Halloweenfirande?
63 inlägg
• Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Halloweenfirande?
kullan skrev:Dö eller nåt.
Nej, det skall du inte. Det räcker med de döda vi redan har.
Halloweenfirande?
sugrövmanövern skrev:Días de los muertos är ju 100 gånger coolare än halloween och allhelgona.
Word. Hälla tequila på mormors grav, klä ut sig till skelett och käka dödskallar av socker.
Ska väl inte göra något speciellt på Halloween eller Allhelgona. Det är tyvärr för långt att åka och sätta ljus på farmor och farfars grav (utanför Märsta) eller i minneslunden där mormor och morfar ligger (Luleå).
Halloweenfirande?
-Trams.
Hålla på och klä ut sig på Halloween...ok om du är tio år.
Men det är inte för vuxna människor.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Halloweenfirande?
Karvade ur en pumpa tillsammans med systern.
Good fun.
Good fun.
- CarolusRex
- Anslöt: 2014-01-27
Halloweenfirande?
Kanske om det är för att ringa på folks dörrar och tigga godis men maskeradfester för vuxna är väl okej? Du kan ju klä ut dig till Nosferatu eller liknande gammal finkulturellt monster snarare än något modernt.KrigarSjäl skrev:-Trams.
Halloweenfirande?
Nej, att klä ut sig är inte min grej alls.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Halloweenfirande?
CarolusRex skrev:Karvade ur en pumpa tillsammans med systern.
Good fun.
Ser bra ut och jag måste nog erkänna att jag aldrig orkat karva ut en pumpa. Vad gör man med innehållet?
Huggorm skrev:Kanske om det är för att ringa på folks dörrar och tigga godis men maskeradfester för vuxna är väl okej? Du kan ju klä ut dig till Nosferatu eller liknande gammal finkulturellt monster snarare än något modernt.KrigarSjäl skrev:-Trams.
I Umeå så har vi den där fina traditionen att man kan komma in gratis på ett antal krogar om man är utklädd..
Halloweenfirande?
Puzzle skrev:Ser bra ut och jag måste nog erkänna att jag aldrig orkat karva ut en pumpa. Vad gör man med innehållet?
http://www.ica.se/recept/klassisk-pumpa ... abrod-125/
Halloweenfirande?
Puzzle skrev:CarolusRex skrev:Karvade ur en pumpa tillsammans med systern.
Good fun.
Ser bra ut och jag måste nog erkänna att jag aldrig orkat karva ut en pumpa. Vad gör man med innehållet?
Pumpapaj och pumpasoppa bägge väldigt vegetariska rätter. Ser att Huggis han förre mig på att svara.
Halloweenfirande?
Pumpasoppa är vidrigt äckligt!
Att karva ur en pumpa tar evigheter, det är vansinnigt mycket kärnor och trådar i den. Men pumplyktan ovan blev ju jättefin!
På 80-talet när jag gick på dagis hade vi två engelska flickor (tvillingar) på min avdelning och deras hemspråkslärare ordnade halloween för alla ungarna. På den tiden firades högtiden inte alls i Sverige. Jag minns att jag var häxa och att vi hade gjort kålrotslyktor. Gissar att det var svårt att få tag på pumpor.
Att karva ur en pumpa tar evigheter, det är vansinnigt mycket kärnor och trådar i den. Men pumplyktan ovan blev ju jättefin!
På 80-talet när jag gick på dagis hade vi två engelska flickor (tvillingar) på min avdelning och deras hemspråkslärare ordnade halloween för alla ungarna. På den tiden firades högtiden inte alls i Sverige. Jag minns att jag var häxa och att vi hade gjort kålrotslyktor. Gissar att det var svårt att få tag på pumpor.
Halloweenfirande?
Rostade pumpakärnor har jag ätit några gånger och det är sjukt gott men pumpa i sig har jag för mig inte var särskilt gott..
Halloweenfirande?
Puzzle skrev:Rostade pumpakärnor har jag ätit några gånger och det är sjukt gott men pumpa i sig har jag för mig inte var särskilt gott..
Ärligt skulle du banga det här?
http://www.arla.se/recept/amerikansk-pumpapaj/
Halloweenfirande?
Jättegott såg det ju inte ut nej, men det här däremot skulle jag kunna leva på....
Sweet potato pie.
Sweet potato pie.
Halloweenfirande?
Hmm, tog max 20 minuter att karva ur pumpan ovan. Har man bara en bra vass kniv och en sked att gröpa ur innehållet så går det väldigt lätt. Bara man har den rätta knycken, som Tjorven skulle ha sagt.
Kan aldrig låta bli att småäta av pumparesterna. Sen doftar det väldigt gott. Nostalgisk doft, vi karvade alltid pumpor på Halloween som barn.
Har för mig att vi gjorde pumpapaj någon gång som var god. Funderade på att rosta fröna men så blev det inte. Vart ju alldeles utpumpad efter allt karvande.
Kan aldrig låta bli att småäta av pumparesterna. Sen doftar det väldigt gott. Nostalgisk doft, vi karvade alltid pumpor på Halloween som barn.
Har för mig att vi gjorde pumpapaj någon gång som var god. Funderade på att rosta fröna men så blev det inte. Vart ju alldeles utpumpad efter allt karvande.
- CarolusRex
- Anslöt: 2014-01-27
Återgå till Intressanta intressen