Varför du ska ge mindfulness-meditation en till chans!?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav kindness-love » 2016-07-28 1:41:47

... därför att mindfulness-meditationens starka effekt mot bl.a. depression och ångest är vetenskapligt bevisat bortom all rimlig tvivel; det vetenskapliga material och forskning om mindfulness-meditation som har sammanställts är enorm i mängd men så gott som alla fastställda slutsatser rimmar på samma mening: regelbunden mindfulness-meditation gör om våra hjärnor till att kunna hantera bl.a. problem som depression och ångest mycket mer effektivt.

När någon ska introduceras till mindfulness-meditation så litar jag inte på att några andra än professor Mark Williams och professor Jon Kabat-Zinn ska hålla den introduktionen. Så om du tidigare har varit på en föreläsning, seminarium, kurs, etc. om mindfulness-meditation och tyckt att det är inget för dig så tycker jag att det är jättesynd. Ge det hela en till chans, men låt dessa två enastående och internationellt gott erkända professorer introducera dig denna gång!

Vad har du att förlora? Om du är övertygad om att du återigen kommer att komma fram till att det är trams, ja då kommer väl det att visa sig?

Längst nedan i denna post så har jag skrivit länkar till två mycket bra och behagliga ljudböcker som är skrivna och berättade av just dessa två goda människor. Att beställa de från Amazon via länkarna nedan är billigt och busenkelt, men om man har ont om pengar så kan man få tag på titlarna på andra sätt via internet.

En person som praktiserar mindfulness-meditation håller INTE på med att utföra en religion. Det finns inga religiösa drag eller mysticism inom mindfulness-meditation. Även om meditationskonsten härstammar från öster, så tillämpar man INGA som helst inslag av den östasiatiska kulturen i sitt liv om man utför mindfulness-meditation.

Mindfulness-meditation är öppen för alla och fri från samtliga religiösa och kulturella drag. Att bekräfta, erkänna och uppleva den nuvarande stundens ständiga närvaro i ditt liv, utan att bedöma den. I en enda mening så är det som mindfulness-meditation är. Var finns religion och kultur i denna beskrivning?

På fredag kommer vi att i Stockholm ha en träff där vi äter våfflor och tillsammans går genom en introduktion till mindfulness-meditation som jag kommer att hålla i. Information om denna träff finns via länken vafflor-och-intro-till-mindfulness-meditation-t48824.html

Kom gärna så ser vi om denna väg leder till något bra. :-)

The Mindful Way Through Depression: Freeing Yourself from Chronic Unhappiness
PhD Mark Williams
http://amzn.com/B006NOBNNA

Full Catastrophe Living: Using the Wisdom of Your Body and Mind to Face Stress, Pain, and Illness
PhD Jon Kabat-Zinn
http://amzn.com/B00115MP3S
kindness-love

Anslöt: 2016-06-27

Inläggav Dreamtrance » 2016-08-01 23:51:23

Du låter frälst, har du några diagnoser?
Dreamtrance

Anslöt: 2016-07-04

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in