Enkät om aspies och drogvanor
66 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Jag har provat det mesta, men det är främst sprit, amfetamin och benso som jag är "hooked" på.
Jag kan inte svara eftersom man inte får kryssa fler än sex rutor.
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
Haha "du har kryssat i för många alternativ"
Har missbrukat allting förutom alkohol.
Har missbrukat allting förutom alkohol.
Har aldrig använt något som inte varit utskrivet av läkare och dricker inte alkohol. Däremot har jag överdoserat några gånger när jag mått som sämst, vilket resulterade i att jag fick lite kramper, men inget direkt farligt.
Jag tror jag svarade rätt. Jag är nykterist, men jag har fått tramadol utskrivet av läkare. jag tog det däremot bara en handfull gånger då jag inte vill riskera att bli beroende.
Men även om jag fått tramadol utskrivet så svarade jag att jag inte testat nått, men som jag förstått av svar i tråden så är det rätt?
Men även om jag fått tramadol utskrivet så svarade jag att jag inte testat nått, men som jag förstått av svar i tråden så är det rätt?
jag har testat extacy några gånger 3 gånger typ.
rökt på under ca 1 månads tid
cannabis och hash
allt detta gjorde jag under 2 månaders tid vid 23 års ålder.
dricker inte i dag heller.
rökt på under ca 1 månads tid
cannabis och hash
allt detta gjorde jag under 2 månaders tid vid 23 års ålder.
Schmetterling skrev:Jag kan inte svara eftersom man inte får kryssa fler än sex rutor.
Du ska svara med exakt 6 svarsalternativ, annars har du kryssat i fel:
Winterblues skrev:Så här ska du svara:
- 6 svar är obligatoriska.
- Det finns 6 kategorier, och tre svarsalternativ för varje kategori. Alltså ange 1 alternativ på fråga 1-3. Ange 1 alternativ på fråga 2-6. 1 alternativ till fråga 7-9 osv.
- Min tanke var att ha 6 stycken med 1 svar på varje stycke, men jag fick inte forumet till att tillåta styckeindelning i omröstningen.
rapchic skrev:Jag tror jag svarade rätt. Jag är nykterist, men jag har fått tramadol utskrivet av läkare. jag tog det däremot bara en handfull gånger då jag inte vill riskera att bli beroende.
Jo det är rätt. Jag ångrar egentligen att jag gjorde så här. Det skulle nog vara mer intressant om även utskrivna preparat klassades som bruk/missbruk i denna lilla undersökning.
manne skrev:allt detta gjorde jag under 2 månaders tid vid 23 års ålder.
Bra jobbat, säkert ett klokt beslut (Y)
- Winterblues
- Anslöt: 2011-08-27
Det här orkar inte jag svara på. Varför gör folk så många alternativ som man måste läsa och det är så onödigt att ha både att man har tagit drogen och att man inte har tagit den. Om vi ser sen hur många som har tagit den, så vet vi ju att resten inte har gjort det.
Winterblues skrev:rapchic skrev:Jag tror jag svarade rätt. Jag är nykterist, men jag har fått tramadol utskrivet av läkare. jag tog det däremot bara en handfull gånger då jag inte vill riskera att bli beroende.
Jo det är rätt. Jag ångrar egentligen att jag gjorde så här. Det skulle nog vara mer intressant om även utskrivna preparat klassades som bruk/missbruk i denna lilla undersökning.
Med tanke på att jag inte ens åt upp en hel karta trots kraftig värk så tror jag knappt ens det räknas som bruk (är jätterädd för att bli missbrukare).
rapchic skrev:Winterblues skrev:rapchic skrev:Jag tror jag svarade rätt. Jag är nykterist, men jag har fått tramadol utskrivet av läkare. jag tog det däremot bara en handfull gånger då jag inte vill riskera att bli beroende.
Med tanke på att jag inte ens åt upp en hel karta trots kraftig värk så tror jag knappt ens det räknas som bruk (är jätterädd för att bli missbrukare).
Då räknas det som som medicinering och inte ett missbruk.
slackern skrev:Då räknas det som som medicinering och inte ett missbruk.
Jag vet därför kryssade jag i "har inte testat " på alla.
Det kan ju leda till missbruk och det var det jag var rädd för
Toblerone skrev:Det här orkar inte jag svara på. Varför gör folk så många alternativ som man måste läsa och det är så onödigt att ha både att man har tagit drogen och att man inte har tagit den. Om vi ser sen hur många som har tagit den, så vet vi ju att resten inte har gjort det.
Öh, i ett försök att få lite mer nyans? Om man tar bort alternativ så att vissa inte kan svara så förvirrar det nog ännu mer. Det blir också svårt att se hur många som deltagit i undersökningen om vissa inte förväntas svara alls.
Det hela är enkelt: 1. du har provat en drog 2. Du tar drogen regelbundet 3. Du har aldrig provat.
Att det sedan blir så många är p.g.a. alternativen upprepas för sex olika drogkategorier. Inte mitt fel att det finns ett gäng av dem
- Winterblues
- Anslöt: 2011-08-27
Winterblues skrev:Schmetterling skrev:Jag kan inte svara eftersom man inte får kryssa fler än sex rutor.
Du ska svara med exakt 6 svarsalternativ, annars har du kryssat i fel:
Aha. Nu har jag gjort om.
- Schmetterling
- Anslöt: 2012-08-18
colaflaska skrev:Under ett år ungefär självmedicinerade jag med ca 100mg concerta + alkohol nästan varje år. Blir en helt annan människa på det. Sjukt social, extrovert, pigg och spontan.
Under samma period rökte jag cannabis så fort tillfälle gavs men ser det inte som självmedicinering, det var enbart pga ruset.
Missbrukade benso (xanor) och stilnoct rätt krafigt när jag var 18 fram till april i år. Fick stilnoct redan som 15 men uppskattade det inte så mycket. När jag började plugga igen eskalerade bruket rätt rejält. Vid tillfällen köpte jag annan benso och imovane också när mina recept var slut.
Enbart alkohol har jag aldrig varit ett speciellt stort fan av och jag har inte druckit sedan vintern 13-14.
Ren i ett år yo.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Har provat på det mesta, mest kokain, amfetamin och hasch. Mycket alkohol också
- Nacklirare
- Anslöt: 2016-02-05
colaflaska skrev:Ren i ett år yo.
-Bra!
Sånt här är imponerande.
Fortsätt så.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Huggorm skrev:Gratulerar.colaflaska skrev:Ren i ett år yo.
KrigarSjäl skrev:colaflaska skrev:Ren i ett år yo.
-Bra!
Sånt här är imponerande.
Fortsätt så.
Tack!
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Återgå till Övriga Aspergerfrågor