Flyktingkrisen i bilder [Varning för starka bilder]
30 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
VARNING! En del personer kan tycka att dessa bilder är starka. Titta på egen risk!
Från Syrien till Europa.
Dra inte alla över en kant, tack.
Varför så mycket hat
- Ruffsetuss
- Anslöt: 2015-09-04
alixha skrev:Tanken var väl mer att försöka visa i bilder varför dom flyr och hur dom välkomnas/inte välkomnas i Europa.
Dra inte alla över en kant, tack.
Allt är hemskt ja det är det men Europa kan inte ta hand om allt. Ungern och Serbien försöker bara att rädda skinnet på sig själva från total förödelse.
http://www.liveleak.com/view?i=d36_1442416929
http://www.liveleak.com/view?i=259_1442175897
Öppna era hjärtan. Ta in dom i era hem pga bostadsbristen!
Jag kommer att göra det.
alixha skrev:Dra inte alla över en kant, tack.
Dra inte alla över en kam, ska det vara.
Ungerns gränsvakter.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Moggy skrev:
Ungerns gränsvakter.
Dom svär någon ed att försvara fosterlandet?
Japp. Åt helvete med SD. (Och alla andra högerextrema partier i Europa.)
- CarolusRex
- Anslöt: 2014-01-27
Re: Flyktingkrisen i bilder [Varning för starka bilder]
Vet inte om jag har läst fel men Ungern har väl ett parti som i princip kan kallas för Hitlers lärjungar. Har för mig att jag läste att de vill elda upp Romerna och utrota muslimerna. De vill att alka läser Main Kampf ochsen ska nan sjunga nazisternas nationalsång. Och vissa av dessa sitter i EU - patlamentet. Ryser.
Nog för att Ungern går i en nyans av brunt men stämmer detta med utrotning, Mein Kampf, och nazisternas nationalsång?
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
plåtmonster skrev:Nog för att Ungern går i en nyans av brunt men stämmer detta med utrotning, Mein Kampf, och nazisternas nationalsång?
Vad får dig att misstro en anonym skribent på ett öppet forum? Står det på Internet är det givetvis sant!
Givetvis ..
Någon har fel på internet måste fixa..
Säger som Carl Sagan (känd astronom) "An extraordinary claim requires extraordinary proof."
(Källa: Truzzi, Marcello (1978). "On the Extraordinary: An Attempt at Clarification" (PDF). Zetetic Scholar 1 (1): 11.)
Någon har fel på internet måste fixa..
Säger som Carl Sagan (känd astronom) "An extraordinary claim requires extraordinary proof."
(Källa: Truzzi, Marcello (1978). "On the Extraordinary: An Attempt at Clarification" (PDF). Zetetic Scholar 1 (1): 11.)
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Cyan skrev:https://www.youtube.com/watch?v=dfKf3r161cQ
Är det ditt sätt att tala om att du är nazist?
Roten till all ondska är människan..
- Happyponny
- Ny medlem
- Anslöt: 2015-08-15
Kanin skrev:Cyan skrev:https://www.youtube.com/watch?v=dfKf3r161cQ
Nej jag är anarkist och kommunist och pacifist. Man kan faktiskt tycka att det är dåligt med extremt hög och okontrollerad invandring utan att vara nazist för det, ifall du inte visste det.
Cyan skrev:Nej jag är anarkist och kommunist och pacifist. Man kan faktiskt tycka att det är dåligt med extremt hög och okontrollerad invandring utan att vara nazist för det, ifall du inte visste det.Kanin skrev:Cyan skrev:https://www.youtube.com/watch?v=dfKf3r161cQ
Jo, men videon du länkade till och de som distribuerar den är nazistiska, med judehat och allt.
Senast redigerad av Kanin 2015-09-17 19:17:31, redigerad totalt 1 gång.
Hur blir man anarkist och kommunist samtidigt och dessutom sprider nazi-propaganda? Vilka piller fixar det?
Om jag förstått rätt är det en tillfällighet som gjort att det är högersidan som är invandringskritisk i Sverige, i en del andra länder är det istället de på vänsterkanten.
Kanin skrev:Cyan skrev:Nej jag är anarkist och kommunist och pacifist. Man kan faktiskt tycka att det är dåligt med extremt hög och okontrollerad invandring utan att vara nazist för det, ifall du inte visste det.Kanin skrev:Är det ditt sätt att tala om att du är nazist?
Jo, men videon du länkade till och de som distribuerar den är nazistiska, med judehat och allt.
Ja de som laddat upp den verkar ju vara nazistiska ser jag nu när jag tittar efter, men såvitt jag vet kan man lika gärna ha snott videon från nått annat ställe. För det finns inte direkt någonting sånt i videon vad jag kan se, så därför har det ingen betydelse, utan den visar mest bara upp en del av flyktingkrisens negativa sidor och hade varit ungefär likadan oavsett vem som gjort den.
Personligen tycker jag att man borde tiodubbla pengarna som går till alla flyktingläger i närområdena där de allra fattigaste och hårdast utsatta flyktingarna lever, att man borde ge varenda person som kommer till Europa rätt att stanna här temporärt tills de har möjlighet att återvända (förutom de som beter sej illa för de borde skickas tillbaka direkt), och om möjligt helst även skicka in militär i Syrien för att göra slut på kriget och framförallt krossa IS.
Huggorm skrev:Om jag förstått rätt är det en tillfällighet som gjort att det är högersidan som är invandringskritisk i Sverige, i en del andra länder är det istället de på vänsterkanten.
Ja så är det.
Huggorm skrev:Om jag förstått rätt är det en tillfällighet som gjort att det är högersidan som är invandringskritisk i Sverige, i en del andra länder är det istället de på vänsterkanten.
I vilka länder då och vilka partier?
Men hur som helst heter dom högerextrema i alla länder.
Jag vet faktiskt inte, jag minns bara att jag läst det i någon ledare i någon av dagstidningarna för ett par år sedan. Men jag antar att flera länder i Östeuropa kan ha vänsterregeringar och de flesta är ju uppenbart invandringskritiska.slackern skrev:Huggorm skrev:Om jag förstått rätt är det en tillfällighet som gjort att det är högersidan som är invandringskritisk i Sverige, i en del andra länder är det istället de på vänsterkanten.
I vilka länder då och vilka partier?
Men hur som helst heter dom högerextrema i alla länder.
Återgå till Intressanta intressen