Underbara ADHD
16 inlägg
• Sida 1 av 1
Underbara ADHD
Hade långtråkigt så satt och zappade runt lite mellan tevekanalerna tills jag hajade till för en reklam. Om ADHD!
Eller ja, rättare sagt en sida "Underbara ADHD".
I vart fall så tänkte jag att det kanske var fler här som skulle kunna finna det intressant och kanske även lite glädjande att det för omväxlingens skull inte är totalt meningslösa reklamer.
Eller ja, rättare sagt en sida "Underbara ADHD".
I vart fall så tänkte jag att det kanske var fler här som skulle kunna finna det intressant och kanske även lite glädjande att det för omväxlingens skull inte är totalt meningslösa reklamer.
Underbara ADHD
Satan i gatan den där sidan tror jag att barnpsykologen som jag träffade i veckan angående sonens eventuella ADHD utredning.
Underbara ADHD
slackern skrev:Satan i gatan den där sidan tror jag att barnpsykologen som jag träffade i veckan angående sonens eventuella ADHD utredning.
..Har gjort? ..Tipsat om? Det känns som du missade något där.
Underbara ADHD
Puzzle skrev:slackern skrev:Satan i gatan den där sidan tror jag att barnpsykologen som jag träffade i veckan angående sonens eventuella ADHD utredning.
Fuck jag är helt förvirrad hon tipsade om den sidan tror jag, hon tipsade om ett par.
Underbara ADHD
slackern skrev:Puzzle skrev:slackern skrev:Satan i gatan den där sidan tror jag att barnpsykologen som jag träffade i veckan angående sonens eventuella ADHD utredning.
Fuck jag är helt förvirrad hon tipsade om den sidan tror jag, hon tipsade om ett par.
Okej, då blev det lite mer förståeligt.. Men nu så är du då tipsad igen om sidan.
Underbara ADHD
Puzzle skrev:slackern skrev:Puzzle skrev:..Har gjort? ..Tipsat om? Det känns som du missade något där.
Okej, då blev det lite mer förståeligt.. Men nu så är du då tipsad igen om sidan.
Tack du den här gången besökte jag faktiskt sidan.
Underbara ADHD
..Jag vill ha en tröja. Kan man köpa en även om man inte har ADHD?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Underbara ADHD
Puzzle skrev:..Jag vill ha en tröja. Kan man köpa en även om man inte har ADHD?
Ja varför inte?
Underbara ADHD
Mja, tänkte mest på diskussionen det skulle bli.
-Jaha, så du har ADHD?
-Nepp, jag gillade bara tröjan!
Pojkvännen har väl i för sig ADHD-UNS så kan ju alltid skylla på honom..
-Jaha, så du har ADHD?
-Nepp, jag gillade bara tröjan!
Pojkvännen har väl i för sig ADHD-UNS så kan ju alltid skylla på honom..
Underbara ADHD
Utan Närmare Specifikation. Alltså har inte riktigt alla diagnoskraven uppfyllda tror jag?plåtmonster skrev:UNS?
Underbara ADHD
Puzzle skrev:Utan Närmare Specifikation. Alltså har inte riktigt alla diagnoskraven uppfyllda tror jag?plåtmonster skrev:UNS?
Han uppfyller alla kraven för att få en ADHD diagnos men det går inte att avgöra om han har ADHD eller ADD typ.
Underbara ADHD
slackern skrev:Puzzle skrev:Utan Närmare Specifikation. Alltså har inte riktigt alla diagnoskraven uppfyllda tror jag?plåtmonster skrev:UNS?
Han uppfyller alla kraven för att få en ADHD diagnos men det går inte att avgöra om han har ADHD eller ADD typ.
Jag formulerade mig lite fel här vad jag menar är att han uppfyller kraven för att få en ADHD diagnos men inte att fastställa vilken typ/undergrupp.
Underbara ADHD
slackern skrev:Han uppfyller alla kraven för att få en ADHD diagnos men det går inte att avgöra om han har ADHD eller ADD typ.
slackern skrev:Jag formulerade mig lite fel här vad jag menar är att han uppfyller kraven för att få en ADHD diagnos men inte att fastställa vilken typ/undergrupp.
Aha, ja så kan det ha varit också, tack för förklaringen. Var inte riktigt säker på hur det fungerade med UNS, är ju som lite olika beroende på diagnosen det gäller.
Underbara ADHD
Puzzle skrev:slackern skrev:Han uppfyller alla kraven för att få en ADHD diagnos men det går inte att avgöra om han har ADHD eller ADD typ.slackern skrev:Jag formulerade mig lite fel här vad jag menar är att han uppfyller kraven för att få en ADHD diagnos men inte att fastställa vilken typ/undergrupp.
Aha, ja så kan det ha varit också, tack för förklaringen. Var inte riktigt säker på hur det fungerade med UNS, är ju som lite olika beroende på diagnosen det gäller.
Du jag hade fel eller suger på att förklara.
Uppmärksamhetsstörning/hyperaktivitet UNS
(ICD10 kod: F90.9) kan anges som diagnos om
man ser en tydlig bild av adhd-problematik med
funktionsnedsättning men symtomkriterierna
inte är tillräckligt många eller symtom sågs inte
före 7 års ålder (framöver före 12 års ålder)
http://regionhalland.se/PageFiles/41142 ... hd2012.pdf