Tid framför datorn?
31 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Tid framför datorn?
Hur mången timma tillbringa ni af aspergiansk härkomst framför edra datorer?
Moderator Alien: Ändrade rubriken något för större tydlighet.
Moderator Alien: Ändrade rubriken något för större tydlighet.
Dator
Hela tiden...
- Savanten Svante
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2007-03-13
Tid framför datorn?
Grisom skrev:Dandelo skrev:Detta inkluderar också filmtittande via datorn.
Tja. vem fan har TV nuförtiden?
Jag har tv för ps4 spelandet och att störa grannarna med mina stora subwoofer
Tid framför datorn?
Jag kan rekommendera en metod för sinnesfrid:
Jag rör inte datorn mellan 10:00 och 15:00, i regel.
Hur mycket tid i övrigt blir är olika, olika perioder. Vet ej. Har datorn jämt påslagen.
Jag rör inte datorn mellan 10:00 och 15:00, i regel.
Hur mycket tid i övrigt blir är olika, olika perioder. Vet ej. Har datorn jämt påslagen.
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Tid framför datorn?
Med tanke på hur aktiva de flesta verkar vara på AF så gör nog de flesta inget annat än att sitta vid sina datorer tragiskt nog.
1-2 h om dagen max.
1-2 h om dagen max.
Tid framför datorn?
Tantaly skrev:Med tanke på hur aktiva de flesta verkar vara på AF så gör nog de flesta inget annat än att sitta vid sina datorer tragiskt nog.
1-2 h om dagen max.
Jag tycker bara det är tragiskt om man lider av det själv och längtar efter något annat.
Tid framför datorn?
vofff skrev:Grisom skrev:Dandelo skrev:Detta inkluderar också filmtittande via datorn.
Jag har tv för ps4 spelandet och att störa grannarna med mina stora subwoofer
Samma här. Minus subwoofern.
Tid framför datorn?
Jag har fått en dator från skolan som jag använder hela dagarna. Jag har inte så mycket annat att göra då jag inte är i skolan så då blir det att sitta vid datorn. så en vanlig vardag kanske det är närmare 12 h (pluggar 90% av tiden på datorn, så det inkluderas + att jag kollar mycket på serier och program via datorn än på tv:n)
Tid framför datorn?
Flinta skrev:Tantaly skrev:Med tanke på hur aktiva de flesta verkar vara på AF så gör nog de flesta inget annat än att sitta vid sina datorer tragiskt nog.
1-2 h om dagen max.
Jag tycker bara det är tragiskt om man lider av det själv och längtar efter något annat.
Ingen vill nog innerst inne sitta och skriva meningslöst skit timme ut och timme in på ett forum för autistiska människor.
Tid framför datorn?
Tantaly skrev:
Ingen vill nog innerst inne sitta och skriva meningslöst skit timme ut och timme in på ett forum för autistiska människor.
Sitter man med datorn så kan man göra massvis med saker. Spela spel, läsa nyheter, youtube, aktivitet i diverse community.
Tid framför datorn?
Tantaly skrev:Flinta skrev:Tantaly skrev:Med tanke på hur aktiva de flesta verkar vara på AF så gör nog de flesta inget annat än att sitta vid sina datorer tragiskt nog.
1-2 h om dagen max.
Det kanske gör en ev ensamhet uthärdlig? Jag vet inte, har inte någon erfarenhet av ensamhet som varit ett problem.
Tid framför datorn?
Tantaly skrev:Flinta skrev:Tantaly skrev:Med tanke på hur aktiva de flesta verkar vara på AF så gör nog de flesta inget annat än att sitta vid sina datorer tragiskt nog.
1-2 h om dagen max.
Varför gör du det själv om du föraktar det så pass mycket?
Tid framför datorn?
Tantaly skrev:Ingen vill nog innerst inne sitta och skriva meningslöst skit timme ut och timme in på ett forum för autistiska människor.
Det är bättre än ganska mycket annat...spela fotboll, segla, gräva i jorden, renovera hus, mocka ett svinstall...nä, då föredrar jag faktiskt böckerna och datorn.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Tid framför datorn?
KrigarSjäl skrev:Tantaly skrev:Ingen vill nog innerst inne sitta och skriva meningslöst skit timme ut och timme in på ett forum för autistiska människor.
Det är bättre än ganska mycket annat...spela fotboll, segla, gräva i jorden, renovera hus, mocka ett svinstall...nä, då föredrar jag faktiskt böckerna och datorn.
Gräva i jorden tror jag kan vara väldigt intressant om man är arkeolog, men jag tror inte det var du syftade på utan mer trädgårdsarbete.
Tid framför datorn?
slackern skrev:KrigarSjäl skrev:Tantaly skrev:Ingen vill nog innerst inne sitta och skriva meningslöst skit timme ut och timme in på ett forum för autistiska människor.
Gräva i jorden tror jag kan vara väldigt intressant om man är arkeolog, men jag tror inte det var du syftade på utan mer trädgårdsarbete.
Då trodde du rätt...hade jag talat om arkeologi hade det varit tydligare än så.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Tid framför datorn?
Grisom skrev:Dandelo skrev:Detta inkluderar också filmtittande via datorn.
Jag äger en fast tittar nästan aldrig på den, brukar använda den när jag och sonen streamer någon film eller serie, han använder den väl till att spela på sin XBOX men han använder numer mest sin dator för att spela på.
Tid framför datorn?
Onödigt många, men trots det ser jag till att varje timme vid datorn innebär något positivt, åt ena eller andra hållet, på ena eller andra sättet.
Tid framför datorn?
Förut var jag online från ca kl 16 till 02 men numera är det oftast från 17 eller 18 till 20 eller 21. Är det något program jag vill se kl 20 så stänger jag av datorn strax innan kl 20.
Ibland är jag bara inne 1,5 till 2 timmar. Har liksom tappat intresset för internet, "måste" inte gå in och läsa överallt varje dag längre.
Ibland är jag bara inne 1,5 till 2 timmar. Har liksom tappat intresset för internet, "måste" inte gå in och läsa överallt varje dag längre.
Återgå till Att leva som Aspergare