Bästa landet i världen
9 inlägg
• Sida 1 av 1
Bästa landet i världen
Sverige är bästa landet i världen för folk med aspergers, vad tycker ni andra om det?
Bästa landet i världen
På vilket sätt?
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Bästa landet i världen
sugrövmanövern skrev:På vilket sätt?
Vi har bra forskning kring aspergers här.
Bästa landet i världen
Jag skulle vilja påstå att Sverige är ett dåligt aspergerland då vi har väldigt mycket som förutsätts och mängder med oskrivna regler som måste följas men som ingen någonsin kan uttala.
Bästa landet i världen
Fenren skrev:Jag skulle vilja påstå att Sverige är ett dåligt aspergerland då vi har väldigt mycket som förutsätts och mängder med oskrivna regler som måste följas men som ingen någonsin kan uttala.
Och vilket land har inte det? Om du tycker att Sverige inte är bra (oavsett), res och se världen lite, det kan få dig att uppskatta landet mera.
Bästa landet i världen
Sverige är väl rätt bra då vi har stora landytor och skogar dit man kan fly undan de flesta andra människor som beter sig som de gör idag. Lär ju inte heller bli bättre med alla kulturkrockar och de konflikter dessa medför i befolkningen.
Gäller väl dock att försöka bli mer och mer självförsörjande och lära sig de kunskaper man behöver för att överleva nu när samhället i stor utsträckning tappar förmågan att ta hand om sina medborgare i och med allt större kostnader på många områden trots att man försöker lösa det tillfälligt med ökande statliga och kommunala lån. Lån innebär ju extra kostnader på sikt i och med räntan och man kan ju knappast låna i all framtid för att täcka upp större kostnader än man egentligen kan hantera.
Gäller väl dock att försöka bli mer och mer självförsörjande och lära sig de kunskaper man behöver för att överleva nu när samhället i stor utsträckning tappar förmågan att ta hand om sina medborgare i och med allt större kostnader på många områden trots att man försöker lösa det tillfälligt med ökande statliga och kommunala lån. Lån innebär ju extra kostnader på sikt i och med räntan och man kan ju knappast låna i all framtid för att täcka upp större kostnader än man egentligen kan hantera.
Re: Bästa landet i världen
Inte en pejling. Sverige, Danmark och Finland är de enda länder jag besökt så jag har inte underlag nog för en vettig åsikt i frågan.
Återgå till Att leva som Aspergare