Vilken superhjälte vill du vara? Varför?
29 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Konstigt att ingen har skapat en sån tråd, bara specifika individer.
Någon gång måste vi alla sen barn och stora fantisera att vara någon hjälte iallafall som ingår i Marvels eller DC.
Nämn vilka superhjältar ni ville/vill vara och varför?
Jag som barn och nutid så har jag alltid gillat Läderlappen, Daredevil, Captain America, Punisher. Dom är så coola för dom har inga superkrafter (bortsett från Captain America), och alla har en agenda.
Batman har alltid levt ensam hela sitt liv oavsett brudar och pengar, men andra sidan så är han en vigilante som bekämpar brott med alla hans gadgets och snygga fordon. Och hans fysik är utmärkt, han är smart och perfekt.
Jag känner igen mig mycket en del av hans liv, ensam men har en ilska inombords som han kan använda för att slå ner brottslingar.
Daredevil är en nästan som wolverine utan klor och superkrafter men har en omänsklig förmåga att lukta och känna av saker som ingen människa kan.
Han är nästan som Batman, på tal om fysik så är dom nästan lika identiska.
Båda två dödar inte och skada bara folks stolthet, de rättar felet i samhället och gör det säkrare för folk att leva i.
Men jag känner igen mig mycket när det handlar om lukt, smak, syn, hörsel och lite av Daredevils liv speglar min bakgrund litegrann.
Punisher är en av mina favoriter, för han går över gränsen och dödar människor som förtjänar och så är han expert på vapen. Hela hans liv handlar nästan om hämnd.
Jag är lite av Punisher, att vara aggressiv på vissa saker som folk irriterar gör mig mer arg och vill hämnas igen, vilket slutar alltid i förgäves men en lättnad.
Någon gång måste vi alla sen barn och stora fantisera att vara någon hjälte iallafall som ingår i Marvels eller DC.
Nämn vilka superhjältar ni ville/vill vara och varför?
Jag som barn och nutid så har jag alltid gillat Läderlappen, Daredevil, Captain America, Punisher. Dom är så coola för dom har inga superkrafter (bortsett från Captain America), och alla har en agenda.
Batman har alltid levt ensam hela sitt liv oavsett brudar och pengar, men andra sidan så är han en vigilante som bekämpar brott med alla hans gadgets och snygga fordon. Och hans fysik är utmärkt, han är smart och perfekt.
Jag känner igen mig mycket en del av hans liv, ensam men har en ilska inombords som han kan använda för att slå ner brottslingar.
Daredevil är en nästan som wolverine utan klor och superkrafter men har en omänsklig förmåga att lukta och känna av saker som ingen människa kan.
Han är nästan som Batman, på tal om fysik så är dom nästan lika identiska.
Båda två dödar inte och skada bara folks stolthet, de rättar felet i samhället och gör det säkrare för folk att leva i.
Men jag känner igen mig mycket när det handlar om lukt, smak, syn, hörsel och lite av Daredevils liv speglar min bakgrund litegrann.
Punisher är en av mina favoriter, för han går över gränsen och dödar människor som förtjänar och så är han expert på vapen. Hela hans liv handlar nästan om hämnd.
Jag är lite av Punisher, att vara aggressiv på vissa saker som folk irriterar gör mig mer arg och vill hämnas igen, vilket slutar alltid i förgäves men en lättnad.
Squirrel Girl kanske?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Moggy skrev:
Squirrel Girl kanske?
Och jag som tog dig för Harley Quinn.
Minns att jag brukade fantisera mycket om det som barn...
Hulken var en favorit, men hans styrka är ju temporär plus att hans begåvning sjunker väsentligt varje gång han blir grön.
Så Stålmannen är nog ett mer lockande alternativ.
Styrkan finns där hela tiden, liksom osårbarheten, den där laserblicken och förmågan att flyga.
Hulken var en favorit, men hans styrka är ju temporär plus att hans begåvning sjunker väsentligt varje gång han blir grön.
Så Stålmannen är nog ett mer lockande alternativ.
Styrkan finns där hela tiden, liksom osårbarheten, den där laserblicken och förmågan att flyga.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Superman, for så kunne jeg blitt sammen med supergirl
River skrev:Vilken superhjälte vill du vara? Varför?
Hmm fräst att ha sex med en kusin.
Ja, mente ikke det da.
Visste ikke om slektsskapet mellom superman og supergirl.
Det er ikke som du insninuerer
Jeg går og legger meg.
Visste ikke om slektsskapet mellom superman og supergirl.
Det er ikke som du insninuerer
Jeg går og legger meg.
Billy Butcher från The boys såklart.
Hans enda drivkraft är att slå ihjäl superhjältar iom att dom är pervon och idioter.
Fantastiskt rolig serie.
Hans enda drivkraft är att slå ihjäl superhjältar iom att dom är pervon och idioter.
Fantastiskt rolig serie.
slackern skrev:River skrev:Vilken superhjälte vill du vara? Varför?
Måste ha varit en grym besvikelse när poden öppnades och Kara ligger där säger "Hej, kusin".
Captain Fantastic.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Martian Manhunter är rätt så gullig.
Grön superhjälte måste det vara.
Grön superhjälte måste det vara.
Moggy skrev:slackern skrev:River skrev:Vilken superhjälte vill du vara? Varför?
Måste ha varit en grym besvikelse när poden öppnades och Kara ligger där säger "Hej, kusin".
Hello Kara i´m Superpeddo.
Guts från Berserk.
Kanske inte en superhjälte...Men den där galna ilskan och beslutsamheten, samt att inte bry sig ett jäkla skit utom det som verkligen är viktigt, är något jag gillar.
Fast nej. Det är inte värt det öde han går igenom alls. Plågsamt är bara förnamnet.
Vi säger Spider-man istället. Han var/är en favorit.
Kanske inte en superhjälte...Men den där galna ilskan och beslutsamheten, samt att inte bry sig ett jäkla skit utom det som verkligen är viktigt, är något jag gillar.
Fast nej. Det är inte värt det öde han går igenom alls. Plågsamt är bara förnamnet.
Vi säger Spider-man istället. Han var/är en favorit.
Järven är ju inte heller fy skam, måste ju vara rätt skönt att vara "odödlig" fast kanske blir lite långtråkigt efter ett tag?
Ja, det gjelder noen ufine injurier som går igjen her i tråden.
Har sagt at jeg ikke mente det slik.
Har forresten viktigere ting å drive med enn å studere slektstavler til tegneseriefigurer.
Har sagt at jeg ikke mente det slik.
Har forresten viktigere ting å drive med enn å studere slektstavler til tegneseriefigurer.
Tarzan, for så kunne jeg blitt sammen med Jane
(Og med denne definitive oppklaring melder jeg meg ut av tråden.)
Tarzan, for så kunne jeg blitt sammen med Jane
(Og med denne definitive oppklaring melder jeg meg ut av tråden.)
vofff skrev:Punisher är en av mina favoriter, för han går över gränsen och dödar människor som förtjänar och så är han expert på vapen. Hela hans liv handlar nästan om hämnd.
Hämnd är onekligen något jag kan relatera till så jag antar att Punisher får bli mitt val av superhjälte tillsvidare
Schyst avatar har han också:
Men ska inte låta min nya superhjältevurm gå överstyr på avatarfronten, åtminstone inte ännu Har liksom vant mig vid att vara Hajen!
Iron man, war machine,rescue, gear, eller någon annan teknologi baserad hjälte
Återgå till Intressanta intressen