Vad tycker ni om dom nya sedlarna? (Omröstning)
119 inlägg
• Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Huggorm skrev:Har dom sedlar på din bank? Det är ingen självklarhet längreZima33 skrev:Kanske skulle ta och gå till banken nån dag och fixa några nya sedlar.
Jo Handelsbanken och ICA Banken har kontanthantering. Annars kan man väl gå till Riksbanken, var ju nåt reportage därifrån idag då folk stod i kö för att få nya sedlar.
Tycker de är fina. Gillade iofs Selma och Jenny, men bra att de tar bort alla gamla trista kungar. Astrid är min favorit eftersom hon är den enda jag känner att jag har någon verklig relation till.
Dagge lär man väl aldrig få se...kan inte minnas att jag någonsin ägt eller ens hållit i en tusenlapp.
Min farmor samlade på gamla mynt och jag tror hon hade några med Oscar II på. Tyvärr var det (tror vi) en fräck granne som stal de där pengarna efter farmors död, bakom ryggen på farfar som då var rätt virrig.
Dagge lär man väl aldrig få se...kan inte minnas att jag någonsin ägt eller ens hållit i en tusenlapp.
Min farmor samlade på gamla mynt och jag tror hon hade några med Oscar II på. Tyvärr var det (tror vi) en fräck granne som stal de där pengarna efter farmors död, bakom ryggen på farfar som då var rätt virrig.
Huggorm skrev:Guldtiorna är nog favoriten, den har en tyngd som gör att den känns värdefull.
Just att den är både liten och tjock gör den speciell. Vi har inte haft sådana mynt tidigare under min livstid.
Men som sagt, jag hatar avsaknad av centrering.
Har aldrig tänkt på det. Men när jag kollar på guldtior jag har liggande ser jag att de behållit placeringen även efter uppgraderingen på 2000-talet
Men vad är du för aspergare egentligen som inte sett det?
Det blir ju ändå ingen symmetri när det är en etta på ena sidan och en nolla på andra
kiddie skrev:Men vad är du för aspergare egentligen som inte sett det?
Jag visste det!
Hade det varit tre hundar och en katt hade det känts bättre
Nån här som hämtat ut sig en tvåhundring än?
- Kevlarsoul
- Anslöt: 2006-12-08
Kevlarsoul skrev:Nån här som hämtat ut sig en tvåhundring än?
Nä, men jag har hållit i en kollegas tvåhundring. *Unisont WOW*
Kahlokatt skrev:Kevlarsoul skrev:Nån här som hämtat ut sig en tvåhundring än?
Nä, men jag har hållit i en kollegas tvåhundring. *Unisont WOW*
Den går bara att få ut på vissa bankomater i Sverige så alla småhålor får nog väta till nästa år då dom släpps till alla bankomater.
Skall bli intressant att se hur länge det dröjer innan man får en ny sedel fast man inte försöker
Huggorm skrev:Skall bli intressant att se hur länge det dröjer innan man får en ny sedel fast man inte försöker
Själv använder jag nästan aldrig sedlar eller pengar.
Är inte ens van vid sedlar. Betalar jag med dem kollar jag på dem i halvpanik och vet inte riktigt vilka sedlar jag ska lämna över. När man betalar med kort är det enda viktiga att man vet att man har tillräckligt med pengar på kortet. Man behöver inte tänka på det betalade beloppet.
Innan visste jag blixtsnabbt vilka sedlar och mynt som skulle bli bäst att kombinera för att komma till rätt belopp men har tappat den förmågan helt.
Innan visste jag blixtsnabbt vilka sedlar och mynt som skulle bli bäst att kombinera för att komma till rätt belopp men har tappat den förmågan helt.
Jobba mer svart. Jag har en redig bunt som jag nu inte blir kvitt. Får börja använda dom i matbutiken men det kommer ta ett årslackern skrev:Huggorm skrev:Skall bli intressant att se hur länge det dröjer innan man får en ny sedel fast man inte försöker
kiddie skrev:Är inte ens van vid sedlar. Betalar jag med dem kollar jag på dem i halvpanik och vet inte riktigt vilka sedlar jag ska lämna över. När man betalar med kort är det enda viktiga att man vet att man har tillräckligt med pengar på kortet. Man behöver inte tänka på det betalade beloppet.
Haha, precis samma här. Blir helt ställd av att ha pengar, liksom vad ska man göra med dom här papperslapparna?
Huggorm skrev:Jobba mer svart. Jag har en redig bunt som jag nu inte blir kvitt. Får börja använda dom i matbutiken men det kommer ta ett årslackern skrev:Huggorm skrev:Skall bli intressant att se hur länge det dröjer innan man får en ny sedel fast man inte försöker
Nej du så pass omoralisk är jag inte när jag har sjukersättning. Inte att det skulle vara omoraliskt att någon arbetar svart men jag tycker att det skulle vara det om jag gjorde det som får sjukersättning.
slackern skrev:Huggorm skrev:Skall bli intressant att se hur länge det dröjer innan man får en ny sedel fast man inte försöker
Vad har du för fyllning i madrassen då ??
Athena skrev:slackern skrev:Huggorm skrev:Skall bli intressant att se hur länge det dröjer innan man får en ny sedel fast man inte försöker
Vad har du för fyllning i madrassen då ??
Hmm kvinnor kanske?
Idag fick jag nya tjugor i matbutiken, jag hajade till en sekund och undrade varför jag fick euro i växel men sedan förstod jag
Re: Vad tycker ni om dom nya sedlarna? (Omröstning)
Tardis89 skrev:Det bästa är lätt Astrid på tjugan <3 :'D
Håller med
Återgå till Intressanta intressen