trött jag orkar inte mer
17 inlägg
• Sida 1 av 1
trött jag orkar inte mer
jag orkar inte leva som en aspergare hela dagarna. ångest, depretion, nedstämdhet, dystymi, kräkningar, ljud-känslighet, ljus känslighet. ALLT
vad fan kan man göra?!?!? jag står fan inte ut. nu har jag blivit nekad SOCbidrag igen och jag är full som ett djur men jag måste överleva. MEN JAG KLARAR ITNE DETT
FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANNNNNNNNNNN
vad fan kan man göra?!?!? jag står fan inte ut. nu har jag blivit nekad SOCbidrag igen och jag är full som ett djur men jag måste överleva. MEN JAG KLARAR ITNE DETT
trött jag orkar inte mer
Vad ska du med SOCbidrag till du som har ut 20 538:- efter skatt, resten av livet om du väljer att inte börja jobba?
trött jag orkar inte mer
Mats skrev:Vad ska du med SOCbidrag till du som har ut 20 538:- efter skatt, resten av livet om du väljer att inte börja jobba?
bad inte om din åsikt.
Re: trött jag orkar inte mer
Vi säger såhär då - med en sådan inkomst kommer du aldrig att beviljas socialbidrag så du blir istället tvungen att planera och eventuellt justera dina utgifter efter plånboken.
Om det känns helt hopplöst så finns det en tråd här på forumet som listar ett flertal kontakter vilka kan hjälpa lite när man känner att man inte orkar mer.
Alternativt sök dig till akutpsyk.
Om det känns helt hopplöst så finns det en tråd här på forumet som listar ett flertal kontakter vilka kan hjälpa lite när man känner att man inte orkar mer.
trött jag orkar inte mer
tahlia skrev:Vi säger såhär då - med en sådan inkomst kommer du aldrig att beviljas socialbidrag så du blir istället tvungen att planera och eventuellt justera dina utgifter efter plånboken.
tror inte jag bad om din åsikt heller. eller gjorde jag?
Re: trött jag orkar inte mer
Du skriver på ett öppet forum vilket innebär att det står alla fritt att svara. Vad du bett om har du inte klargjort och spelar heller ingen som helst roll.
Vill du bara ha åsikter från specifika personer får du skicka pm till dem.
Vill du bara ha åsikter från specifika personer får du skicka pm till dem.
trött jag orkar inte mer
ArgeAnkan skrev:jag orkar inte leva som en aspergare hela dagarna. ångest, depretion, nedstämdhet, dystymi, kräkningar, ljud-känslighet, ljus känslighet. ALLT
Det låter som att du har det jobbigt!
Hoppas du mår bättre snart!
trött jag orkar inte mer
ArgeAnkan skrev:bad inte om din åsikt.
Varför skriver du här då, om ingen får svara?ArgeAnkan skrev:tror inte jag bad om din åsikt heller. eller gjorde jag?
trött jag orkar inte mer
Mats skrev:Vad ska du med SOCbidrag till du som har ut 20 538:- efter skatt, resten av livet om du väljer att inte börja jobba?
Vem tusan får 20,5 k efter skatt i bidrag? Never ever.
On topic. Ja autism är ett helvete. Släng på kronisk insomnia på det så. Tur du kan sova om nätterna i alla fall och slipper.
trött jag orkar inte mer
ArgeAnkan skrev:jag orkar inte leva som en aspergare hela dagarna. ångest, depretion, nedstämdhet, dystymi, kräkningar, ljud-känslighet, ljus känslighet. ALLT
Det är skit. Kan bara hoppas att det vänder och blir bättre.
- snuggelhund
- Anslöt: 2010-07-16
trött jag orkar inte mer
Tantaly skrev:Vem tusan får 20,5 k efter skatt i bidrag? Never ever.
ArgeAnkan får tydligen det...
post1341103.html#p1341103
trött jag orkar inte mer
Mats skrev:Tantaly skrev:Vem tusan får 20,5 k efter skatt i bidrag? Never ever.
ArgeAnkan får tydligen det...
post1341103.html#p1341103
Läste att h*n har god man. Där försvann all min tillit till att uppgifterna stämmer.
Om man inte kan sköta sin egen ekonomi har man nog inte så stor koll på summor heller.
trött jag orkar inte mer
Om du inte bad om någons åsikt.. vad var syftet med denna tråd?
- LilyFlower
- Anslöt: 2015-10-30
trött jag orkar inte mer
LilyFlower skrev:Om du inte bad om någons åsikt.. vad var syftet med denna tråd?
Uppmärksamhet.
trött jag orkar inte mer
Du måste sluta dricka. Det är bara en kortsiktig lösning och det vet du.
Du behöver en vettig doktor som kan ge dig rätt läkemedel som trubbar av dig lite så att du blir mindre känslig. Sådant finns. Ibland måste man testa massa mediciner men det inger iallafall mer hopp än att supa eftersom man kan leva ett helt liv på meds (visst, de kanske snor några år av ditt liv men spriten kommer ta 5x mer, minst).
Dessutom måste du göra något åt din livssituation så att du kan minimera det som stressar dig. Du kan behöva en psykolog och en specialpedagog till detta.
Men i en akutfas kanske det är bäst att du försöker lägga in dig. Du har ett bra kort i din hand, att du super. Det innebär att du hamnar på avgiftning och rehab som är bra mycket trevligare än akutpsyk. Lycka till!
Du behöver en vettig doktor som kan ge dig rätt läkemedel som trubbar av dig lite så att du blir mindre känslig. Sådant finns. Ibland måste man testa massa mediciner men det inger iallafall mer hopp än att supa eftersom man kan leva ett helt liv på meds (visst, de kanske snor några år av ditt liv men spriten kommer ta 5x mer, minst).
Dessutom måste du göra något åt din livssituation så att du kan minimera det som stressar dig. Du kan behöva en psykolog och en specialpedagog till detta.
Men i en akutfas kanske det är bäst att du försöker lägga in dig. Du har ett bra kort i din hand, att du super. Det innebär att du hamnar på avgiftning och rehab som är bra mycket trevligare än akutpsyk. Lycka till!
trött jag orkar inte mer
Du får gärna skrika och gapa på mig, jag tål det. Jag är inte rädd för ångestdrabbade och aggressiva människor alls.
trött jag orkar inte mer
Ibland blir det bara för mycket, känner igen det! Kan bara säga att jag hoppas det löser sig!
Återgå till Att leva som Aspergare