Dyslexi och aspergers
27 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Dyslexi och aspergers
Jag har dyslexi. Jag vet inte alls hur vanligt det är att ha båda.
Däremot tycker jag om att läsa och skriva. Jag lärde läsa dock rätt sent. Men sen vid elva års åldern blev jag en riktig bokmal men jag läser däremot rätt så långsamt fortfarande.
När det gäller skrivande älskar jag att skriva berättelser och har gjort det sen jag var sju.
Däremot har jag lite problem med stavningen och grammatiska regler.
Däremot tycker jag om att läsa och skriva. Jag lärde läsa dock rätt sent. Men sen vid elva års åldern blev jag en riktig bokmal men jag läser däremot rätt så långsamt fortfarande.
När det gäller skrivande älskar jag att skriva berättelser och har gjort det sen jag var sju.
Dyslexi och aspergers
Author7 skrev:Jag har dyslexi. Jag vet inte alls hur vanligt det är att ha båda.
Jag är rätt rätt lik dig förutom att jag inte gillar att skriva, har tyvärr alldeles för dålig fantasi eller idétorka.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor