Kontaktperson!
12 inlägg
• Sida 1 av 1
Kontaktperson!
Jag har äntligen hittat min första kontaktperson. Någon annan som har som kan försöka svara på lite funderingar jag har?!
Kontaktperson!
Jag har haft en kontaktperson i tre år. Det har varit bra, hon behandlar mig inte som utvecklingsstörd.
Kontaktperson!
Jag har en kontaktperson. Vi träffas ungefär 1 gång i veckan. 1 timme i veckan. Vi promenerar , fikar , shoppar och annat vi får lust att göra.
Kontaktperson!
Tinizgirl skrev:Fick ni skriva på något papper på kommunen när det var klart att ni skulle få någon?
Ja. Jag och min kontaktperson blir kallade 1 gång om året på ett uppföljningsmöte på kommunen.
Kontaktperson!
Jag har en kontaktperson, har inte haft de så länge men vi gör saker så att jag kommer hemifrån och tar del av vad samhället erbjuder.
Kontaktperson!
Jag har kontaktperson sen 2 månader ungefär, vi har fikat ute på stan och gått på museum om tvspel.
Har ett beslut från LSS-handläggaren om att träffas en gång i veckan men timmarna är helt olika. Ibland är det två timmar, ibland upp till fyra timmar.
Har ett beslut från LSS-handläggaren om att träffas en gång i veckan men timmarna är helt olika. Ibland är det två timmar, ibland upp till fyra timmar.
Kontaktperson!
Ok. För det var bara min kontaktperson som behövde skriva på papper. Jag har aldrig blivit kallad... tycherrox att de är fel...
Kontaktperson!
Tinizgirl skrev:Ok. För det var bara min kontaktperson som behövde skriva på papper. Jag har aldrig blivit kallad... tycherrox att de är fel...
Nu har jag aldrig haft någon kontaktperson men jag tycker ju att det låter konstigt att du i egenskap av vårdtagare och i förlängningen faktiskt arbetsgivare borde ha blivit kallad för att gå igenom ärendet.
Känns väldigt konstigt att du inte får gå igenom och signera något.
Kontaktperson!
Tinizgirl skrev:Ok. För det var bara min kontaktperson som behövde skriva på papper. Jag har aldrig blivit kallad... tycherrox att de är fel...
Låter väldigt konstigt, för så var det inte i mitt fall första gången jag träffade min kontaktperson.
Hade ett möte med LSS-handläggaren, kontaktpersonen, samordnaren från kommunen och gode man. Vi gick igenom några formaliteter och andra papper som jag fick ta del av.
Återgå till Att leva som Aspergare