Vilker datormärke anses vara persondatorernas "RollsRoy
10 inlägg
• Sida 1 av 1
Vilker datormärke anses vara persondatorernas "RollsRoy
Vad heter persondatorernas "värsting"? (menar nu alltså INTE superdatorer som CRAY och liknande utan just vanliga persondatorer)
Senast redigerad av Lime 2011-05-04 15:52:44, redigerad totalt 1 gång.
Jag skulle tro att det här systemet ligger på den nivån just nu, eller om inte annat ser priset ut att göra det...
http://www.alienware.com/products/area-51-alx-desktop.aspx?SysCode=PC-AREA51-ALX-R8&SubCode=SKU-DELL&source=DLL0008
http://www.alienware.com/products/area-51-alx-desktop.aspx?SysCode=PC-AREA51-ALX-R8&SubCode=SKU-DELL&source=DLL0008
Senast redigerad av Telperion 2011-05-04 15:52:44, redigerad totalt 1 gång.
Vad gäller datorer så är det alltid bäst att köpa delar och snickra ihop sin egen.
Senast redigerad av OnionKnight 2011-05-04 15:52:44, redigerad totalt 1 gång.
- OnionKnight
- Anslöt: 2008-03-12
Re: Vilker datormärke anses vara persondatorernas "Roll
Lime skrev:Vad heter persondatorernas "värsting"? (menar nu alltså INTE superdatorer som CRAY och liknande utan just vanliga persondatorer)
Jag tror Mac. Även om jag aldrig har ägt någon (hittills) så tror jag ändå det. De verkar mer lätta att ha att göra dvs förlåtande än PC.
OBS att jag begränsar min diskussion till skrivsbordsdatorer o laptops. Iofs tror jag inte att dessa heller kommer att finnas kvar speciellt länge. Tror mer på prylar man kan hålla i en hand (och helst utan penna).
När det gäller handdatorer, smartphones osv kan bilden vara en annan. Nu kommer ju Googles nya "killer" Android...) Windows Mobile och Symbian m fl får se upp!
Mac kommer att rädda mänskligheten från PC:n precis som Aspergarna kommer att rädda mänskligheten från irrationella NT.
Just my 02,5 €...
EDIT: Kom just på att jag kanske totalt missuppfattade din fråga. Menade du typ prestanda, snabbhet å sånt? Sorry isf jag trodde du menade den maskintyp som kommer finnas i framtiden.
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 15:52:44, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11
barracuber skrev:
När det gäller handdatorer, smartphones osv kan bilden vara en annan. Nu kommer ju Googles nya "killer" Android...) Windows Mobile och Symbian m fl får se upp!
Saken med Google är väl att dom drar igång många projekt som verkar lovande och intressanta men som stannar vid att bli nåt halvfärdigt.
Ett bra exempel är väl det här Officevarienten som Google gör, verkade lovande men sen hände inte så mycket mer.
Senast redigerad av Moggy 2011-05-04 15:52:44, redigerad totalt 1 gång.
Google kanske har adhd.
Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 15:52:44, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Moggy skrev:barracuber skrev:
Saken med Google är väl att dom drar igång många projekt som verkar lovande och intressanta men som stannar vid att bli nåt halvfärdigt.
Där har du nog delvis rätt. Även om jag tycker de har några kanonbra program som Reader och Notebook till exempel.
Men den nya (för övrigt extremt snabba) webbläsaren - Google Chrome - har en bugg när man kör phbBB-baserade forum (vilket inkluderar vårt älskade aspergerforum.se) som märks på att texten blir helt kajko i redigeringsrutan när man författar inlägg (läs mera <a target="_blank" href="http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?f=64&t=1171865&start=0">här</a>).
Moggy skrev:Ett bra exempel är väl det här Officevarienten som Google gör, verkade lovande men sen hände inte så mycket mer.
Google Docs. Men har du verkligen testat den? Jag använder den hela tiden.
Sorry Lime om vi hijackar tråden. Ska vi skapa en egen?
/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 15:52:44, redigerad totalt 1 gång.
- barracuber
- Anslöt: 2007-02-11