Trans & Asperger [Frågor för C-uppsats]

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

Moderatorer: Alien, atoms

Trans & Asperger

Inläggav kiddie » 2016-01-31 2:29:03

Jag vet faktiskt inte. Har inte reflekterat över det så mycket. Men bara att vara trans är extremt provocerande, väldigt många transpersoner har fått byta jobb, bryta med familjen och blivit övergiven av vänner.

Tänker man ändå inte byta kön så undrar man ju varför allt detta ska behöva hända, kanske enklare att leva hemligt då.

Dessutom är det nog så att ickebinär trans är ännu mer upprörande för folk. Det är sådana som hatar ordet hen. Som tror att bara för att en person uppfattar sig som androgyn säger den personen att alla är androgyna innerst inne. Men det är ju inte det man menar. Man vill inte börja kastrera män, men de får iaf kastrationsångest och tror att man vill hota deras könsidentitet när man isjälvaverket bara vill ha sin egen könsidentitet.
kiddie
Inaktiv

Anslöt: 2013-02-23

Trans & Asperger

Inläggav simonrudgard » 2016-04-17 16:31:38

Hej allihopa!

Nu var det länge sedan någon skrev något i denna tråd! Jag och min studiekamrat Hanna vill göra ett försök att väcka den till liv igen då vi är behov av en informant till för att vår studie ska bli komplett. Vi är som ovan nämnts intresserade av att hör om dina erfarenheter av att vara transperson och ha asperger-diagnos. Studien behandlar ämnen som: "komma ut-process", "stigma" och "möten med institutioner".

Studien har så långt gått bra. Ni som var hjälpsamma med att ställa upp på en intervju kanske kan intyga att jag och Hanna är seriösa med denna studie och snälla personer! :wink:

Skicka gärna ett PM eller kontakta mig eller Hanna via epost: simon.rudgard@gmail.com eller hanna.wistrom@gmail.com , om du kan tänka dig att vara med i en intervju. Du kommer då att delges vidare information. Intervjuerna är självklart helt anonyma. Skype- och telefonintervju är också en möjlighet om du inte bor i Stockholmsområdet!

Sprid gärna detta vidare och rekommendera gärna oss om du känner någon som skulle passa att vara med i vår studie!

Mvh.

Simon & Hanna
simonrudgard
Ny medlem

Anslöt: 2016-01-20

Trans & Asperger

Inläggav simonrudgard » 2016-04-17 16:38:20

Hej allihopa!

Nu var det länge sedan någon skrev något i denna tråd! Jag och min studiekamrat Hanna vill göra ett försök att väcka den till liv igen då vi är behov av en informant till för att vår studie ska bli komplett. Vi är som ovan nämnts intresserade av att hör om dina erfarenheter av att vara transperson och ha asperger-diagnos. Studien behandlar ämnen som: "komma ut-process", "stigma" och "möten med institutioner".

Studien har så långt gått bra. Ni som var hjälpsamma med att ställa upp på en intervju kanske kan intyga att jag och Hanna är seriösa med denna studie och snälla personer! :wink:

Skicka gärna ett PM eller kontakta mig eller Hanna via epost: simon.rudgard@gmail.com eller hanna.wistrom@gmail.com , om du kan tänka dig att vara med i en intervju. Du kommer då att delges vidare information. Intervjuerna är självklart helt anonyma. Skype- och telefonintervju är också en möjlighet om du inte bor i Stockholmsområdet!

Sprid gärna detta vidare och rekommendera gärna oss om du känner någon som skulle passa att vara med i vår studie!

Mvh.

Simon & Hanna
simonrudgard
Ny medlem

Anslöt: 2016-01-20

Återgå till Övriga Aspergerfrågor

Logga in