Vintertid (normaltid). Dags att ställa om klockorna.
VINTERTID! Dags att ställa om klockorna!
Nu har jag rätt tid på AF. Men hur ändrar jag tiden på Skype? Hittar ingenstans att ändra tiden där.
På skype ändras tiden automatiskt. Det gör den för mig i alla fall.
Tiblan skrev:Klockan är omställd men kroppen ställer aldrig om sig tyvärr, bara att gilla läget.....
Min kropp ställer om sig så att jag tror att det är den officiella tiden som gäller. Vilket är synd för min del för då är det bara som att tvinga solen att gå ner en timma tidigare.
Trots detta skulle jag inte kunna lura mig själv genom att ställa om klockan till sjävvald tid. Det verkar som jag ändå accepterar den officiella tiden, andra människors vanor påverkar nog mig.
Egentligen konstigt att min dygsnuppfattning kommer av andra människor.
Traditionsenligt är det dags att påminna er lite!
Vintertid 2015 inträffar den 25 oktober, dvs på söndag.
edit. Och traditionsenligt så jävlas forumet med mig så fort jag försöker posta en bild numera.
Det gick inte att fastställa bildens storlek.
Det gick utmärkt första gången jag postade den. Morr. Exakt samma bild som den i första inlägget, på samma plats på nätet. Morr igen.
Vintertid 2015 inträffar den 25 oktober, dvs på söndag.
edit. Och traditionsenligt så jävlas forumet med mig så fort jag försöker posta en bild numera.
Det gick inte att fastställa bildens storlek.
Det gick utmärkt första gången jag postade den. Morr. Exakt samma bild som den i första inlägget, på samma plats på nätet. Morr igen.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Vilket svammel, är det inte ryssarna som gjort "vintertiden" till normaltid och kör den året om...?
Ja, nå går det mot vinter igjen. I dag falt forresten den første snøen, men at det bare var et slikt fillesnøfall som ikke la seg. Takk lov.
Bah, vem har inte så att alla klockor ställs om automatiskt så man slipper tänka på sånt därt?
Min bil är från 1987 så risken att klockan i den ställer om sig själv är begränsadPuzzle skrev:Bah, vem har inte så att alla klockor ställs om automatiskt så man slipper tänka på sånt därt?
Huggorm skrev:Min bil är från 1987 så risken att klockan i den ställer om sig själv är begränsadPuzzle skrev:Bah, vem har inte så att alla klockor ställs om automatiskt så man slipper tänka på sånt därt?
Risken är väl snarare att den inte kommer att gå rätt även om man ställer om den.
Min väckarklocka ställer inte om sig själv. Inte heller köksklockan.
Puzzle skrev:Bah, vem har inte så att alla klockor ställs om automatiskt så man slipper tänka på sånt därt?
Köp radiostyrda klockor, de ställer om sig själva.
Min inneboende klocka kommer att gå fel i flera veckor, i hate it!!
Men det är åt rätt håll i alla fall, det är ju åt detta håll som de flestas inbyggda klocka strävar.
Huggorm skrev:Men det är åt rätt håll i alla fall, det är ju åt detta håll som de flestas inbyggda klocka strävar.
Det är sant, men det är förändringen som är så as jobbig...
Man kan ställa klockan fem minuter varje dag i tolv dagar, men jag vet inte om det är lindrigare.
Nu på söndag.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Satans påfund, grrr, grrr, är redan ångestfylld och irriterad, har knappt hämtat mig från sommartid omställningen...
Samma här. Jag gillar inte avbrott i mina rutiner
- honeypie81
- Anslöt: 2016-04-25
Sovmorgon på måndag Fast det blir jobbigt att stanna en timme längre på kvällen. Men måndagschocken kommer åtminstone bli lindrigare än vanliga veckor.
Vintertid och tidsomställning, alla asbergers mardrömstid...
- iwishyouwhere
- Ny medlem
- Anslöt: 2016-10-28