Kunna se andras ålder?
32 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Kunna se andras ålder?
Kom att tänka på det i och med "Ser du yngre ut än vad du är?"-tråden, hur bra är ni på att gissa/se andra personers ålder?
Själv så måste jag nog erkänna mig helt värdelös på sådant och om någon känner för att testa sig själv innan man svarar så finns det en "leksida" där personer laddat upp bilder på sig själv och man ska gissa åldern kallad Guess my age.
Själv så måste jag nog erkänna mig helt värdelös på sådant och om någon känner för att testa sig själv innan man svarar så finns det en "leksida" där personer laddat upp bilder på sig själv och man ska gissa åldern kallad Guess my age.
Kunna se andras ålder?
Kul sida, där kan man sitta och gissa hela dagen. Jag lyckades pricka några faktiskt, kanske en av femton. Men generellt är jag också ganska dålig på att gissa ålder.
Kunna se andras ålder?
Jo jag snubblade över det för nåt tag sedan när jag bestämde mig för att försöka träna upp förmågan att se folks ålder men jag tröttnar oftast rätt snabbt för jag gissar mer eller mindre helt i blindo..
Tror det närmsta jag kommit var 1-2 år fel men oftast är det värre än så.
Kunna se andras ålder?
Puzzle skrev:Jo jag snubblade över det för nåt tag sedan när jag bestämde mig för att försöka träna upp förmågan att se folks ålder men jag tröttnar oftast rätt snabbt för jag gissar mer eller mindre helt i blindo..
Tipps kolla under ögonen på folk och på händer. Det kan säga rätt mycket om folks ålder. I och för sig kan vissa människor se rätt slitna ut då kan det vara svårt.
Kunna se andras ålder?
Svårt att pricka exakt ålder hela tiden, men +-2 år är väl ganska oproblematiskt iaf.
Kunna se andras ålder?
Zirre skrev:Sidan var ganska så värdelöst gjord.
Jag har inte tittat på sidan men det är betydligt mycket svårare att avgöra åldern på en bild än i verkliga livet.
Kunna se andras ålder?
Synd det inte finns statistik så man ser om man tenderar att gissa för gammal eller för ung. Fast det kanske finns om man skapar ett konto
Kunna se andras ålder?
Undrar om man kan dra någon parallell mellan personer som gissar på ett visst sätt gällande äldre/yngre (över- och underskattning) och något annat fenomen.
Kunna se andras ålder?
ok, hur gamla är dessa gamlingar???: http://cdn.inquisitr.com/wp-content/upl ... 354701.jpg
- jesusiscool
- Anslöt: 2013-04-25
Kunna se andras ålder?
Det är i många fall svårt att avgöra folks ålder, ibland gissar jag att de är yngre än vad de är och ibland tror jag de är äldre än vad de är.
Kunna se andras ålder?
caracara skrev:Viktigare är väl att kunna se igenom andras ålder?
Underbart och rätt, här lyser visheten kan det bero på åldern?
Kunna se andras ålder?
Jag blir ofta överraskand när jag gissar ålder på folk . Framför allt kan jag tycka att överviktiga personer ser mer eller mindre 10 år äldre ut än de är i verkligheten.
Kunna se andras ålder?
Jag var minst 10 år fel varje gång, oftast gissade jag mycket äldre. Värst var en jag gissade 57, när han var 25... He he
Kunna se andras ålder?
Jag orkade inte göra klart. Som närmast var jag ett år ifrån.
På en del bilder var det ju två personer, vem skulle man gissa på då?
Kunna se andras ålder?
Göra klart? Jag tror inte det blir klart, det kommer bara fler och flerZima33 skrev:Jag orkade inte göra klart. Som närmast var jag ett år ifrån.
Kunna se andras ålder?
Huggorm skrev:Göra klart? Jag tror inte det blir klart, det kommer bara fler och flerZima33 skrev:Jag orkade inte göra klart. Som närmast var jag ett år ifrån.
Ok. Bra att jag avbröt då.
Kunna se andras ålder?
Jag var bättre på det när jag var yngre. Tror det kan ha att göra med att folks åldrande verkligen blir tydligare efter en viss ålder.
Sen kan det var jättesvårt att gissa någons ålder efter bara en bild. 10 gånger lättare att göra det i verkligheten.
Sen kan det var jättesvårt att gissa någons ålder efter bara en bild. 10 gånger lättare att göra det i verkligheten.
- neonblade91
- Anslöt: 2015-09-12
Kunna se andras ålder?
Jag var rätt bra på att gissa folks ålder upp till min egen innan jag blev 30. Det var lätt för mig att se om de var högstadieelever eller över 20. Nu tycker jag alla unga ser likadana ut.
Man tycker då att jag skulle ha koll på folk i min nuvarande ålder istället men jag har verkligen ingen aning. Nu vet jag inte alls. Jag tycker folk är barn, ungdomar (13 till 30), medelålders (obestämt) och äldre (ofta över 70). Sen vet jag inte mer.
Man tycker då att jag skulle ha koll på folk i min nuvarande ålder istället men jag har verkligen ingen aning. Nu vet jag inte alls. Jag tycker folk är barn, ungdomar (13 till 30), medelålders (obestämt) och äldre (ofta över 70). Sen vet jag inte mer.
Kunna se andras ålder?
kiddie skrev:Jag var rätt bra på att gissa folks ålder upp till min egen innan jag blev 30. Det var lätt för mig att se om de var högstadieelever eller över 20. Nu tycker jag alla unga ser likadana ut.
Du skulle ha testat att jobba på Systembolaget och se hur lätt/svårt det är. Jag jobbade där i den åldern och jag kan lova dig att jag blev rent ut sagt chockad över folks ålder ibland.
Kunna se andras ålder?
Jag hade iallafall varit bättre på det nu än idag. Nu tycker jag att 13 och 29 ser samma ut.
Återgå till Övriga Aspergerfrågor