Föreningen Påspektrums inbjudan: Besöka Coca-Colas fabrik
4 inlägg
• Sida 1 av 1
Hej!
Jag och min syster har startat föreningen Påspektrum som vill vara ett alternativ till daglig verksamhet.
Jag ville gärna hitta på roliga aktiviteter till en början och umgås med människor.
Jag och min syster pratade därför om vad våra medlemmar skulle kunna hitta på och kom på att man ska försöka ordna aktiviteter och utflykter till platser som man är intresserade av och som man annars ej skulle kunna besöka.
Jag är intresserad av att besöka Coca-Colas fabrik i Jordbro och skulle jättegärna vilja att Ni som är det också följer med.
Vår idé är att folk med aspergare och deras anhöriga ska hitta på roliga, kostnadsfria, aktiviteter.
För att vi ska kunna kontakta Coca-Cola och boka ett besök behöver vi veta hur många som är intresserade.
Skicka en intresseanmälan till guled871@gmail.com senast den 28 november.
Jag och min syster har startat föreningen Påspektrum som vill vara ett alternativ till daglig verksamhet.
Jag ville gärna hitta på roliga aktiviteter till en början och umgås med människor.
Jag och min syster pratade därför om vad våra medlemmar skulle kunna hitta på och kom på att man ska försöka ordna aktiviteter och utflykter till platser som man är intresserade av och som man annars ej skulle kunna besöka.
Jag är intresserad av att besöka Coca-Colas fabrik i Jordbro och skulle jättegärna vilja att Ni som är det också följer med.
Vår idé är att folk med aspergare och deras anhöriga ska hitta på roliga, kostnadsfria, aktiviteter.
För att vi ska kunna kontakta Coca-Cola och boka ett besök behöver vi veta hur många som är intresserade.
Skicka en intresseanmälan till guled871@gmail.com senast den 28 november.
- Paspektrum
- Ny medlem
- Anslöt: 2015-09-12
Tänk på hurvida det är lämpligt att delge anställda på fabriken att de som är i gruppen har asperger eller annan NPF. Om någon behöver söka jobb mm senare. Så kan det göra att man inte får jobbet där eller på annan plats då folk pratar sinsemellan.
Gillar dock initiativet.
Gillar dock initiativet.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Tänk på hurvida det är lämpligt att delge anställda på fabriken att de som är i gruppen har asperger eller annan NPF. Om någon behöver söka jobb mm senare. Så kan det göra att man inte får jobbet där eller på annan plats då folk pratar sinsemellan.
Gillar dock initiativet.
Hej!
Vad kul att du gillar initiativet!

Jag förstår vad du menar! Vi kommer att förhoppningsvis vara en "blandad" grupp med både anhöriga och de med NPF och vi ska se till att presentera oss som en grupp som vill lära känna varandra genom att dela upplevelser. Ingen NPF-säljsnack behövs tror jag men det är viktigt som du skriver att man är mån om hur man presenterar sig när vi söker aktiviteter hos företag och institutioner.
- Paspektrum
- Ny medlem
- Anslöt: 2015-09-12
En idé kan vara att se det som en aktivitet för personer med asperger snarare än ett alternativ tilll något. Så att man definierar vad man är istället för vad man inte är.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Återgå till Att leva som Aspergare