Ny medlem här
18 inlägg
• Sida 1 av 1
Ny medlem här
Hej tänkte bara sriva några rader här om mig själv, har ganska nyligen blivit diagnostiserad eller fått en "halv" diagnos (dom vill göra fler tester men det kan dröja ett bra tag) så nu 34 år gammal så vet jag att jag har AS ADHD TS OCD problemet var bara det att ingen av syndromen var speciellt framhävd OCDn klarar jag med vissa logiska tankemönster inte alltid men ändå, Touretten har varit ett problem sen mellanstadiet men ändå har tics varit handikappande men ändock besvärligt ADHDn det jobbigaste är att jag är på hel spänn hela tiden så att jag har konstant stela nacke o axlar (en bra dag = stel, dålig = skallebonk) Aspien hmmm???? det har gjort mig till den jag är går o lägger mig vid 5-6 tiden på morgonen och går upp vid 14
sådär brukar jag se ut när människor äger att dom går o lägger sig vid 10.
Men som sagt diagnos har jag fått o lte piller o knapra på (Cipramil & Equasym)och det börjar klarna lite.
Det roliga var att jag innan utredning hade redan konstaterat att jag har alla dom här grejerna ju mer jag läste om dom desto mer kände man igen sig, men under dom inledande samtalen så nämnde jag dom här til läkarn (hade fått remiss för ADHD) så sa hon att "nä Asperger är det nog inte" efter några tester så sa dom att "ADHD är det nog inte men AS" och nu såg jag på pappret att det stod ADHD..bla..bla..AS/HFA såkan det gå Tack o gonatt

Men som sagt diagnos har jag fått o lte piller o knapra på (Cipramil & Equasym)och det börjar klarna lite.
Det roliga var att jag innan utredning hade redan konstaterat att jag har alla dom här grejerna ju mer jag läste om dom desto mer kände man igen sig, men under dom inledande samtalen så nämnde jag dom här til läkarn (hade fått remiss för ADHD) så sa hon att "nä Asperger är det nog inte" efter några tester så sa dom att "ADHD är det nog inte men AS" och nu såg jag på pappret att det stod ADHD..bla..bla..AS/HFA såkan det gå Tack o gonatt
Senast redigerad av Chilehead 2011-05-04 15:28:20, redigerad totalt 1 gång.
Det lät förvirrande men välkommen skall du vara! 

Senast redigerad av earlydayminer 2011-05-04 15:28:20, redigerad totalt 1 gång.
- earlydayminer
- Anslöt: 2008-03-11
Välkommen. Vad är HFA?
Senast redigerad av harrypotter 2011-05-04 15:28:23, redigerad totalt 1 gång.
- harrypotter
- Anslöt: 2007-06-12
weasley skrev:Willkommen bienvenue, welcome.
Fremden, étranger, stranger...
Puss på dig Wesslan!
Och välkommen du mångdbubbelt bokstavsberikade!

Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 15:28:23, redigerad totalt 1 gång.
- alfapetsmamma
- Anslöt: 2008-05-03
Charley? skrev:En fråga: hur vet man vilken diagnos som orsakat det jobbigaste när man har så många?
Den som man inte har nån nytta av

OCDn är mest onödig men den är som sagt ganska mild
Senast redigerad av Chilehead 2011-05-04 15:28:23, redigerad totalt 2 gånger.
Tack för välkomnandet, har läst ett tag här lite till o från och ni verkar vara ett härligt gäng med en massa knäppgökar som jag och som om det inte räckte med alla bokstäverna, så är jag en finne som är född i Sverige och Sv.medborgare som inte lärde sig svenska förrän vid 12-13 års åldern men känner mig som en främling i Finland
Återgå till Övriga Aspergerfrågor