Html-editor

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Html-editor

Inläggav Bror Duktig » 2016-01-09 13:27:21

Alla program skulle funka i win 10, men nej. Hemsidesrogrammet verkar inte funka som det ska. Går inte ens att starta CD-skivan (d.v.s. setupfilen vill inte).

Jag hade Homesite 4,5 med bra förhandsgranskning m.m.

Jag vill bara ha följande:
- färgmarkeringar av olika taggar och koder
- förhandsgranskning
- automatisk radbrytning och radnummervisning
- gärna enkel felsökning om man glömt stänga tagg t.ex.
- inget WYSIWYG och inga färdiga kommandon, jag skriver allt manuellt. Dock gärna att automatisk sluttagg skrivs ut när man skriver en starttagg.

Anteckningar funkar inte eftersom det inte finns radbrytning eller färgmarkering. Man får ingen överblick alls.

Tips?

Förlorade visning av gästbok m.m. efter att jag ändrade lösen till Cpanel och då även lösen till SQL. Och nu kan jag inte ändra, om jag inte vill leta ihjäl mig i anteckningar.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Html-editor

Inläggav nallen » 2016-01-09 16:13:53

Notepad++ kanske?
Jag vet inte hur bra den är på HTML, men den är klart duglig att skriva annan kod i.
nallen
 
Inlägg: 19627
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Html-editor

Inläggav Bror Duktig » 2016-01-09 17:16:54

Kanske. Den verkar inte ha förhandsgranskning, men kan man skriva normalt alls, så funkar det väl. Jag gör oftast inga större grejer längre och kan ändra efter jag lagt ut om det är mindre problem. Jag är ju van vid Homesite och gillar verkligen inte att byta. Tröttsamt det här.

Jag fick till slut igång en variant av Homesite, men nu kan inte programmet öppna filer från min externa hårddisk (nätverks) och jag har inget synkprogram längre (det gamlas aktiveringsnyckel funkar bara på gamla datorn). Låter ju dumt, men det är inte så kul att manuellt backuppa allt hela tiden. Memeo synkade varje fil vid varje ändring, åt båda håll. Problemfritt.

Alltså skit att byta dator. Win 10 var inget kul heller. Flashigt skit.

Egentligen behöver jag tips på svinbra synkprogram för att synka datorn med sin NAS. Minst lika bra som Memeo autosync.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Html-editor

Inläggav plåtmonster » 2016-01-09 17:18:50

Rsync
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Html-editor

Inläggav Bror Duktig » 2016-01-09 17:29:10

Tack, ska kolla upp det.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Återgå till IT-forum



Logga in