TV-serier jag rekommenderar
TV-serier
Moggy skrev:KrigarSjäl skrev:Ja Sopranos och Breaking Bad gillas skarpt...
Tittat på Daredevil? Kan tänka mig att du skulle uppskatta den.
Nej...ska kolla upp den nu när du formulerar dig på det viset.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2015-10-15 17:22:50, redigerad totalt 1 gång.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
TV-serier
Dandelo skrev:Moggy skrev:KrigarSjäl skrev:Ja Sopranos och Breaking Bad gillas skarpt...
Hur är Daredevil jämfört med tex serien Arrow?
Den är sevärd tack vara sekreteraren i serien.
https://twitter.com/deborahannwoll?lang=sv
Hans motståndare har lite problem med impulskontrollen.
TV-serier
Dandelo skrev:Moggy skrev:KrigarSjäl skrev:Ja Sopranos och Breaking Bad gillas skarpt...
Mörkare och brutalare och inte lika mycket superhjälte. Arrow har iofs inga superkrafter men är ändå övermänskligt skicklig. Daredevil har sitt radarsinne men det görs inte så mycket av det i tv-serien.
TV-serier
KrigarSjäl skrev:Inte som den här bleka Twin Peaks-inspirerade historien Ängelby.
Man vill få fram nåt slags mystik...men det känns bara taffligt och krystat allting.
Precis som den där Jordskott.
Men det är synd, för jag gillar idén att använda den svenska naturen i dramaturgin, djupa skogar och allt det där.
Jag älskade Jordskott och vill absolut se en fortsättning! Ängelby känns inte lika genomarbetat. Och den är liksom konstig på ett annat sätt. Alla miljöer, kläder, frisyrer, attiraljer (t.ex. glasögon), etc. ser ju ut att ha hämtats från 70/80-talet, men alla har ju moderna mobiltelefoner, så det är uppenbarligen nutid. Varje gång jag ser Göran Ragnerstam tänker jag "Hej, jag har lånat Micke Persbrandts peruk från Tre Solar!"
Sedan tyckte jag det var så konstigt att Vera inte verkar speciellt störd av att ha kört på någon
Spoiler: visa
Spoiler: visa
Ibland tycker jag att det hela känns som satir; man vet inte om man skall ta det på allvar eller inte...
TV-serier
Moggy skrev:Dandelo skrev:Moggy skrev:
Mörkare och brutalare och inte lika mycket superhjälte. Arrow har iofs inga superkrafter men är ändå övermänskligt skicklig. Daredevil har sitt radarsinne men det görs inte så mycket av det i tv-serien.
Själv tycker jag att hela serien kretsar kring hans hyperhörsel och hur han kan lokalisera sina motståndare genom den och hur han fick en lärare som lärde upp honom att utnyttja den till sin fördel.
TV-serier
KrigarSjäl skrev:Moggy skrev:KrigarSjäl skrev:Ja Sopranos och Breaking Bad gillas skarpt...
Nej...ska kolla upp den nu när du formulerar dig på det viset.
Gav Daredevil två och ett halvt avsnitt, sen tröttnade jag.
Manus och skådespel av tillrättalagt mainstreamstuk.
Replikerna är ihåliga, skådespelet likaså och huvudpersonen ett sedvanligt tvålfagert reklamfejs.
Alltså, målgruppen är inte 35-åriga män.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
TV-serier
Strike Back, Outlander, Rookie Blue, The 100, The Musketeers, The Walking Dead, Vikings, 12 Monkeys, Game of Thrones, Mom, Finding Carter, The last ship, Zoo, Our girl, Fear the Walking Dead, 100 Code, Welcome to Sweden....
- MisoPretty
- Anslöt: 2015-10-20
TV-serier
Nästan alla serier jag börjat se i höst har visat sig vara skräp.
De här kommer jag på nu: Modus, Ängelby, 100 Code, Bron, Mr. Robot, Heroes Reborn.
Följande är bra nog att fortsätta se: Downton Abbey, Homeland, Elementary, Law & Order: Special Victims Unit, Castle, The Strain, Solsidan.
De här kommer jag på nu: Modus, Ängelby, 100 Code, Bron, Mr. Robot, Heroes Reborn.
Följande är bra nog att fortsätta se: Downton Abbey, Homeland, Elementary, Law & Order: Special Victims Unit, Castle, The Strain, Solsidan.
Re: TV-serier
Moggy skrev:The Leftovers s02 tittar jag på. Överraskande bra.
Den serien är vansinnigt skum. Det känns som om någon gjort en alldeles för överambitiös variant av Lost.
TV-serier
Moggy skrev:The Leftovers s02 tittar jag på. Överraskande bra.
Började kolla på den igår, har sett 1½ avsnitt. Verkar väldigt lovande faktiskt.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
TV-serier
Tyst Vittne och Bron , dokumentärer som Edge of Alaska och liknande om livet i vildmarken.
- Ruffsetuss
- Anslöt: 2015-09-04
TV-serier
Jag har precis sett klart säsong 1 av Black Sails. Väldigt lovande serie. Gillar realismen i det hela. Jag har inte sådär superbra koll på pirater under 1700-talet, men det känns som att de porträtterar det ganska bra. Inga gömda skatter (än så länge iaf), inga träben och ögonlappar (fast om jag inte minns helt fel användes ögonlappar rätt flitigt för mörkeseendets skull). Rätt mycket grovt våld och våldtäkter.
- colaflaska
- Anslöt: 2012-04-20
TV-serier
Tröttnade på Fargo. Lite för stiliserad.
Black Sails verkar fjompig.
Fjompig på samma sätt som filmen 300.
Börjat kolla på River. Stellan Skarsgård är ju med.
Black Sails verkar fjompig.
Fjompig på samma sätt som filmen 300.
Börjat kolla på River. Stellan Skarsgård är ju med.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
TV-serier
colaflaska skrev:Jag har precis sett klart säsong 1 av Black Sails. Väldigt lovande serie. Gillar realismen i det hela. Jag har inte sådär superbra koll på pirater under 1700-talet, men det känns som att de porträtterar det ganska bra. Inga gömda skatter (än så länge iaf), inga träben och ögonlappar (fast om jag inte minns helt fel användes ögonlappar rätt flitigt för mörkeseendets skull). Rätt mycket grovt våld och våldtäkter.
Vissa utav piraterna har funnits på riktigt, kanske inte exakt som dom porträtteras i serien. Men hon rödhåriga med hesa rösten Anne är ju så het.
TV-serier
KrigarSjäl skrev:Tröttnade på Fargo. Lite för stiliserad.
Jag vet inte om du har börjat kolla på andra säsongen. Men herregud hur Kirsten Dunst har börjat se ut som en tant, jag vet inte om det är 70-tals modet eller att hon börjar bli medelålders som gör det.