Blogg Det är svårt att bete sig bra när man känner sig dålig

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

Moderatorer: Alien, atoms

Blogg Det är svårt att bete sig bra när man känner sig dålig

Inläggav plåtmonster » 2015-09-27 19:12:16

Sökte på "kommer att bete sig" på en känd sökmotor och hittade av en slump ett rätt intressant blogginlägg:
petrakrantzlindgren.se: Det är svårt att bete sig bra när man känner sig dålig

Kort sagt när människor får en situation där de har förutsättningar att må bra och tar steget för att må bra så flyter ödmjukheten för andra människor på mycket bättre också.
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Blogg,Det är svårt att bete sig bra när man känner sig dålig

Inläggav Puzzle » 2015-09-27 20:15:38

Intressant. Nästan lika intressant som att du av någon anledning sökte på "kommer att bete sig", får man fråga varför det kommer sig? :P
Puzzle

Anslöt: 2014-05-28

Inläggav plåtmonster » 2015-09-28 2:59:18

Sök på senaste dygnets inlägg så hittar du svaret ;)
plåtmonster

Anslöt: 2010-03-23

Inläggav Puzzle » 2015-09-28 9:41:57

Du överskattar min detektivighet tror jag nog. :P Det mesta handlar ju om barn och barns självkänsla?
Puzzle

Anslöt: 2014-05-28

Inläggav ajemen » 2015-09-28 11:18:09

Jag trodde det här var tämligen uppenbart, åtminstone för dom som har någon form av reflektionsförmåga. Det borde i alla fall vara väldigt uppenbart kan jag tycka, men det är väl därför det är så provocerande att på något sätt erfara den typen av ignorans. Jag vet att det många gånger är mig felet ligger hos, eller att jag åtminstone borde vara mer tillfreds med situationen, när jag har svårt att acceptera och hantera andra människor; det är jävligt frustrerande att t.ex. försöka att rationalisera andras idioti, samtidigt som jag är medveten om att det många gånger är sjukt korkat att ens bry sig, eller att jag t.o.m. inte ens är "berättigad" att bry mig på sådant sätt. Försöker väl att hålla fast vid något ideal som kanske försvann med den n:te aggressionsimpulsen jag lät dö i tanken. Det är därför jag fantiserar om att sätta en revolver mot gommen ibland även om jag önskar att jag inte hade behövt tänka så.

"Ursäkta att jag är ett rövhål, det beror på mig och jag avreagerar mig på dig på oskäliga grunder."
ajemen

Anslöt: 2013-04-03

Återgå till Tipsa medlemmarna

Logga in