Aspergers och dålig hygien?
Asperger och dålig hygien?
Ansikte, armhålor, skrev och fötter SKALL med fördel tvättas varje dag i fält även. Fördelen med fält på vintern. Bara att klä av sig och rulla sig i snön tre minuter varje dygn. Svårare i sommarhettan, då körde jag på våtservetter. Inte lika effektivt. I Hemvärnet brukade fältduschar eller bättre finnas.
Hur ren blir man av att rulla sig i snön? Fett löser sig dåligt i kallt vatten
Huggorm skrev:Hur ren blir man av att rulla sig i snön? Fett löser sig dåligt i kallt vatten
Du blir jäkligt sotig utav röken från kaminerna i tälten.
Jag väljer att inte gå in på detaljer där, mer än att jag försökte undvika killarna under sessionerna, moahaha! Nej seriöst. Sant.
Minns med andakt hur det var med hygien i fält, efter ett par gånger vänjer man sig med lite snö runt juvelerna och det har ingen dött av, sen efter man rullat sig i snön, kan man i kamratlig anda värma varandra i tältet...
Tja, alltid skrämmer det någon rysk infiltratörantonius skrev:Minns med andakt hur det var med hygien i fält, efter ett par gånger vänjer man sig med lite snö runt juvelerna och det har ingen dött av, sen efter man rullat sig i snön, kan man i kamratlig anda värma varandra i tältet...
antonius skrev:Minns med andakt hur det var med hygien i fält, efter ett par gånger vänjer man sig med lite snö runt juvelerna och det har ingen dött av, sen efter man rullat sig i snön, kan man i kamratlig anda värma varandra i tältet...
Jasså, minsann det är så det går till bland pojkarna i lumpen.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
Huggorm skrev:Tja, alltid skrämmer det någon rysk infiltratörantonius skrev:Minns med andakt hur det var med hygien i fält, efter ett par gånger vänjer man sig med lite snö runt juvelerna och det har ingen dött av, sen efter man rullat sig i snön, kan man i kamratlig anda värma varandra i tältet...
Ja kanske det, ryssar är ju lite homofobiska. Men jag var faktiskt på en repövning där det fanns en fält-dusch och där stod vi på långa led, det gick duscha 5 st samtidigt och man fick bara 5 min sen klev nästa 5 man fram, mycket militäriskt. Det tog sin tid för det var 1000 pers som skulle "saneras". Killarna som sköte om hela den där anläggningen vill nog inte se mer pittar för resten av sitt liv...
Officiellt var jag vapenvägrare men den verkliga orsaken är nu avslöjad.snuggelhund skrev:Jasså, minsann det är så det går till bland pojkarna i lumpen.
Huggorm skrev:Officiellt var jag vapenvägrare men den verkliga orsaken är nu avslöjad.snuggelhund skrev:Jasså, minsann det är så det går till bland pojkarna i lumpen.
Någon hittade en p-rulle i ett logement bredvid vårt. Hur? Det var en toarulle på tv:n...
snuggelhund skrev:Jasså, minsann det är så det går till bland pojkarna i lumpen.
Man har sett en del, kan jag säga, kommer ihåg två killar de var bara 17år och de låg och höll om varandra i sömnen när vi låg i tält, som två småpojkar, de var så trött och slut så man hade kunna ställa dem på huvet
Jag praktiserar traditionell dålig hygien.Funkar fint.
- LordNelson
- Förhandsgranskad
- Anslöt: 2010-06-25
Jag duschar en gång om dagen alla årets dagar och det finns ingenting härligare än en varm dusch på morgonen.
plåtmonster skrev:@colaflaska, Vilken tandkräm använder du? vet att vissa smakar apa nämligen. Kan tipsa om Colgate och Sensodyne annars.
Använder colgate, tycker att det smakar helt okej.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
Jag använder helst Lidls som smakar eukalyptus. Har svårt för dessa illerfräscha smaker. Fattar inte varför alla ska smaka mintgodis. För mig är det bara knäppt. Tandkräm är inte godis.
Varför finns det inte tandkräm med chokladsmak? Jag är inte heller helt förtjust i mintsmak.
Huggorm skrev:Varför finns det inte tandkräm med chokladsmak? Jag är inte heller helt förtjust i mintsmak.
För hundar finns det tandkräm med leverpastejsmak...
Blir nog inte samma rena och fräscha smak i munnen efter tandborstning med den
Huggorm skrev::shock: Blir nog inte samma rena och fräscha smak i munnen efter tandborstning med den
Haha, men hundarna brukar se nöjda ut iaf, de till och med slickar av tandborsten när man är klar...
LordNelson skrev:Jag praktiserar traditionell dålig hygien.Funkar fint.
Men det är kanske för att du är ett naturbarn...
Diskussionen har knappt börjat röra vid hur vi har olika levnadssätt. Några jobbar fysiskt och svettas mycket varje dag, andra har ett mycket mer stillsamt liv och gör heller inte något större avtryck under nattens sömn. Det finns de som lever ett liv där all form av fysisk ansträngning undviks.
Detta kan ju vara en av orsakerna till att man förväntar sig en eller annan form av beteende hos andra. Theory of mind brist som vanligt men det är inte hela sanningen.
Detta kan ju vara en av orsakerna till att man förväntar sig en eller annan form av beteende hos andra. Theory of mind brist som vanligt men det är inte hela sanningen.
DIProgan skrev:Diskussionen har knappt börjat röra vid hur vi har olika levnadssätt. Några jobbar fysiskt och svettas mycket varje dag, andra har ett mycket mer stillsamt liv och gör heller inte något större avtryck under nattens sömn. Det finns de som lever ett liv där all form av fysisk ansträngning undviks.
Vilken sorts liv lever man om man duschar och byter underkläder en gång i månaden?
Nej, finns inga rimliga förklaringar till ett sånt lortgrisleverne.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Återgå till Att leva som Aspergare