När var du lat senast?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

När var du lat senast?

Inläggav Flinta » 2016-04-15 19:21:07

antonius skrev:
Flinta skrev:Eller gräva i orsakerna för att hitta vägar till ett bättre mående (om du lider av det..). Skulle du skriva om ditt tillstånd här om du inte ville komma ur ditt tillstånd?

Ingen aning, har haft så många olika tillstånd i livet så det svårt att säga, ibland kanske, då jag är rädd för allt möjligt, men inte sådant som andra tycker är farligt och liknande, är aldrig i fas med andra... :-)063

Jag menar skulle du ens yttrat dig om ditt nuvarande tillstånd om du inte ville ha hjälp?
Flinta

Anslöt: 2007-07-21

När var du lat senast?

Inläggav JuliusCaesar » 2016-04-15 20:08:07

Hmm typ för två timmar sen när jag låg i soffan och försvann en stund, helt slut efter att ha tränat hela veckan :-)018
JuliusCaesar

Anslöt: 2016-03-26

När var du lat senast?

Inläggav antonius » 2016-04-15 20:53:10

Flinta skrev:Jag menar skulle du ens yttrat dig om ditt nuvarande tillstånd om du inte ville ha hjälp?

Nej knappast, men det som brukar stå tillbuds gör mig avskräckt, men det jag upplever är nog inte så möjligt att åtgärda eftersom jag känner mig född i fel tid, kropp, etc. Är nog inte ensam om detta utan man förtränger det på olika sätt, eller ägnar sig åt saker som i bästa fall avleder, som mat, sex, sprit droger osv... :-)063
antonius

Anslöt: 2012-12-06

När var du lat senast?

Inläggav Kristofer » 2016-04-15 21:29:30

Flinta skrev:
Kristofer skrev:Just nu.

Har missat kvällens träningoch bara tränat en gång hittills denna vecka :-)Crying

Du har ju just tagit tag i det och satt din ångest på pränt :-)049 Nu har du chansen att utnyttja träningstiden till att göra något annat: aktiv eller passiv vila. Du skulle väl inte sitta vid en dator om det inte gav något?

Nej. Jag har en plan i träningen och konsekvensen nu blev att jag inte följt denna veckas plan. Diverse ärenden förhindrade mig.
Kristofer

Anslöt: 2005-11-05

När var du lat senast?

Inläggav slackern » 2016-04-15 22:28:56

Kristofer skrev:
Flinta skrev:
Kristofer skrev:Just nu.

Har missat kvällens träningoch bara tränat en gång hittills denna vecka :-)Crying

Du har ju just tagit tag i det och satt din ångest på pränt :-)049 Nu har du chansen att utnyttja träningstiden till att göra något annat: aktiv eller passiv vila. Du skulle väl inte sitta vid en dator om det inte gav något?

Nej. Jag har en plan i träningen och konsekvensen nu blev att jag inte följt denna veckas plan. Diverse ärenden förhindrade mig.

Fast du hade ju ärenden att uträtta så det är legitima orsaker att skippa träningen.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

När var du lat senast?

Inläggav Flinta » 2016-04-16 18:21:35

antonius skrev:
Flinta skrev:Jag menar skulle du ens yttrat dig om ditt nuvarande tillstånd om du inte ville ha hjälp?

Nej knappast, men det som brukar stå tillbuds gör mig avskräckt, men det jag upplever är nog inte så möjligt att åtgärda eftersom jag känner mig född i fel tid, kropp, etc. Är nog inte ensam om detta utan man förtränger det på olika sätt, eller ägnar sig åt saker som i bästa fall avleder, som mat, sex, sprit droger osv... :-)063

Ja det finns mycket att missbruka för att överleva. Jag hade inget liv det var därför jag missbrukade. Nu kan jag hantera livsångesten och vara i den utan att göra något destruktivt som bara skadar mig i längden.
Flinta

Anslöt: 2007-07-21

När var du lat senast?

Inläggav antonius » 2016-04-16 19:44:20

Flinta skrev:Nu kan jag hantera livsångesten och vara i den utan att göra något destruktivt som bara skadar mig i längden.

Bra fortsätt så, skriv ner en liten självbiografi, det brukar en del få mental styrka av...
antonius

Anslöt: 2012-12-06

När var du lat senast?

Inläggav TheWonderer92 » 2016-04-16 21:13:00

Jag blir "lat" om jag slösat med mina energiresurser under dagen. Dvs inte tagit hänsyn till min begränsade energimängd per dygn och att jag lätt blir överstimulerad och till följd av det väldigt trött.

T.ex. idag så har jag sjungit väldigt mycket vilket förstås ger glädje och energi men samtidigt är energikrävande då jag är så fokuserad och perfektionistisk i det mesta jag gör. Jag brukar vanligtvis laga mat hemma då jag är duktig på det och tycker för det mesta det är kul (och det sparar pengar!), men min energinivå befann sig på botten efter att ha övat sång i flera timmar.

Trots lite pengar på kontot (ersättning kommer på måndag) så pallrade jag mig iväg och köpte kinamat. Det fanns mat hemma att laga men det hjälpte inte. Alla momenten (duka, ta fram mat, steka, koka, skära, duka undan, diska) kändes oöverstigliga när man samtidigt var hungrig som en varg.

Fast lat och lat. Jag unnar mig utemat några ggr i månaden. Tycker det känns rätt lagom.
TheWonderer92

Anslöt: 2014-05-14

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in