Världens sämsta maträtt, enligt dig?
Huggorm skrev:Rotmos är nog inte riktigt din stil...slackern skrev:Château d'Yquem har jag inte prövat men skulle bra görna göra det tillsammans med gåsleverpaté och Roquefort.
Gåsleverpastej, gravad lax och fläsklägg med rotmos var nog Torsten Ehrenmarks favoriträtter.
Slackern har kanske samma spännvidd.
Dagobert skrev:Huggorm skrev:Rotmos är nog inte riktigt din stil...slackern skrev:Château d'Yquem har jag inte prövat men skulle bra görna göra det tillsammans med gåsleverpaté och Roquefort.
Gåsleverpastej, gravad lax och fläsklägg med rotmos var nog Torsten Ehrenmarks favoriträtter.
Slackern har kanske samma spännvidd.
Helt ärligt så älskar jag husmanskost men rotmos går bara inte att äta.
Jag kan ta din portion!slackern skrev:Rotmos hulkar bara jag känner doften typ.
Instämmer! Dessutom är de levande när man äter dem. Vidrigt!Corvus Corone skrev:Hur kan man tycka att ostron är något lyxigt, exklusivt och gott!
Det har precis samma konsistens och smak som saltat slem.
Det är så fruktansvärt äckligt!
Välkommen i gänget!Kahlokatt skrev:Okej, jag ser nu att mitt senaste inlägg var helt onödigt, allt jag skrev i den har jag redan skrivit i den här tråden...fan...
Det är nog kryddorna som luktar. Men ank- och gåslever ska vara från lyckliga djur - inte tvångsmatarde!!!!!slackern skrev:Gåsleverpastej då med ett glas Sauternes?Huggorm skrev:Jag äter inte heller lever men leverpastej luktar ju himmelskt gott
Inte ens levande aphjärna, komplett med apans ångestskrik?Charlie72 skrev:Inte sett nån rätt här som är riktigt dålig.
Trollmor skrev:Inte ens levande aphjärna, komplett med apans ångestskrik?Charlie72 skrev:Inte sett nån rätt här som är riktigt dålig.
Vet inte vad aphjärna smakar, ångestskriken ingår väl inte i rätten.
Jo. Det är troligen någon sorts förvänd manlighetsrit.Charlie72 skrev:Vet inte vad aphjärna smakar, ångestskriken ingår väl inte i rätten.Trollmor skrev:Inte ens levande aphjärna, komplett med apans ångestskrik?Charlie72 skrev:Inte sett nån rätt här som är riktigt dålig.
Det handlar nog om att via riten överta apans egenskaper.Trollmor skrev:Jo. Det är troligen någon sorts förvänd manlighetsrit.Charlie72 skrev:Vet inte vad aphjärna smakar, ångestskriken ingår väl inte i rätten.Trollmor skrev:Inte ens levande aphjärna, komplett med apans ångestskrik?
Fiskfett är det äckligaste jag ätit. Kan inte fatta hur folk älskar det.
Värsta maträtterna är väl de som tillreds genom djurplågeri...vilket väl egentligen är alla animaliska rätter...
Hajfenssoppa är alldeles extra vidrigt. Sedan finns det en ormrätt i Kina som är så hemsk att jag skriver om den i en spoiler.
Stackars orm!
Hajfenssoppa är alldeles extra vidrigt. Sedan finns det en ormrätt i Kina som är så hemsk att jag skriver om den i en spoiler.
Spoiler: visa
Stackars orm!
Omega 3?vofff skrev:Fiskfett är det äckligaste jag ätit. Kan inte fatta hur folk älskar det.
Bland färdigrätterna ligger Dafgårds Skomakarlåda långt ner på listan.
Den hackebiffen går inte av för hackor, kan man säga. Så seg att jag förstår varför det heter Skomakarlåda.
Den hackebiffen går inte av för hackor, kan man säga. Så seg att jag förstår varför det heter Skomakarlåda.
Dagobert skrev:Bland färdigrätterna ligger Dafgårds Skomakarlåda långt ner på listan.
Så ska jag tolka det som att du bara har köpt den en gång?
slackern skrev:Dagobert skrev:Bland färdigrätterna ligger Dafgårds Skomakarlåda långt ner på listan.
Jag minns inte. Men den gång jag minns var den seg, därefter har jag inte köpt den. Har du annan uppfattning?
Undrar om inte min ena arbetskamrat åt en sådan skomakarlåda till lunch förra veckan. Han var inte heller imponerad.
Jo, jeg kom på et par ting til, som nok er værre enn lever og torskerogn:
Egusi soup, Ndolé with ground dried njanga og Eru soup...
Dagobert skrev:slackern skrev:Dagobert skrev:Bland färdigrätterna ligger Dafgårds Skomakarlåda långt ner på listan.
Jag minns inte. Men den gång jag minns var den seg, därefter har jag inte köpt den. Har du annan uppfattning?
Nej ingen annan åsikt,du har säkert rätt jag vill minnas att jag har köpt den vid något tillfälle men kan absolut inte minnas hur den smakade, dom flesta rätterna brukar vara rätt menlösa enligt mig.
Googlade lite och det verkar vara vegetariska afrikanska maträtter?Batte skrev:Jo, jeg kom på et par ting til, som nok er værre enn lever og torskerogn:
Men dafgårds lasagne är bra, den kan man slafsa i sig hur mycket som helst av
kiddie skrev:Dafgårds farmarbiff är mycket värre än skomakarlådan.
Du ljuger!
Farmarbiffen går iaf att tugga.
Det er afrikanske retter, ja. De kan sikkert lages som vegetarretter også. Det er sikkert en smule bedre.Huggorm skrev:Googlade lite och det verkar vara vegetariska afrikanska maträtter?Batte skrev:Jo, jeg kom på et par ting til, som nok er værre enn lever og torskerogn:
Njanga er tørket og kvernet crayfish. Egusi er melonfrø, men kan erstattes med gresskarfrø her.
Ndole med oksehud, njanga og fisk/reker:
https://cookedearthblog.com/2015/03/05/republic-of-cameroon/
Eru soup med kjøtt, fisk og njanga:
http://www.africanbites.com/eru-soupspinachokazi-leaves/
Egusi soup med fisk og kjøtt:
http://www.allnigerianrecipes.com/soups/fried-egusi-soup.html
Återgå till Intressanta intressen