Ovanliga prylar ni har?
8 inlägg
• Sida 1 av 1
Ovanliga prylar ni har?
Här kan man lägga upp bilder på märkligheter.
Mina är på en halonbrandsläckare och de blev förbjudna att sälja för något tiotal år sedan. Dock fortfarande tillåtna inom flyg och militärsektorerna.
Mina är på en halonbrandsläckare och de blev förbjudna att sälja för något tiotal år sedan. Dock fortfarande tillåtna inom flyg och militärsektorerna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ovanliga prylar ni har?
Kul att du har en sådan. Hur lång hållbarhet är det egentligen på den där brandsläckaren? Ska dom inte återfyllas med jämna mellanrum även fast man inte har använt den?
Ovanliga prylar ni har?
Förstör ozonlagret, lämna in någonstans och få destruerad under kontrollerade former.
Ovanliga prylar ni har?
Den förstör ju inget om den bara är där.
En gång hade jag helt nya potatisar. Hade glömt en påse i skafferiet och det hade blivit nya potatisar. Trodde det behövdes jord och vatten till detta men nej.
En gång hade jag helt nya potatisar. Hade glömt en påse i skafferiet och det hade blivit nya potatisar. Trodde det behövdes jord och vatten till detta men nej.
Ovanliga prylar ni har?
slackern skrev:Kul att du har en sådan. Hur lång hållbarhet är det egentligen på den där brandsläckaren? Ska dom inte återfyllas med jämna mellanrum även fast man inte har använt den?
Ganska säker på att de har mycket längre hållbarhetstid än vanliga. Huruvida de egentligen förstör ozonlagret kan man ju spekulera i men sant är iallafall att dessa halonbrandsläckare fortfarande är lagliga inom militär och flygsektorerna. Jag har vägt dem och de väger faktiskt nästan exakt som står på behållaren.
Ovanliga prylar ni har?
hahakiddie skrev:En gång hade jag helt nya potatisar. Hade glömt en påse i skafferiet och det hade blivit nya potatisar. Trodde det behövdes jord och vatten till detta men nej.
Ovanliga prylar ni har?
Förmodar att mitt Go-bräde med tillhörande skålar är lite ovanligt i Sverige åtminstone. Inte egen bild men i det närmaste identiskt.
Ovanliga prylar ni har?
Automatisk batteribackup vid strömavbrott. Utmärkt om man inte vill ha diskkvadd. Speciellt för fírmor!
http://www.inet.se/produkt/6301272/apc-back-ups-es-550va#/specs
Jag råkade köpa dyrare, men man stänger alltså av själv eller automatiskt, beroende på modell.
http://www.inet.se/produkt/6301272/apc-back-ups-es-550va#/specs
Jag råkade köpa dyrare, men man stänger alltså av själv eller automatiskt, beroende på modell.
- notwoodstock
- Anslöt: 2013-12-22
Återgå till Intressanta intressen