Ord att älska
Ord att älska
Knät, önskar någon tog hand om skiten
- Nacklirare
- Anslöt: 2016-02-05
Ord att älska
Winterblues skrev:River skrev:Winterblues skrev:
Åh, det verkar som om norskan är ett ord rikare än svenskan. Letade febrilt men hittade ingen bra ordbok. Det enda Jag fann var babel-liknande direktöversättningar o fick fram "utanför saker". Duger det som definition? Eller blir "utenomting" = "utanför sammankomsten för lagstiftning och rättskipning"? haha. Isf är allt utenomting som inte är inne i tinget: då får den ju ett bredare användningsområde än det hederliga utomhus xD
Kan du använda ordet i en mening? Jag kan inte greppa det ordet.
Eller är jag bara dum nu? Isf bjuder jag på den!
Ja, avsporing/off-topic beskriver godt ordet utenomting. Hvis jeg fks. poster noe i en tråd her som ikke vedkommer emnet, så driver jeg med utenomting, og havner gjerne i tråden off-topic.
Slik kunne tråden off-topic like gjerne hett utenomtingtråden.
Tack för att du redde ut det där
Værsågod.
Ord att älska
Ja, synes forresten at værsågod også er et vakkert ord, for at det har sammenheng med vær så god?
Fks. at h*n blir spurt kan du sende meg saltet?
Ja.
Fks. at h*n blir spurt kan du sende meg saltet?
Ja.
Ord att älska
Helt grymma ord ni kommer med ju
Bakslug
Bakslug
- Winterblues
- Anslöt: 2011-08-27
Ord att älska
Spökgarn
Åkerspöke
Polhemsknut
Solstorm
Asteroid
Venuspassage
Marianergraven
Kontinentalplatta
Åkerspöke
Polhemsknut
Solstorm
Asteroid
Venuspassage
Marianergraven
Kontinentalplatta
Ord att älska
Jag har svårt för ord som har s, som kan råka hamna i nästa ord i min hjärna. Nattvardskalk är fint om man inte råkar läsa det som nattvard-skalk, skalk är typ en restbit som är torr eller motbjudande. Som bordslampa som blir bord-slampa!
Tycker om vissa ortsnamn som slutar på -um. I min hjärna låter det småmystiskt, mest för att vi inte använder -um nu medan andra ordslut är mer självklara för oss. Fast kommer inte på ngn namn nu för min hjärna har inte börjat fungera för dagen än.
Gnistrande är fint men misstänker det redan nämnts.
Tycker om vissa ortsnamn som slutar på -um. I min hjärna låter det småmystiskt, mest för att vi inte använder -um nu medan andra ordslut är mer självklara för oss. Fast kommer inte på ngn namn nu för min hjärna har inte börjat fungera för dagen än.
Gnistrande är fint men misstänker det redan nämnts.
Ord att älska
Katalonien
Kalabrien
Galizien
Samarkand
Sidenvägen
Seraf
Seralj
Kalabrien
Galizien
Samarkand
Sidenvägen