Kan någon förklara vad detta betyder?
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Kollade Samhalls hemsida. Vad de har för typ av jobb. Kollar åt en som faktiskt kan behöva Samhall.
De har bland annat tvätttjänst. Ja, de stavar det så. Men kan förstå det, liksom städ och fastighetsskötsel.
Men sedan finns det något som heter arbetsplatstjänster också. Då blir jag osäker på vad detta egentligen innebär. Till stor del pga språket på hemsidan.
De har bland annat tvätttjänst. Ja, de stavar det så. Men kan förstå det, liksom städ och fastighetsskötsel.
Men sedan finns det något som heter arbetsplatstjänster också. Då blir jag osäker på vad detta egentligen innebär. Till stor del pga språket på hemsidan.
Arbetsplats – entreprenadtjänst
En välkomnade arbetsplats är viktigt för helhetsupplevelsen. I tillägg till våra övriga tjänster har vi i många år hjälpt våra kunder med allt från växtinredning, fruktkorgar till svarservice och receptionist.
Kompetens är av yttersta vikt för att individen skall fungera i ditt uppdrag, därför är våra medarbetare grundutbildade inom området med både praktiskt och teoretisk yrkeskompetens.
Vi erbjuder kundtjänst både som outsourcad tjänst på plats eller som overflow för avlastning till er befintliga kundtjänst. Vår svarsservice är en utveckling av den traditionella telefonisten där vi levererar en hög servicenivå. Tjänsten kan levereras på distans eller på plats hos er.
Exempel på våra arbetsplatstjänster
-Svarsservice & telefonistservice
-Fruktkorg
-Växter
Verkligen en usel svenska!
Antar att de menar jobb på ställen utanför Samhalls lokaler. Där man antingen ägnar sig åt att svara i telefon, leverera fruktkorgar och placera in växter.
Men så kommer svengelska som "outsourcad tjänst" och "overflow". Det första betyder väl att arbetsplatsen inte (längre) vill ha egna anställda utan hyra dessa tjänster utifrån, t ex från Samhall. Med "overflow" antar jag att det menas att företaget har egna anställda men behöver hyra in extra folk vid överbelastning. Antar att det är telefonsvarandet som kan "levereras på distans", kan inte förstå hur man placerar ut och vattnar växter på distans.
Men texten är inte så förtroendeingivande ... Man ska inte behöva läsa om flera gånger för att fatta vad de menar.
Antar att de menar jobb på ställen utanför Samhalls lokaler. Där man antingen ägnar sig åt att svara i telefon, leverera fruktkorgar och placera in växter.
Men så kommer svengelska som "outsourcad tjänst" och "overflow". Det första betyder väl att arbetsplatsen inte (längre) vill ha egna anställda utan hyra dessa tjänster utifrån, t ex från Samhall. Med "overflow" antar jag att det menas att företaget har egna anställda men behöver hyra in extra folk vid överbelastning. Antar att det är telefonsvarandet som kan "levereras på distans", kan inte förstå hur man placerar ut och vattnar växter på distans.
Men texten är inte så förtroendeingivande ... Man ska inte behöva läsa om flera gånger för att fatta vad de menar.