Byta nick.
108 inlägg
• Sida 1 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Byta nick.
Hej Jor Coder eller annan befoglig forummoderator. Jag vill härmed byta nick till "Selfide". Isse passar inte riktigt min personlighet längre. Är det möjligt?
Mvh. Selfide.
Mvh. Selfide.
Senast redigerad av Isse 2011-05-04 15:27:23, redigerad totalt 4 gånger.
Vore bra om man kan byta nick. Mitt passar inte riktigt mig.. Risken är att det blir förvillande för andra forummedlemmar men de får väl lära sig. Man står sig själv närmast utan att vara egoist.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 15:27:23, redigerad totalt 1 gång.
Mmh, instämmer med ovan talare. Bra om man kan byta om nicket känns helt fel, men tycker inte heller man ska kunna byta fem gånger per år liksom. Man kan ju ha personliga skäl att vilja byta dock, som man inte vill skriva öppet på forum.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Personlig frihet och utveckling
kontra
igenkänning och konsekvens för andra.
Det senare är ändå väldigt viktigt, särskilt på ett NPF-forum, föreställer jag mig.
Men undrar om inte tråden borde flyttas till "Synpunkter"? (Kan man be om t.ex. via utropstecknet ovanför startinlägget.)
EDIT: ... fast "Zombie"... hmm... vetefan om det är så lyckat med ett självironiskt nick egentligen...
kontra
igenkänning och konsekvens för andra.
Det senare är ändå väldigt viktigt, särskilt på ett NPF-forum, föreställer jag mig.
Men undrar om inte tråden borde flyttas till "Synpunkter"? (Kan man be om t.ex. via utropstecknet ovanför startinlägget.)
EDIT: ... fast "Zombie"... hmm... vetefan om det är så lyckat med ett självironiskt nick egentligen...
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 2 gånger.
Rent tekniskt kan man i alla fall på de phpBB-forum jag administrerar byta namn på användarna som admin. Men jag skulle förorda rejäl restriktivitet med sådant. Jag bytte namn på mig själv från Admin till Pemer på ADHD-forum i varje fall.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Isse, först ville du byta till N*** nu vill du byta till Selfide...? Bestäm dig för nått neutralt före du ber att få byta, det blir enklare att få sitt förslag igenom då!
Charley? skrev:Jag tycker att själva bytet ska annonseras ut. Orsaken kan hållas mellan användare och admin.
Det är bra & viktigt, tycker jag men tänkte inte själv på att det lär vara av betydelse. Vill man annonsera även orsaken öppet på forumet så kan man ju göra det.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Själv valde jag mitt nic helt på måfå. Satt och slötittade på ett naturprogram om fjärilar. Så..
Tyckte det var lagom fjantigt för mig.
Men jag skulle gärna vilja byta om möjligheten fanns.
Tyckte det var lagom fjantigt för mig.
Men jag skulle gärna vilja byta om möjligheten fanns.
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
- missbutterfly
- Anslöt: 2007-02-13
Om det blir aktuellt att byta nick tycker jag det borde finnas en klistrad tråd någonstans på forumet som bara innehåller information om vem som har bytt nick till vad. Orsaken till bytet kan gott hållas mellan användare och Admin/moderator.
Exempel:
Isse --> Selfide
Pontus --> Fulfan
Inte för att jag skulle vilja byta namn till fulfan men det är bara ett exempel, jag lånade Isse till exemplet också, hoppas det inte gör så mycket.
Exempel:
Isse --> Selfide
Pontus --> Fulfan
Inte för att jag skulle vilja byta namn till fulfan men det är bara ett exempel, jag lånade Isse till exemplet också, hoppas det inte gör så mycket.
Senast redigerad av Pontus 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Det verkar gå om man har de rätta kontakterna. Jag upptäckte ett fall av nickbyte för inte så länge sedan. I det fallet var det nya nicket ganska likt det gamla, men det annonserades ingenstans och det gjorde mig förvirrad.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Mats skrev:Det verkar gå om man har de rätta kontakterna. Jag upptäckte ett fall av nickbyte för inte så länge sedan. I det fallet var det nya nicket ganska likt det gamla, men det annonserades ingenstans och det gjorde mig förvirrad.
Sådant händer på ett annat forum jag besöker då och då, rätt ofta. Enormt enerverande när det plötsligt finns en medlem som man inte känner igen men som har typ 3000 inlägg..
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Moderator:
Vi moderatorer gillar inte heller nickbyten. Det ger oss extra arbete och krånglar till det för andra forumister. Speciellt här där många inte gillar förändringar är det olämpligt.
Ni får välja era nick med omsorg och hålla er till dem. Byta avatar får man lov att göra själv (även om det inte uppskattas av alla) och då får ni låta förändringar i hur ni vill "se ut" på forumet ske den vägen.
I något enstaka fall har ett nickbyte skett, som Mats påpekar ovan, men det kommer inte att ske igen. Jag vill samtidigt påpeka att det inte är tillåtet med mer än ett nick här - man får alltså inte registrera sig igen om man tröttnat på sitt gamla nick.
Det finns tidigare diskussioner om nick och avatarer på forumet, se länkar (det finns fler om man använder sökfunktionen i vänstermarginalen).
Vi moderatorer gillar inte heller nickbyten. Det ger oss extra arbete och krånglar till det för andra forumister. Speciellt här där många inte gillar förändringar är det olämpligt.
Ni får välja era nick med omsorg och hålla er till dem. Byta avatar får man lov att göra själv (även om det inte uppskattas av alla) och då får ni låta förändringar i hur ni vill "se ut" på forumet ske den vägen.
I något enstaka fall har ett nickbyte skett, som Mats påpekar ovan, men det kommer inte att ske igen. Jag vill samtidigt påpeka att det inte är tillåtet med mer än ett nick här - man får alltså inte registrera sig igen om man tröttnat på sitt gamla nick.
Det finns tidigare diskussioner om nick och avatarer på forumet, se länkar (det finns fler om man använder sökfunktionen i vänstermarginalen).
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Om man överger sitt gamla konto, informerar om detta och sedan startar en ny användare, är det då okay? För om det inte är det tycker jag att det är lite väl begränsande att man inte under några omständigheter får byta nick.
Senast redigerad av Charley? 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Charley? skrev:Om man överger sitt gamla konto, informerar om detta och sedan startar en ny användare, är det då okay?
Moderator:
Nej, det är inte tillåtet. Jag vet att även JOR som admin här delar min uppfattning i fråga om detta likväl som ifråga om byte av nick i övrigt.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Instämmer, lite väl hårt om man inte ens får döda sin användare och skapa en ny. Jag vill inte byta namn, jag har hetat MsTibbs på nätet på alla ställen jag kunnat i ett halvdussin år, men om det finns särskilda skäl. Acceptar dock adminarnas lag.
Detta är såvitt jag vet avsett att vara ett seriöst forum för vuxna. Andra sådana forum jag besöker brukar inte heller tillåta att man uppträder under flera olika identitetet, varken simultant eller i sekvens. Reglerna förefaller fullt normala och rimliga.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 15:27:26, redigerad totalt 1 gång.
Jag tycker det är bra att man inte kan byta hursomhelst (börjar nog upprepa mig här...)
"Sommar" är fint. Särskilt med en rund gul avatar till. Jag gillar saker som hör ihop. Förut blandade jag alltid ihop din med Lilla Gummans.
"Sommar" är fint. Särskilt med en rund gul avatar till. Jag gillar saker som hör ihop. Förut blandade jag alltid ihop din med Lilla Gummans.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 15:27:27, redigerad totalt 1 gång.
Återgå till Regler, nyheter och synpunkter