Långtidssjukskriven
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Långtidssjukskriven
Jag tvekar starkt på om jag någonsin kommer orka ett jobb pga mina psykiska problem. Kan typ försäkringskassan tvinga mig till praktik eller något samhall jobb även om jag i framtiden känner att jag inte orkar jobba heller?
Är det någon här som är långtidssjukskriven eller vad det kallas som inte har någon form av sysselsättning?
Är det någon här som är långtidssjukskriven eller vad det kallas som inte har någon form av sysselsättning?
Långtidssjukskriven
Jag jobbade från att jag var 18 till 24, senaste året, mest deltid. Sen blev jag av med jobbet p.g.a. neddragningar. Sjukskriven direkt o fick aktivitetsersättning. Inlagd på psyk för depression... Sen fick jag gå på sjukhusets arbetsterapi några år, sen nån kurs, 9 mån arbetspraktik, ett år utan att göra nånting, bara o bli mer galen hemma, sen gick jag en 2 v arbetskurs privat, o sen 2009 har jag gått på daglig verksamhet.
Men det här går aldrig över! Jag har lite andra diagnoser än Asperger också.
Så hittade jag igår när jag gick igenom papper mitt beslut, som gjorde att jag fick sjukersättning. Det ansöker man om när man fyllt 30.
Så hittade jag igår när jag gick igenom papper mitt beslut, som gjorde att jag fick sjukersättning. Det ansöker man om när man fyllt 30.
Långtidssjukskriven
Richard skrev:Jag jobbade från att jag var 18 till 24, senaste året, mest deltid. Sen blev jag av med jobbet p.g.a. neddragningar. Sjukskriven direkt o fick aktivitetsersättning. Inlagd på psyk för depression... Sen fick jag gå på sjukhusets arbetsterapi några år, sen nån kurs, 9 mån arbetspraktik, ett år utan att göra nånting, bara o bli mer galen hemma, sen gick jag en 2 v arbetskurs privat, o sen 2009 har jag gått på daglig verksamhet.
Måste man ha praktik eller gå på daglig verksamhet?
Långtidssjukskriven
xxxxx skrev:Richard skrev:Jag jobbade från att jag var 18 till 24, senaste året, mest deltid. Sen blev jag av med jobbet p.g.a. neddragningar. Sjukskriven direkt o fick aktivitetsersättning. Inlagd på psyk för depression... Sen fick jag gå på sjukhusets arbetsterapi några år, sen nån kurs, 9 mån arbetspraktik, ett år utan att göra nånting, bara o bli mer galen hemma, sen gick jag en 2 v arbetskurs privat, o sen 2009 har jag gått på daglig verksamhet.
Måste man ha praktik eller gå på daglig verksamhet?
Nä, du kan välja att bara va hemma.
Återgå till Aspergare och vården