Intervjupersoner i, eller i närheten av Göteborg sökes!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Intervjupersoner i, eller i närheten av Göteborg sökes!

Inläggav Intervju » 2016-02-07 20:52:32

Hej!

Vill först bara säga att jag kontaktade Admin för att försäkra mig om att mitt syfte med att skapa en användare här var OK.

Jag skriver just nu masteruppsats i sociologi vid Göteborg universitet, och syftet är att undersöka hur individer som skrivit under det som kallas för en "funktionshinderkod" vid Arbetsförmedlingen förhåller sig till denna kod. Jag är även intresserad av hur det upplevs att genomgå en utredning av arbetsförmåga, vilket man ibland måste göra för att få tillgång till mer resurser vid Arbetsförmedlingen vad gäller att exempelvis söka jobb eller hitta praktikplats.

Det saknas ett klientperspektiv i denna typer av studier, vilket är synd, och det är denna lucka jag vill fylla! Dock är det svårt att få tag i intervjupersoner, så därför prövar jag här. Jag söker personer som bor i, eller i närheten av Göteborg och som skulle kunna tänka sig att ställa upp på en intervju med mig. En intervju skulle ta ca en timma och ske på plats som bestäms av dig, hemma hos dig eller på din arbetsplats, etc. Man är självklart fullkomligt anonym!

Låter detta intressant, eller vill du veta mer, så skicka mig gärna ett personligt meddelande, så berättar jag mer! (Det finns även möjlighet att göra intervjun via Skype för den som kan tänka sig att ställa upp men som inte bor i Göteborg)

Mvh,
En som söker intervjupersoner
Intervju
Ny medlem

Anslöt: 2016-02-07

Önskar att jag aldrig gjort min utredning

Inläggav Nacklirare » 2016-02-08 19:32:48

Intervju skrev:Hej!

Jag söker med ljus och lykta efter intervjupersoner som skrivit under funktionshinderkod vid Arbetsförmedlingen, eller som har genomgått en utredning via AF Rehab. Finns det någon i denna tråd som skulle vilja ställa upp på en intervju med mig? Det skulle ta ca en timma, man är fullkomligt anonym och syftet med studien (masteruppsats) är att höra berättelser om hur det är att genomgå utredning (också neuropsykiatrisk) i vuxen ålder för att få mer hjälp och stöd i att söka arbete eller hitta praktikplats.

Låter det intressant eller vill du veta mer? PM:a mig isåfall, eller tipsa om ni har någon vän som stämmer in på kriterierna och som skulle vilja ställa upp!

(Bor man utanför Göteborg, där jag bor och läser, så går det bra att göra en intervju via Skype!)

Tack på förhand!

Jag kan ställa upp

Moderator: Flyttat från onskar-att-jag-aldrig-gjort-min-utredning-t46108.html
Nacklirare

Anslöt: 2016-02-05

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in