Stort proteinbehov
31 inlägg
• Sida 1 av 2 • 1, 2
Stort proteinbehov
Har enda sen jag var barn lidit av ett enormt proteinbehov. Äter jag inte något med protein i var 4-5 timme så mår jag jättedåligt (får yrsel, mår illa, kräks). Detta har jag lärt mig den hårda vägen. (Typ flingor med mjölk, eller en macka med smör gör ingenting för mig till frukost.)
Sen jag börjat med en ny medicinkombo har detta minskat till 2-3 timmar innan jag börjar må dåligt vilket är extremt jobbigt.
1. Finns det någon slags sjukdom/genetisk brist som gör detta? (min mamma har samma problem).
2. Vad kan man äta som mellanmål utan att det är för dyrt eller gör en tjock? Räkna då med att jag behöver typ en stek, 4 kokta ägg, ett stort paket keso för att klara mig i 2-3 h.
Jag vill klargöra också klargöra att jag 1. inte tror att någon är läkare utan bara letar efter teorier och råd! 2. Varken är överviktig, vegetarian/vegan eller har blodsockerproblem.
Sen jag börjat med en ny medicinkombo har detta minskat till 2-3 timmar innan jag börjar må dåligt vilket är extremt jobbigt.
1. Finns det någon slags sjukdom/genetisk brist som gör detta? (min mamma har samma problem).
2. Vad kan man äta som mellanmål utan att det är för dyrt eller gör en tjock? Räkna då med att jag behöver typ en stek, 4 kokta ägg, ett stort paket keso för att klara mig i 2-3 h.
Jag vill klargöra också klargöra att jag 1. inte tror att någon är läkare utan bara letar efter teorier och råd! 2. Varken är överviktig, vegetarian/vegan eller har blodsockerproblem.
Stort proteinbehov
Svaret är kvarg, massor av protein till billigt pris, inte så gott men går att piffa upp med sockerfri saft...
Stort proteinbehov
Baljväxter, nötter, ägg, räkor mm är också proteinkällor.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Stort proteinbehov
Proteinpulver, ägg, mejeriprodukter. Kött. Fisk.
Baljväxter, soja och bönor är inte mycket att hurra för...mest veganpropaganda.
Baljväxter, soja och bönor är inte mycket att hurra för...mest veganpropaganda.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
- Anslöt: 2006-08-10
Stort proteinbehov
KrigarSjäl skrev:Baljväxter, soja och bönor är inte mycket att hurra för...mest veganpropaganda.
Men du har väl inte testat en enda dag med vegansk kost så du behöver inte sprida här en anti-vegansk propaganda .
Stort proteinbehov
elle skrev:KrigarSjäl skrev:Baljväxter, soja och bönor är inte mycket att hurra för...mest veganpropaganda.
Men du har väl inte testat en enda dag med vegansk kost så du behöver inte sprida här en anti-vegansk propaganda .
Jag mår dåligt om jag bara får grönsaker och småplock att leva på.
Det ska vara animaliskt protein.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Stort proteinbehov
Tog upp det mest för att det kanske inte är så uppenbart för alla.KrigarSjäl skrev:Baljväxter, soja och bönor är inte mycket att hurra för...mest veganpropaganda.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23
Stort proteinbehov
Torkade insekter lär ha ett proteininnehåll på 60%, jämfört med en blodig biff som bara har 23% sa de på radion igår, eftersom det blivit lite fashion med insekter på menyn...
Stort proteinbehov
Jummy med lite Mygg , Tvestjärtarna o Fästingar , då kan de ju komma till nyttaantonius skrev:Torkade insekter lär ha ett proteininnehåll på 60%, jämfört med en blodig biff som bara har 23% sa de på radion igår, eftersom det blivit lite fashion med insekter på menyn...
- Ruffsetuss
- Anslöt: 2015-09-04
Stort proteinbehov
Ruffsetuss skrev:Jummy med lite Mygg , Tvestjärtarna o Fästingar , då kan de ju komma till nyttaantonius skrev:Torkade insekter lär ha ett proteininnehåll på 60%, jämfört med en blodig biff som bara har 23% sa de på radion igår, eftersom det blivit lite fashion med insekter på menyn...
Jaa, se på fågelungarna, de får inget annat och på några veckor kan dom flyga, måste vara rena doping preparatet...
Stort proteinbehov
Om jag vill ha 180 gram protein blir det en jävla massa insekter.
Hur många gram insekter måste jag sätta i mig för att få mina 180?
Realistiskt?
Smak?
Realistiskt?
Smak?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Stort proteinbehov
Men fluglarver går att odla i tusental, sedan är det bara att pressa ihop till en biff. Krydda som vanligt och det blir säkert gott.KrigarSjäl skrev:Om jag vill ha 180 gram protein blir det en jävla massa insekter.
Realistiskt?
Smak?
Stort proteinbehov
-Du har förstås provat själv?
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Stort proteinbehov
KrigarSjäl skrev:-Du har förstås provat själv?
Rostade saker ska tydligen smaka som snacks ungefär, när jag gjorde lumpen fick vi koka soppa på barr och ha i myror under överlevnadsveckan och dricka sumpvatten, var väl ingen kulinarisk måltid direkt men fick väl lära oss hur man överlever i skog å mark.
Stort proteinbehov
Det finns Myror doppade i choklad i Delikatessdisken i fina affären minsann
- Ruffsetuss
Stort proteinbehov
Ruffsetuss skrev:Det finns Myror doppade i choklad i Delikatessdisken i fina affären minsann
Jo, sånt har jag provat. Larver i genomskinliga klubbor och sånt.
Inget märkvärdigt egentligen.
Föda som föda.
Men jag har svårt att tro att insekter skulle kunna slå igenom kommersiellt i höga Nord.
- KrigarSjäl
- Frivilligt inaktiverad
Stort proteinbehov
Det kommer nog som proteintillskott i färdigmat, med ett diskret E-nummer. Grejen med insekter är ju att de ger låga utsläpp av växthusgaser osv. och är billig protein att producera.KrigarSjäl skrev:Men jag har svårt att tro att insekter skulle kunna slå igenom kommersiellt i höga Nord.
Stort proteinbehov
Huggorm skrev:Det kommer nog som proteintillskott i färdigmat, med ett diskret E-nummerKrigarSjäl skrev:Men jag har svårt att tro att insekter skulle kunna slå igenom kommersiellt i höga Nord.
Fins redan i Campari. Den röda färgen kommer från en bladlus.
Stort proteinbehov
En orsak till varför jag inte dricker alkohol
- Ruffsetuss
Stort proteinbehov
Är det inte något liknande i vissa röda läppstift?slackern skrev:Huggorm skrev:Det kommer nog som proteintillskott i färdigmat, med ett diskret E-nummerKrigarSjäl skrev:Men jag har svårt att tro att insekter skulle kunna slå igenom kommersiellt i höga Nord.
Fins redan i Campari. Den röda färgen kommer från en bladlus.
Stort proteinbehov
Finns med riktigt proteintillskott annars.Ruffsetuss skrev:En orsak till varför jag inte dricker alkohol
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Stort proteinbehov
En orsak till varför jag inte använder smink . Men va vidrigt , jag avskyr ormar
- Ruffsetuss
Återgå till Aspergare och vården