Träff i Visby 27-28/9
62 inlägg
• Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Träff i Visby 27-28/9
Glädjande nog verkar det fortfarande finnas intresse för en träff i Visby. Därför gör jag ett nytt försök helgen 27-28/9.
Förslag på båttider:
Nynäshamn-Visby lö 27/9 11:05 i Visby 14:25
Visby-Nynäshamn sö 28/9 16:00 i Nynäshamn 19:15
Eller söderifrån:
Oskarshamn-Visby lö 27/9 11:00 i Visby 14:00
Visby-Oskarshamn sö 28/9 17:05 i Oskarshamn 20:00
På söndagen går det även turer till Nynäshamn 12:55 framme 15:45 och 08:05 framme 11:20. Till Oskarshamn finns det inga andra turer på söndagen.
Övernattning:
Jag kan ordna ett par övernattningsplatser i min lilla tvåa på 52 m^2, men om ni har andra önskemål om övernattning tycker jag det är bäst om ni ordnar det själva. Dels har jag inga kontakter i visby, dels kan ösnkemål om standard och prisnivå säkert variera och då blir det bara krångligt om jag ska försöka organisera det.
Välkomna!
Förslag på båttider:
Nynäshamn-Visby lö 27/9 11:05 i Visby 14:25
Visby-Nynäshamn sö 28/9 16:00 i Nynäshamn 19:15
Eller söderifrån:
Oskarshamn-Visby lö 27/9 11:00 i Visby 14:00
Visby-Oskarshamn sö 28/9 17:05 i Oskarshamn 20:00
På söndagen går det även turer till Nynäshamn 12:55 framme 15:45 och 08:05 framme 11:20. Till Oskarshamn finns det inga andra turer på söndagen.
Övernattning:
Jag kan ordna ett par övernattningsplatser i min lilla tvåa på 52 m^2, men om ni har andra önskemål om övernattning tycker jag det är bäst om ni ordnar det själva. Dels har jag inga kontakter i visby, dels kan ösnkemål om standard och prisnivå säkert variera och då blir det bara krångligt om jag ska försöka organisera det.
Välkomna!
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 15:21:32, redigerad totalt 1 gång.
Trevlig idé! Weekendtrip to Visby:P Alla jetsettare watch out!:)
Weasley jag kan ta mig till färjan själv, det går direktbussar från Cityterminalen och pendeltåg om man vill resa lite längre tid. Men om det fortfarande finns ledig plats från färjan sen så paxar jag gärna det, men självklart förtur till ngn som reser från Uppsala eller längre. Jag har inga problem med att åka kommunalt eller så. Borde vara lätt att få tag på ett vandrarhemsboende så här off season. Mats vilket område bor du i så kan jag kika efter boende där...? (Har förmodligen med mig mina hundar på resan så.)
Himla kul faktiskt, Gotland är fantastiskt! Språket liknar min dialekt dessutom som jag hade innan jag flyttade till Sverige från Finlandssvenska trakter i Finland.
Weasley jag kan ta mig till färjan själv, det går direktbussar från Cityterminalen och pendeltåg om man vill resa lite längre tid. Men om det fortfarande finns ledig plats från färjan sen så paxar jag gärna det, men självklart förtur till ngn som reser från Uppsala eller längre. Jag har inga problem med att åka kommunalt eller så. Borde vara lätt att få tag på ett vandrarhemsboende så här off season. Mats vilket område bor du i så kan jag kika efter boende där...? (Har förmodligen med mig mina hundar på resan så.)
Himla kul faktiskt, Gotland är fantastiskt! Språket liknar min dialekt dessutom som jag hade innan jag flyttade till Sverige från Finlandssvenska trakter i Finland.
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Jättekul om du kommer, mondo beyondo.
Transport från färjan i Visby kan jag hjälpa till med. Jag bor två kvarter utanför ringmuren (eller tre beroende på hur man räknar). Mer precis än så vill jag nog inte vara i tråden, men jag skickar gärna pm om du vill veta mer exakt.
Inger: Hoppas hälsan tillåter...
Transport från färjan i Visby kan jag hjälpa till med. Jag bor två kvarter utanför ringmuren (eller tre beroende på hur man räknar). Mer precis än så vill jag nog inte vara i tråden, men jag skickar gärna pm om du vill veta mer exakt.
Inger: Hoppas hälsan tillåter...
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
Om inget oförutsett inträffar (eller det blir världens stormvarning!) så kommer jag också. Ska kolla upp om det går att ta sig härifrån till Oskarshamn med tåg. Hur långt i förväg behöver man boka färjan? Huh, läskigt med båtresan, men kul att få se hur du har det "over there"!
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12
jonsch och pointblank: Välkomna!
Om man vill ha budgetbiljett måste man boka minst tre veckor i förväg. Reguljär biljett kan i princip bokas hur sent som helst. Det skulle förvåna mig mycket om färjorna blir fullbokade i slutet av september...
Ni har ju en bit att åka för att ta er till Oskarshamn. Det kanske är lättare att ta färjan på fredagen 21:10, framme 00:05 i stället? Det skulle funka för mig.
Javisstja - jag kanske skulle lägga ut länken till båtbokningen också:
http://www.destinationgotland.se/publish/dg/default.asp
Om man vill ha budgetbiljett måste man boka minst tre veckor i förväg. Reguljär biljett kan i princip bokas hur sent som helst. Det skulle förvåna mig mycket om färjorna blir fullbokade i slutet av september...
Ni har ju en bit att åka för att ta er till Oskarshamn. Det kanske är lättare att ta färjan på fredagen 21:10, framme 00:05 i stället? Det skulle funka för mig.
Javisstja - jag kanske skulle lägga ut länken till båtbokningen också:
http://www.destinationgotland.se/publish/dg/default.asp
HockeyAllsvenskan har ju startat då, fast... Huddinge möter Troja borta på söndagen. Fixar man färjan till Oskarshamn och någon buss till Ljungby, månne?
...ska baske mig kolla om det är möjligt!
...ska baske mig kolla om det är möjligt!
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
Hade varit trevligt men dels har jag inte råd o . dels får hälsan råda som tyvärr inte är den bästa nu. Det kanske går fler tåg?! Ärligt talat är Gotland ett av de ställen jag skulle vilja se.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
Nej, det sprack direkt. 7/9-5/10 går inte 7.20-turen från Visby till Oskarshamn på söndagar.
Det är lustigt hur ofta man lyckas vara just en av de där få som har ett resbehov vid en tidpunkt, då det visar sig inte ha funnits underlag för någon avgång. Man är bra van vid det...
Nåja. Gotland ligger kvar där det ligger ett tag till förstås. Men vad typiskt att de skulle stänga den dörren så kategoriskt, en tur som normalt sett finns i tidtabellen, men just när man ville åka är det under ett par höstveckor då de redan har bestämt att den inte behövs. Det gör den ju visst!
Det är lustigt hur ofta man lyckas vara just en av de där få som har ett resbehov vid en tidpunkt, då det visar sig inte ha funnits underlag för någon avgång. Man är bra van vid det...
Nåja. Gotland ligger kvar där det ligger ett tag till förstås. Men vad typiskt att de skulle stänga den dörren så kategoriskt, en tur som normalt sett finns i tidtabellen, men just när man ville åka är det under ett par höstveckor då de redan har bestämt att den inte behövs. Det gör den ju visst!
Pemer:
7.20-turen går inte efter 5/10 heller. Det är bara på sommaren det går två söndagsturer till Oskarshamn. Synd . Det hade varit kul att ses här!
Kanske Huddinge möter Visby-Roma nån gång? Har ingen koll på det...
Sommar:
Du är alltid välkommen till Gotland!
7.20-turen går inte efter 5/10 heller. Det är bara på sommaren det går två söndagsturer till Oskarshamn. Synd . Det hade varit kul att ses här!
Kanske Huddinge möter Visby-Roma nån gång? Har ingen koll på det...
Sommar:
Du är alltid välkommen till Gotland!
Vi skulle faktiskt ha fått möta Visby-Roma i höst nu när vi åkte ner i division 1, men sedan hade vi ju turen att Nyköping inte fick elitlicens och blev tvångsnedflyttade och så fick vi deras plats och blev kvar i serien trots allt. En stor fördel gav detta, vi får två lukrativa hemmamatcher och bara en borta mot Leksand för andra året i rad, tack vare att vi blev kvar på det sättet i stället för att hålla oss kvar av egen kraft.
Divison 1-serien var annars lottad och klar innan vi blev uppflyttade igen, vi skulle ha mött Visby-Roma borta fredagen den 24 oktober. Damlaget i innebandy gick däremot upp i Elitserien, där de har Endre i serien, men jag ser just att hockeylaget har Leksand borta samma söndag (7 december) som tjejerna möter Endre borta. Så sporten ger inga tillfällen till gotlandsresor i år heller.
Men men, tillfälle kommer... Vi kanske ska försöka planera för sommarens OA-möte på Gotland nästa år?
Divison 1-serien var annars lottad och klar innan vi blev uppflyttade igen, vi skulle ha mött Visby-Roma borta fredagen den 24 oktober. Damlaget i innebandy gick däremot upp i Elitserien, där de har Endre i serien, men jag ser just att hockeylaget har Leksand borta samma söndag (7 december) som tjejerna möter Endre borta. Så sporten ger inga tillfällen till gotlandsresor i år heller.
Men men, tillfälle kommer... Vi kanske ska försöka planera för sommarens OA-möte på Gotland nästa år?
Urk. Har tittat på priser och tider och man verkar gilla att krångla så mkt som möjligt med avgångar och bilpriser och så...
Har skrivit ut en bunt sidor nu, ska kika igenom och se vad man kan göra av detta...
Har skrivit ut en bunt sidor nu, ska kika igenom och se vad man kan göra av detta...
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Urk. Har tittat på priser och tider och man verkar gilla att krångla så mkt som möjligt med avgångar och bilpriser och så...
Och då är det ändå ännu roddigare med priser på sommaren...
Det kanske går att långtidsparkera bilen i Nynäshamn?
Pemer skrev:Damlaget i innebandy gick däremot upp i Elitserien, där de har Endre i serien, men jag ser just att hockeylaget har Leksand borta samma söndag (7 december) som tjejerna möter Endre borta.
Idag fick jag en ändring i HockeyAllsvenskan, Leksand-Huddinge är flyttad till måndagkvällen 8 december i stället.
Så helgen 5-7 december skulle jag och kanske en jag känner som brukar fotografera till Huddinges hemsida kunna tänkas ha vägarna förbi Gotland för att avsluta helgen med att se Endre-Huddinge i Elitserien i innebandy. Kanske det kunde passa att träffa en visbybo vi känner då?
Pemer skrev:Så helgen 5-7 december skulle jag och kanske en jag känner som brukar fotografera till Huddinges hemsida kunna tänkas ha vägarna förbi Gotland för att avsluta helgen med att se Endre-Huddinge i Elitserien i innebandy. Kanske det kunde passa att träffa en visbybo vi känner då?
*bokar in 5-7 december*
Nååå, är det någon upsaliensare som behagar följa med mot Visby?
Det drar ihop sej till bokning nu. Förbannat massa konstiga prisklasser - för att få åka alla+bilen borde vi egentligen komma på en torsdag, men då måste man sova två nätter på hotell och det är himla dyrt. Förbaskat också.
Det drar ihop sej till bokning nu. Förbannat massa konstiga prisklasser - för att få åka alla+bilen borde vi egentligen komma på en torsdag, men då måste man sova två nätter på hotell och det är himla dyrt. Förbaskat också.
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
weasley skrev:Det drar ihop sej till bokning nu. Förbannat massa konstiga prisklasser - för att få åka alla+bilen borde vi egentligen komma på en torsdag, men då måste man sova två nätter på hotell och det är himla dyrt. Förbaskat också.
Det finns andra boendeformer än dyra hotell. Det finns vandrarhem, lägenheter och stugor att hyra. Hittills har jag bara gått bet på att hitta ngn som har öppet off season och som tar emot hund. Har det på 'att göra listan' just nu. Om ngn annan är bättre på att sitta och ringa eller maila och kolla så tipsa gärna. Vi kunde ju försöka bo på samma ställe då? Sen kan jag tänka mig att bilen även kan ställas på en parkering i Nynäs, för allt i Visby är på promenad avstånd.
Senast redigerad av mondo beyondo 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
- mondo beyondo
- Anslöt: 2007-07-04
Man kanske kan bo i fängelset?
http://www3.gotland.net/visbyfangelse/
http://www3.gotland.net/visbyfangelse/
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
Måste tyvärr lämna återbud till träffen.
Hoppas att ni får en trevlig helg!
Hoppas att ni får en trevlig helg!
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 15:21:35, redigerad totalt 1 gång.
- pointblank
- Anslöt: 2006-11-12