Polisen stormar tältläger (med avvisade) i Malmö
Polisen stormar tältläger i Malmö
plåtmonster skrev:Hur tycker du det är med tiggare som springer efter dig när du skall byta i kollektivtrafiken och frågar "chrona.. chrona.." och du är väl medveten om att de mycket väl kan bära på smittsamma sjukdomar?
Borde gå som ofredande om de är friska, annars som grov misshandel.
Propaganda från olika politiska partier kan vara farligt att lyssna på.
Re: Polisen stormar tältläger i Malmö
plåtmonster skrev:Hur tycker du det är med tiggare som springer efter dig när du skall byta i kollektivtrafiken och frågar "chrona.. chrona.." och du är väl medveten om att de mycket väl kan bära på smittsamma sjukdomar?
Vilka sjukdomar? Förkylning?
Det är nog TBC han syftar på, en sjukdom som inte är ovanlig bland fattiga i sydeuropa.tahlia skrev:plåtmonster skrev:Hur tycker du det är med tiggare som springer efter dig när du skall byta i kollektivtrafiken och frågar "chrona.. chrona.." och du är väl medveten om att de mycket väl kan bära på smittsamma sjukdomar?
Huggorm skrev:Det är nog TBC han syftar på, en sjukdom som inte är ovanlig bland fattiga i sydeuropa.tahlia skrev:plåtmonster skrev:Hur tycker du det är med tiggare som springer efter dig när du skall byta i kollektivtrafiken och frågar "chrona.. chrona.." och du är väl medveten om att de mycket väl kan bära på smittsamma sjukdomar?
Blandar du inte ihop Sydeuropa och Östeuropa? För vad jag vet är det dom gamla kommunistländerna som har problem med det där framförallt Ryssland.
Sydösteuropa då, det är ju i första hand Rumänien och Bulgarien det är tal om nu. Men det finns fortfarande kvar TBC exempelvis på iberiska halvön
Huggorm skrev:Sydösteuropa då, det är ju i första hand Rumänien och Bulgarien det är tal om nu. Men det finns fortfarande kvar TBC exempelvis på iberiska halvön
ST Petersburg i Ryssland eller Kaliningrad som ligger på samma breddgrader som Sverige har ju problem med det, har för mig att Ryssland är det landet som bidrar till flest turister till Sverige. Så du menar att vi ska vara rädda för alla ryssar vi stöter på i vår vardag?
Det är främst en sjukdom som drabbar de fattiga och fattiga ryssar reser sannolikt inte på semester till ett dyrt land som Sverige.slackern skrev:Huggorm skrev:Sydösteuropa då, det är ju i första hand Rumänien och Bulgarien det är tal om nu. Men det finns fortfarande kvar TBC exempelvis på iberiska halvön
ST Petersburg i Ryssland eller Kaliningrad som ligger på samma breddgrader som Sverige har ju problem med det, har för mig att Ryssland är det landet som bidrar till flest turister till Sverige. Så du menar att vi ska vara rädda för alla ryssar vi stöter på i vår vardag?
slackern skrev:Huggorm skrev:Sydösteuropa då, det är ju i första hand Rumänien och Bulgarien det är tal om nu. Men det finns fortfarande kvar TBC exempelvis på iberiska halvön
Stämmer inte. Referens: http://www.folkhalsomyndigheten.se/docu ... t_2014.pdf
Rumänien ligger i gruppen "hög risk" medan Ryssland ligger i gruppen "ökad risk". Stora delar av Afrika ligger i "särskilt hög risk", så om vi ska vara rädd för någon så är det alla migranter från Afrika, samt romska tiggare.
rdos skrev:slackern skrev:Huggorm skrev:Sydösteuropa då, det är ju i första hand Rumänien och Bulgarien det är tal om nu. Men det finns fortfarande kvar TBC exempelvis på iberiska halvön
Stämmer inte. Referens: http://www.folkhalsomyndigheten.se/docu ... t_2014.pdf
Rumänien ligger i gruppen "hög risk" medan Ryssland ligger i gruppen "ökad risk". Stora delar av Afrika ligger "särskilt hög risk", så om vi ska vara rädd för någon så är det alla migranter från Afrika, samt romska tiggare.
Själv är jag vaccinerad så jag är inte särskilt orolig.
Huggorm skrev:Det är nog TBC han syftar på, en sjukdom som inte är ovanlig bland fattiga i sydeuropa.tahlia skrev:plåtmonster skrev:Hur tycker du det är med tiggare som springer efter dig när du skall byta i kollektivtrafiken och frågar "chrona.. chrona.." och du är väl medveten om att de mycket väl kan bära på smittsamma sjukdomar?
Då börjar jag genast att fundera på om han vet att TBC inte är en sjukdom som smittar speciellt enkelt utan kräver tämligen speciella omständigheter för att överföra smitta, inklusive vilken sträng smittan i sig tillhör. Vidare undrar jag om han vet att endast en av tio smittade utvecklar TBC. Risken är mao inte så stor ens om du smittas och risken att smittas på öppna, luftiga ytor utan intim närhet är minimal.
tahlia skrev:Huggorm skrev:Det är nog TBC han syftar på, en sjukdom som inte är ovanlig bland fattiga i sydeuropa.tahlia skrev:Vilka sjukdomar? Förkylning?
Då börjar jag genast att fundera på om han vet att TBC inte är en sjukdom som smittar speciellt enkelt utan kräver tämligen speciella omständigheter för att överföra smitta, inklusive vilken sträng smittan i sig tillhör. Vidare undrar jag om han vet att endast en av tio smittade utvecklar TBC. Risken är mao inte så stor ens om du smittas och risken att smittas på öppna, luftiga ytor utan intim närhet är minimal.
Nu fabulerar du igen.
Referens: http://www.vardhandboken.se/Texter/Tube ... rdrutiner/
Tuberkulos kan smitta genom inandning av bakterier via droppar i luften om man kommer i nära kontakt med en hostande person med aktiv tuberkulos
Frågan är inte om risken är liten utan om varför man skall ens behöva ta risken.
Dessutom så har TBC utvecklat sig till en nyare variant där det gamla vaccinet inte biter. Så vaccinationen är inte längre ett fullgott skydd. Sedan finns det fler smittsamma sjukdomar.
Det är läge att införa gränskontroll. Pengar finns uppenbarligen så det är bara ren korruption i statsledningen som hindrar att man agerar.
Dessutom så har TBC utvecklat sig till en nyare variant där det gamla vaccinet inte biter. Så vaccinationen är inte längre ett fullgott skydd. Sedan finns det fler smittsamma sjukdomar.
Det är läge att införa gränskontroll. Pengar finns uppenbarligen så det är bara ren korruption i statsledningen som hindrar att man agerar.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Kan inte TBC räknas som akutsjukdom? I sådana fall borde de drabbade tiggarna passa på att få behandling när de är i Sverige.
rdos skrev:tahlia skrev:Huggorm skrev:Det är nog TBC han syftar på, en sjukdom som inte är ovanlig bland fattiga i sydeuropa.
Nu fabulerar du igen.
Referens: http://www.vardhandboken.se/Texter/Tube ... rdrutiner/Tuberkulos kan smitta genom inandning av bakterier via droppar i luften om man kommer i nära kontakt med en hostande person med aktiv tuberkulos
Ja eftersom TBC sprids som luftburen smitta kan man ju inte direkt säga att det är en sjukdom som inte smittar speciellt enkelt eller som kräver tämligen speciella omständigheter för att överföra smitta.
Det går att bota TBC om det inte är den resistenta varianten.. Men det tar åravis av tuff antibiotikabehandling.
- plåtmonster
plåtmonster skrev:Det går att bota TBC om det inte är den resistenta varianten.. Men det tar åravis av tuff antibiotikabehandling.
Enklare att vaccinera sig. Varför har inte du gjort det?
slackern skrev:Wine skrev:Julianus skrev:Svara på frågan istället för att komma runt.
Försök svara på frågor själv du.
Var det ett försök att bjuda ut honom på en middagsdejt?
Hahaha, det där var lite roligt faktiskt Kul att det finns människor med humor till skillnad från andra.
plåtmonster skrev:Dessutom så har TBC utvecklat sig till en nyare variant där det gamla vaccinet inte biter.
slackern skrev:Enklare att vaccinera sig. Varför har inte du gjort det?
Vad är det du inte förstår av ovanstående?
Utöver det så har du ingen aning om mina vaccinationer. Ren halmgubbe.
- plåtmonster
slackern skrev:Det är konstigt du kommer från samma område u Europa som dom från det kommunistiska blocket. Så varför ger det dig rätt att klanka ner på dom?
Nej, det är inte konstigt att människor i Östeuropa har olika åsikter .
Lustigt att det säger du som nedvärderar eller kritiserar människor från Östeuropa .
Nu har du nog fått något om bakfoten jag hatar inte dig .
Det tror jag inte längre på med tanke på vad du skrev men jag skulle skriva istället du tycker illa om mig .
tahlia skrev:Nu grundar sig inte lagen på vad du anser, inte bryr den sig om det heller. Så att du anser att tiggande inte är ett arbete betyder inte att du har en siffra rätt.
Jag har förstått att din människosyn är förstörd .
Om du tror på fullaste allvar att man blir självförsörjande genom att tigga kan du prova .
Tja, får man inget jobb så är det klart att man kan bli självförsörjande på att tigga. Men det är ju inget värdigt liv.
elle skrev:slackern skrev:Det är konstigt du kommer från samma område u Europa som dom från det kommunistiska blocket. Så varför ger det dig rätt att klanka ner på dom?
Nej, det är inte konstigt att människor i Östeuropa har olika åsikter .
Lustigt att det säger du som nedvärderar eller kritiserar människor från Östeuropa .Nu har du nog fått något om bakfoten jag hatar inte dig .
Det tror jag inte längre på med tanke på vad du skrev men jag skulle skriva istället du tycker illa om mig .
I och med att ni kommer från samma område med Sovjet som styrde borde det helt enkelt finnas mer förståelse och sympati kan jag tycka.
En del av EU-migranterna har nu förflyttat sig, de har under natten sovit utanför stadshuset i Malmö, och där tänker de tydligen stanna tills samhället ställer upp med ny boplats:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6294165
De har sagt att de stannar där tills politikerna ger dem en ny boplats, något som kommunledningen sagt nej till. Natten har varit lugn och EU-migranterna har sovit gott, enligt Johanna Nilsson i Nätverket för romers rättigheter.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=6294165
Senast redigerad av Wine 2015-11-04 13:56:56, redigerad totalt 1 gång.