Polisen stormar tältläger (med avvisade) i Malmö
Polisen stormar tältläger i Malmö
tahlia skrev:
Man kan vara självförsörjande via tiggeri..
Är du seriös ?!
Man kan också vara självförsörjande som prostituerad eller som en tjuv och snattare ..
KrigarSjäl skrev:Det skulle alltså vara kriminellt att inte kunna försörja sig.
Vi har ju haft en sådan lag innan, mot lösdriveri. Dvs man var tvungen att bevisa att man hade någon form av jobb. Vi hade den lagen till 60-talet men det var ju vanligare att man använde lagen hårdare förr.
Det är av den anledningen vi ens har metalltrådshantverk. De som saknade jobb kunde billigt köpa en rulle ståltråd och sedan göra hantverk till försäljning. Då kunde polisen inte ta dem eftersom de inte dagdrev. De kunde uppvisa att de faktiskt satt och jobbade.
tahlia skrev:
Notera hur jag väljer att inte använda aftonbladet som en trovärdig källa.
Bra men jag har även länkat till eu upplysningen om EU medlemmar rättigheter och skyldigheter om du nu förkastar Aftonbladet som en pålitlig källa. Oavsett vilken källa du än godkänner förändrar det ingenting .
Löfven om Sveriges ansvar gentemot EU migranter :
– Där har vi ju ett samarbetsavtal med Rumänien och jobbar på ett tillsammans med Bulgarien. De får komma hit självfallet och vara här en tid, men i det långa loppet är det deras egna länder som måste ta ansvar för att de får arbete, utbildning, och bostad i sitt land. Det har inte Sverige ansvar för.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21695836.ab
elle skrev:tahlia skrev:
Är du seriös ?!
Man kan också vara självförsörjande som prostituerad eller som en tjuv och snattare ..
Du har rätt i att man kan vara självförsörjande genom prostitution i och med att det inte är olagligt, men tjuv och snatteri är brottsliga handlingar.
Re: Polisen stormar tältläger i Malmö
Bra men jag har även länkat till eu upplysningen om EU medlemmar rättigheter och skyldigheter om du nu förkastar Aftonbladet som en pålitlig källa. Oavsett vilken källa du än godkänner förändrar det ingenting .
Löfven om Sveriges ansvar gentemot EU migranter :– Där har vi ju ett samarbetsavtal med Rumänien och jobbar på ett tillsammans med Bulgarien. De får komma hit självfallet och vara här en tid, men i det långa loppet är det deras egna länder som måste ta ansvar för att de får arbete, utbildning, och bostad i sitt land. Det har inte Sverige ansvar för.
Och igen länkar du till något som på intet vis stödjer ditt påstående om att de vistas olagligt i landet.
Är du seriös ?!
Som nämndes i mina tidigare länkade citat - att tigga är inte olagligt i Sverige. Så självklart är jag seriös.
Så om man ändrar lagen om tiggeri så begås lagbrott och därmed upphävs rätten att vistas i landet..
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Så om man ändrar lagen om tiggeri så begås lagbrott och därmed upphävs rätten att vistas i landet..
Man skulle ju nästan kunna tro det, men det är bara för dom att åka till Danmark en dag så kommer dom tillbaks igen så är dom här lagligt igen. Vad som händer om det blir olagligt att tigga är att dom kommer bli dömda för det brottet.
Det här uttalandet borde ju få alla nationalister och främlingsfientliga tårögda. I och för sig håller jag med i det Stefan Löfven säger.
http://www.svt.se/nyheter/live/rivninge ... et-i-malmo
Enligt Stefan Löfven är det i första hand migranternas hemländer som har ansvaret för dem som nu tvingats lämna ödetomten i Malmö. Han poängterar att det i stor utsträckning handlar om EU-migranter från Rumänien och Bulgarien.
– Där har vi ju ett samarbetsavtal med Rumänien och jobbar på ett tillsammans med Bulgarien. De får komma hit självfallet och vara här en tid, men i det långa loppet är det deras egna länder som måste ta ansvar för att de får arbete, utbildning, och bostad i sitt land. Det har inte Sverige ansvar för.
http://www.svt.se/nyheter/live/rivninge ... et-i-malmo
Löfven om Sveriges ansvar gentemot EU migranter :– Där har vi ju ett samarbetsavtal med Rumänien och jobbar på ett tillsammans med Bulgarien. De får komma hit självfallet och vara här en tid, men i det långa loppet är det deras egna länder som måste ta ansvar för att de får arbete, utbildning, och bostad i sitt land. Det har inte Sverige ansvar för.
Här kan du läsa om vilka regler som gäller. Så det du har är gamla regler.
Kravet att EU-medborgare skulle registera sig och visa att de kan försörja sig togs bort i maj 2014. Enligt nuvarande regler är det polisens uppdrag att hitta och rapportera de EU-medborgare som saknar rätt att vara i Sverige till Migrationsverket som sedan fattar beslut om avvisning. Kontrollen har dock varit obefintlig, rapporterade Sveriges Radio.
http://www.svt.se/nyheter/eu-migrantern ... tta-galler
Att man ska sätta massiv press på hemländerna har jag hojtat om i evigheter och kan fortfarande inte för mitt liv begripa hur EU kan luta sig tillbaka och tillåta att Rumänien inte ens använder de bidrag de får för att förbättra romernas möjligheter och situation.
För att alla andra länder också har problem att integrera sina romer. Ingen kan kasta första stenen.tahlia skrev:Att man ska sätta massiv press på hemländerna har jag hojtat om i evigheter och kan fortfarande inte för mitt liv begripa hur EU kan luta sig tillbaka och tillåta att Rumänien inte ens använder de bidrag de får för att förbättra romernas möjligheter och situation.
Huggorm skrev:För att alla andra länder också har problem att integrera sina romer. Ingen kan kasta första stenen.tahlia skrev:Att man ska sätta massiv press på hemländerna har jag hojtat om i evigheter och kan fortfarande inte för mitt liv begripa hur EU kan luta sig tillbaka och tillåta att Rumänien inte ens använder de bidrag de får för att förbättra romernas möjligheter och situation.
Dom resande i Sverige har väl integrerats rätt bra i samhället?
slackern skrev:Huggorm skrev:För att alla andra länder också har problem att integrera sina romer. Ingen kan kasta första stenen.tahlia skrev:Att man ska sätta massiv press på hemländerna har jag hojtat om i evigheter och kan fortfarande inte för mitt liv begripa hur EU kan luta sig tillbaka och tillåta att Rumänien inte ens använder de bidrag de får för att förbättra romernas möjligheter och situation.
Dom resande i Sverige har väl integrerats rätt bra i samhället?
Nej, definitivt inte. Vi har bara dolt det med socialbidrag så de slipper tigga.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/svensk ... ikt-stort/
Det är ju faktiskt lägre arbetslöshet bland romer i Rumänien än i Sverige.
Huggorm skrev:Och markägaren sitter igen med en räkning på 375.000kr för städning och kommunens skattebetalare få betala resten av notan. Den romska gruppen och det socialdemokratiska styret blir inte direkt populärare av sådant.tahlia skrev:Ergo morgonens insats. Frågan är om det lagbrottet anses grovt nog för utvisning. Tveksamt.
Lätt att glömma bort markägarna. Det är nästan dom som blir mest drabbade och som det är mest synd om i det som händer. Tiggarna klarar sig alltid på nåt sätt men markägarna får sin egendom ockuperat och får livsplaner sönderslagna när dom inte kan genomföras.
tahlia skrev:elle skrev:tahlia skrev:
Är du seriös ?!
Som nämndes i mina tidigare länkade citat - att tigga är inte olagligt i Sverige. Så självklart är jag seriös.
Det är därför att ni svenskar har en väldigt stor tålamod och tolerans mot människor som tyvärr utnyttjar det till sina fördel, det tålamodet har man inte nere på kontinenten . Tiggeri är förbjudet i Rumänien och hur tror du VARFÖR ??!!
Tiggeri är förbjudet i andra EU länder : Holland, Danmark..
Tänk om majoriteten i EU hade ocksa börjat vilja leva som tiggare istället för att ANSTRÄNGA SIG till att utbilda sig och arbeta för sitt uppehälle . Hur hade det ser ut ?
Tllbaka till misär och analfabetism .
tahlia skrev:[...] människor som lever i misär och fattigdom samt ett system och ett folk som diskriminerar dessa människor.
Och varför gör de det? Jo, för att många av dem uppenbarligen är helt oförmögna eller ointresserade att bete sig som folk - det är dem vi kallar zigenare, de få som faktiskt sköter sig kan vi kalla romer.
Vad är straffet för tiggeri i Rumänien, Holland, och Danmark?
Kan förresten inflika att Oslo har en stor grupp Pakistanier som pacifieras med socialbidrag.Huggorm skrev:Nej, definitivt inte. Vi har bara dolt det med socialbidrag så de slipper tigga.
Senast redigerad av plåtmonster 2015-11-03 18:23:42, redigerad totalt 1 gång.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Huggorm skrev:Och det är väl inte aktuellt att tiggarna själva får stå för hela eller delar av kostnaden?
Det vore säkert "diskriminerande" eller "rasistiskt" eller nåt sånt.
elle skrev:tahlia skrev:elle skrev:
Är du seriös ?!
Det är därför att ni svenskar har en väldigt stor tålamod och tolerans mot människor som tyvärr utnyttjar det till sina fördel, det tålamodet har man inte nere på kontinenten . Tiggeri är förbjudet i Rumänien och hur tror du VARFÖR ??!!
Tiggeri är förbjudet i andra EU länder : Holland, Danmark..
Tänk om majoriteten i EU hade ocksa börjat vilja leva som tiggare istället för att ANSTRÄNGA SIG till att utbilda sig och arbeta för sitt uppehälle . Hur hade det ser ut ?
Tllbaka till misär och analfabetism .
Om det är så dåligt i Sverige varför bor du då här?
plåtmonster skrev:Vad är straffet för tiggeri i Rumänien, Holland, och Danmark?
Har du hört talas om en sökmotor vid namn Google? Den har även en funktion som översätter text från andra språk, i och för sig översätter den ordagrant så det kan se lite lustigt ut ibland.
KrigarSjäl skrev:Det skulle alltså vara kriminellt att inte kunna försörja sig.
"Att inte inte själv ordna sin försörjning" borde jag nog ha skrivit, oavsett orsak.
"Pakkisarna" är ett kapitel för sig. Men det gör bra kebab får jag säga, mycket bättre än de man kan köpa i Sverige.plåtmonster skrev:Kan förresten inflika att Oslo har en stor grupp Pakistanier som pacifieras med socialbidrag.
tahlia skrev:Frågan är om det lagbrottet anses grovt nog för utvisning.
Det borde väl vilket lagbrott som helst, inklusive felparkering, vara när det gäller utlänningar som vi inte tjänar något på.