Jag hade lovat mig själv...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Jonmpa » 2015-11-20 12:30:25

Att inte låta mig bli panikslagen, Uppskakad och fullkomligt livrädd Hade koll på nyhetsnotiser i mobilen varenda sekund för att uppdatera mig om läget och nu när det visar sig att jag var lugn hela dagen igår från och till och tittade på thriller hela dagen och såg på läskigt videoklipp på youtube från skräckspelet: Heavy rain och inte kunnat sova knappt en blund inatt känns det som och tvingades inse att Terroristhotet och hatet stigit mig åt huvudet och stod mig upp i halsen och då tog jag efter ett tips på facebook att stänga av nyhetsnotiser och kolla bara en gång om dan ungefär, Folk tänker ju fel där alltså och jag vågade inte ens ta tunnelbanan imorse,

Hemskt, Fruktansvärt det var ju trots allt bara ett hot och IS galningen är ju fast och IS jagas som aldrig förr så man kan nog tryggt återgå till det normala preliminärt iallafall inget man kan göra åt det, Politikers fel först och främst som haft för generös invandring utan koll på vilja satans idioter som kommer hit delvis då naturligtvis, Nu har de gudskelov koll på det iallafall, Så gör som jag i denna svåra tid tänk som så, Trots skräcken inom oss, Försök återvänd till ett så normalt liv som möjligt annars har dessa despoter vunnit satt skräck i vår lugna del av världen, Jag tänker: Sjunga, Vara glad, Fira fredagen, Åka dagskryss imorgon bort från storstan igenom den lugna och trygga skärgården, Koppla av rå om mig själv till Åland fram och tillbaka med den friska havsluften som enda vän, Det ska bli så skönt,

Dessutom nätdejtar jag på varenda sajt som finns för att finna så småningom lugnet och tryggheten jag bär inom mig och all romantik och och alla dessa fina känslor jag aldrig gav till min mor när jag var liten för hon var en surkärring och satmara tyckte jag, Det har gjort mig till den jag är en liten rädd fågelunge, Men jag ger aldrig upp hoppet att finna en lugn och trygg famn att kunna krypa in i som förr i tiden då jag hade Edith, Jag saknar henne just nu mer än någonsin henne kunde man prata med, Hon förstod mig och skulle förstått denna enorma rädsla och panik jag känt

Moderator: Dela in texten i stycken så att den lättare kan läsas.
Jonmpa

Anslöt: 2011-02-04

Inläggav Jonmpa » 2015-11-20 12:47:45

Men nu tänker jag glömma och släppa allt som har med sorg, Förtvivlan och rädsla att göra och blocka mor och far i telefonen över helgen och bara tänka på mig själv för jag är bara en liten nästan osynlig parentes en liten kugge i livets maskineri som behöver få blomma ut ibland och skriva av mig när allt känns hårt och svårt på en gång
Jonmpa

Inläggav Ruffsetuss » 2015-11-20 13:47:48

:-)Hug
Ruffsetuss

Anslöt: 2015-09-04

Inläggav Jonmpa » 2015-11-20 15:24:25

Tack snälla!!! För denna uppmuntrande smiley. Med vänlig hälsning, Johnny
Jonmpa

Inläggav plåtmonster » 2015-11-20 20:47:37

Angående terroristhot mm så tycker jag gott man skall leva som man vill däremot kanske man skall undvika folktäta platser när det finns särskild risk. Men att göra det hela tiden begränsar mest en själv. Var strategisk men inte paranoid.

Att stänga av telefonen mm och ta sig ut i naturen låter som en riktigt bra idé för att få lugn.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Ruffsetuss » 2015-11-22 12:16:42

Att leva så bra jag kan trots allt inom och utom mig som stör sinnesfriden .
Ruffsetuss

Anslöt: 2015-09-04

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in