Ridning och hästtråden
31 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Ridning och hästtråden
Var dock noga med vilken skyddsväst du köper, många får nedslag på säkerheten. Den ska vara CE märkt och ha skyddsnivå 3 vilket är högst.
http://m.gp.se/konsument/tester/1.21901 ... n=redirect
http://m.gp.se/konsument/tester/1.21901 ... n=redirect
- misshopeless
- Anslöt: 2013-06-17
Ridning och hästtråden
Lugn tinker och skrämd fjording, för mig skulle det motsatta mer passa med mina erfarenheter. Men antar att pållarna är individer de med. Blev nermejad av en kraftig nordsvensk, var lite skraj efter det, kändes jättedumt. Men det har gått över helt. Skulle vilja ha hästar som DV men stallet här har redan en grupp med utvecklingsstörda och de vill inte "ta hand om" en person till. Ja, suck.
Ridning och hästtråden
Tinkrar har jag faktiskt ingen direkt erfarenhet av men jag tänkte en typ pensionerad för att "komma upp i sadeln igen" så att säga.
Fjordingen brukade vara lugn som en filbunke men det var väl någon skoter eller snöskottning som tog oss båda med förvåning eller om det var något annat hon märkte av som jag missade så får väl bitvis skylla mig själv som inte var riktigt uppmärksam men hon var ju duktig att inte trampa på mig i alla fall. Var ute i skogen så kan kanske ha varit någon älg eller så också för hon hade i princip aldrig ens strukit bak öronen vad jag vet om.
Fjordingen brukade vara lugn som en filbunke men det var väl någon skoter eller snöskottning som tog oss båda med förvåning eller om det var något annat hon märkte av som jag missade så får väl bitvis skylla mig själv som inte var riktigt uppmärksam men hon var ju duktig att inte trampa på mig i alla fall. Var ute i skogen så kan kanske ha varit någon älg eller så också för hon hade i princip aldrig ens strukit bak öronen vad jag vet om.
Ridning och hästtråden
kiddie skrev:Lugn tinker och skrämd fjording, för mig skulle det motsatta mer passa med mina erfarenheter. Men antar att pållarna är individer de med. Blev nermejad av en kraftig nordsvensk, var lite skraj efter det, kändes jättedumt. Men det har gått över helt. Skulle vilja ha hästar som DV men stallet här har redan en grupp med utvecklingsstörda och de vill inte "ta hand om" en person till. Ja, suck.
Ja, det vore något att jobba med hästar, oavsett lön så ger det så mycket tillbaka.
Det vore väl bara bra om du fick vara med, du hade ju erfarenhet eller? Så det blir ju en resurs, och om de övriga deltagarna får problem.
Resonemanget är galet. Du kan ju alltid försöka tjata extra mycket?
- misshopeless
Ridning och hästtråden
Puzzle skrev:Tinkrar har jag faktiskt ingen direkt erfarenhet av men jag tänkte en typ pensionerad för att "komma upp i sadeln igen" så att säga.
Jo hästar går väl mer efter principen "bättre fly än illa fäkta".
Det gör nog alla hästar mer eller mindre men jag kan tänka mig att vissa är tåligare för intryck. De är väl lite aspiga de också och behöver lite KBT ibland.
- misshopeless
Ridning och hästtråden
misshopeless skrev:Ja, det vore något att jobba med hästar, oavsett lön så ger det så mycket tillbaka.
Det vore väl bara bra om du fick vara med, du hade ju erfarenhet eller? Så det blir ju en resurs, och om de övriga deltagarna får problem.
Tror inte de ser det så. Visst, jag har erfarenhet av hästar men jag har inte setts som en tillgång på min förra DV. Trots att jag glatt tog åt mig allt det trista och tunga. Jag blev aldrig fullvärdig. Blev aldrig litad på. Jag hade det om jag kommit in som frivilligarbetare utan DV.
Enda jag har svårt för är att alla stall har olika rutiner med allt. Och jag behöver en del nötning för att lära mig alla nya rutiner. Jag är även bra på att instruera iallafall till barn. Det hade jag ingen aning om innan min DV men blev det jag som skulle förklara märkte jag till min förvåning att ungarna gillade mig. De såg glada ut och verkade känna sig uppmuntrade. Fast då tyckte jag de var duktiga varje gång de lärde sig en ny grej.
Ridning och hästtråden
KrigarSjäl skrev:Ridning och hästar är nog vad man kallar ett sunt intresse.
Fysiskt och mentalt.
Dataspel och animeporr är inte sunda intressen.
inte animeporr kanske
men att tycker hästar åch dator spel anda intressen jag
Återgå till Intressanta intressen