakna horn, och det går att ta bort hornen när de är döda!slackern skrev:... måste ha varit ett lammhuvud för hornen kan jag inte minnas.
Fast, detta hör väl hemma i någon faktatråd, kanske ...
Men kära nån, RapeRegs, det där var ett skräckexempel på dålig uppfostringsmetod! Bland annat ett verkligt "effektivt" sätt att få dig att hata maträtten ifråga! Hur nyttig den än är/var. Men detta är intressant, tycker jag. Kanske kan bli en egen tråd? "Hur lär vi våra barn att tycka om mat som är nyttig, och tycka att onyttig mat smakar äckligt?" Går det öht?
antonius skrev:Det finns väl många men av Svenska marrätter ligger väl pölsa, som jag hatat sen barndomen, bra till?
fisk
kapuni skrev:Industrimat
+1 All möjlig processad mat utan näringsämnen i och bara dåliga ämnen å skit.
sussi83 skrev:kapuni skrev:Industrimat
+1 All möjlig processad mat utan näringsämnen i och bara dåliga ämnen å skit.
En fråga tycker ni att kycklingfilé där broilern är uppvuxen på fiskmjöl är industrimat? och köper ni istället fransk kyckling från lantraser för flera hundra kr/kg på Cajsa Varg? Eller syftar ni mer på helfabrikat som man köper i frysdisken?
Återgå till Intressanta intressen