Pedofilhärvan i Storbritannien

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Toblerone » 2016-03-17 14:02:43

Vet inte hur mycket ni har hört om det, och det har ju hållit på ett tag, men det verkar aldrig ta slut. Och det blir bara mer och mer extremt. Först pedofila kändisar (Jimmy Savile, Rolf Harris och många fler):

Savile, Harris, Gary Glitter, TV presenter Stuart Hall, publicist Max Clifford and ­weatherman Fred Talbot have all been ­convicted of sex offences under Yewtree.

More than 1400 people have been ­investigated, including politicians, celebrities and institutions.

Out of the 1433 alleged offenders, 76 were politicians, 43 were from the music industry, seven were from sport and 135 were from TV, film or radio.

http://www.dailyrecord.co.uk/news/uk-wo ... H6JtMGl.97

Sedan var det diskussioner om hur stor pedofilring det finns och hur högt upp man skyddar pedofilerna. En nära vän till prince Andrew dömdes. Prince Charles ska ha varit vän med Jimmy Savile och både hans morbror Lord Mountbatten, hans far prince Philip och hans mormor ska ha varit/vara pedofiler. Här börjar det bli lite för mycket.. :-)063

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... asons.html

http://www.thedailybeast.com/articles/2 ... d-her.html

Just det, Maggie Thatcher och Tony Blair är också involverade. Och en journalist, Jill Dando, verkar ha avrättats av brittiska säkerhetstjänsten M5. Det läskiga är att det finns en hel del som kan belägga det här. Dvs. det är inte helt bevisat, men väldigt svårt att bortse from allt som pekar på det :

http://investmentwatchblog.com/the-brea ... one-place/
Toblerone

Anslöt: 2010-11-19

Inläggav KrigarSjäl » 2016-03-17 14:29:45

De som säger att väletablerade människor har högre moral har en del att förklara här...

-Rök ut pedofilerna oavsett titel och rang, det är vad jag tycker.

Savile skulle ha skickats till Broadmoor som patient i ett tidigt skede istället för att skyddas genom hela karriären.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2016-03-17 14:42:38, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav slackern » 2016-03-17 14:32:27

Så ska vi inte glömma någon bandmedlem från Roling Stones som blev tillsammans mad Mandy Smith när hon bara var 13 år gammal och hennes mamma gick med på det.
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Re: Pedofilhärvan i Storbritannien

Inläggav Julianus » 2016-03-17 15:20:06

Det här är okänt för mig, helt sjukt!
Julianus

Anslöt: 2013-11-03

Inläggav Toblerone » 2016-03-17 15:54:06

KrigarSjäl skrev:De som säger att väletablerade människor har högre moral har en del att förklara här...

-Rök ut pedofilerna oavsett titel och rang, det är vad jag tycker.

Savile skulle ha skickats till Broadmoor som patient i ett tidigt skede istället för att skyddas genom hela karriären.

Och det är lustigt - eller snarare obehagligt - att det verkar vara slumpen, eller i alla fall ganska slumpmässiga händelser som avgör om en person hamnar på ett sånt ställe som patient eller som ansvarig. I alla fall i Jimmy Savilles fall fanns ju båda möjligheterna. Nån mentalskötare där hade ju kommenterat Jimmy Savilles roll där med "the lunatics are taking over the asylum!" :mrgreen:

Apropos Broadmoor - det finns ju också teorien att Savile skulle ha begått mord tillsammans med Peter Sutcliffe (Yorkshire Ripper). De umgicks en del på Broadmoor. Och det är inte ens en konspirationsteori, det står i dem vanliga nyheterna. :-)051

http://www.huffingtonpost.co.uk/news/ji ... sutcliffe/
Toblerone

Inläggav Toblerone » 2016-03-17 15:56:13

slackern skrev:Så ska vi inte glömma någon bandmedlem från Roling Stones som blev tillsammans mad Mandy Smith när hon bara var 13 år gammal och hennes mamma gick med på det.

Jag tycker ändå att det är en annan sak. Även om en 13-åring är ett barn. Men pedofiler är ju inte ute efter tonåringar, efter en ung tjej som ändå ser ut som en kvinna. De är ute efter barn. Före puberteten. I regel i alla fall. Att män är sugna på så unga tjejer som möjligt är ju tyvärr inget nytt.
Toblerone

Inläggav Toblerone » 2016-03-17 16:04:01

Några personer håller på och försöker lista ut det hela. T.ex. David Icke, som har lite underliga teorier, men nu har många börjat tro på honom. Jag skulle dock vara en aning försiktigt, han hävdar nämligen att alla psykopater och pedofiler i själva verket är reptilvarelser från yttre rymden. Men han har några intressanta punkter

http://www.conspiracyarchive.com/2015/0 ... my-savile/

och Bill Maloney, som har undersökt lite. Han har gjort en film som heter "sun, sea and satan", som är märklig men kanske ändå intressant. Finns på Youtube.

https://www.youtube.com/watch?v=lq6lJsBz9UY
https://www.youtube.com/watch?v=ywM9-j85aU8
Toblerone

Inläggav slackern » 2016-03-17 16:21:54

Toblerone skrev:
slackern skrev:Så ska vi inte glömma någon bandmedlem från Roling Stones som blev tillsammans mad Mandy Smith när hon bara var 13 år gammal och hennes mamma gick med på det.

Jag tycker ändå att det är en annan sak. Även om en 13-åring är ett barn. Men pedofiler är ju inte ute efter tonåringar, efter en ung tjej som ändå ser ut som en kvinna. De är ute efter barn. Före puberteten. I regel i alla fall. Att män är sugna på så unga tjejer som möjligt är ju tyvärr inget nytt.

Jo det har du i och för sig rätt i.
slackern

Inläggav Bonddrengen » 2016-03-17 16:32:37

Är det inte västerländsk pedofilturism till Kambodja, så är det värnlösa flickor i Jordanien som på grund av hederskultur tvingas att gifta sig med sina våldtäktsmän. Och är det inte det så är det fäder som bygger bunkrar åt sina döttrar eller så är det australienska städer där pedofili blivit en del av vardagskulturen.

Världen är sjuk.
Bonddrengen

Anslöt: 2015-09-12

Inläggav Toblerone » 2016-03-17 17:31:46

Ja, det kan hända att världen är sjuk. Men det borde ändå vara möjligt att stoppa såna idioter som håller på mitt framför allmänheten och som har så höga positioner. Dem bör de ju inte ha då.
Toblerone

Inläggav slackern » 2016-03-17 17:46:36

Toblerone skrev:Ja, det kan hända att världen är sjuk. Men det borde ändå vara möjligt att stoppa såna idioter som håller på mitt framför allmänheten och som har så höga positioner. Dem bör de ju inte ha då.

Problemet är väl att dom med makt håller om varandra? När det gäller "vanliga" människor lär dom ju bli dömda till stränga straff.
slackern

Inläggav Toblerone » 2016-03-17 17:54:13

Det konstiga med det här, tycker jag, har ju varit att det var så extremt att man tänkte: Det kan ju inte stämma. Det är nog bara konspirationsteorier. Och sedan reder brittiska polisen ut det ena efter det andra och grej efter grej visar sig stämma! :shock:

En förre detta premierminister, Edward Heath, ska ha missbrukat och t.o.m. dödat små pojkar. På Kanalön Jersey hade man hittat barnlik nedgrävda, i närheten av ett barnhem där barn försvann.

http://www.theduckshoot.com/ex-prime-mi ... er-killer/
Toblerone

Inläggav Toblerone » 2016-03-17 17:55:34

slackern skrev:
Toblerone skrev:Ja, det kan hända att världen är sjuk. Men det borde ändå vara möjligt att stoppa såna idioter som håller på mitt framför allmänheten och som har så höga positioner. Dem bör de ju inte ha då.

Problemet är väl att dom med makt håller om varandra? När det gäller "vanliga" människor lär dom ju bli dömda till stränga straff.

Precis. Det är viktigt att reda ut det ordentligt nu. De har ändå ingen immunitet inför lagen. Det har däremot kanske kungafamiljen?
Toblerone

Inläggav slackern » 2016-03-17 17:59:28

Toblerone skrev:
slackern skrev:

Precis. Det är viktigt att reda ut det ordentligt nu. De har ändå ingen immunitet inför lagen. Det har däremot kanske kungafamiljen?

Immunitet gäller väl bara statschefen? Eller det kanske bara gäller i Sverige medans hela kungahuset har det i Storbritannien? I Italien tror jag att alla rikspolitiker har immunitet men kan inte svära på att det är så.
slackern

Inläggav Toblerone » 2016-03-17 18:22:32

slackern skrev:
Toblerone skrev:
slackern skrev:

Immunitet gäller väl bara statschefen? Eller det kanske bara gäller i Sverige medans hela kungahuset har det i Storbritannien? I Italien tror jag att alla rikspolitiker har immunitet men kan inte svära på att det är så.

Nej, jag vet inte heller. Det gäller säkert drottningen. Tror du att det gäller premierministern? Det vore iofs hemskt, det verkar ju som om Edward Heath höll på när han var statschef då. Nej, har googlat lite. Det verkar bara vara drottningen som har immunitet.
Toblerone

Inläggav slackern » 2016-09-06 13:52:14

Här är en annan artikel som tar upp pedofilhärvan i Storbritannien.

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-37257627
slackern

Inläggav Toblerone » 2016-09-06 20:07:30

Japp. Tack för länken.
Toblerone

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in