Normalt att köpa gamla saker?
yusuke20 skrev:Har använt DVD och VHS flertals gånger men jag gillar ändå VHS mer. vad menar du med byta upp och byta ner sig?Dagobert skrev:Ja, så är det ofta - man är nöjd med det man har tills man provat nåt bättre.
Och konstigt nog märks skillnaden mest när man byter ner sig.
Byta upp sig, visst blir det lite bättre, men byta ner sig lika mycket blir uselt.
Jag är van att köra gamla rishögar till bilar och tycker det går hur bra som helst.
När jag ibland åker i nån nyare bil märker jag ingen större skillnad.
Men en gång körde jag en ny bil i en hel vecka. Visst kändes den lite bättre, men bara lite. Körde den ett par hundra mil så jag vande mig vid den.
När jag sen satte mig i min egen gamla bil kändes den som en gammal traktor.
Det menar jag med byta upp och byta ner. Man kan tycka att ens gamla grejer är bra medan andra tycker de är skräp - det beror på perspektivet.
Senast redigerad av Dagobert 2015-09-11 23:34:14, redigerad totalt 1 gång.
slackern skrev:Om det vara gäller musiken så tror jag inte att det blir ett bekymmer, men om du bygger upp hela ditt liv kring 80-talet tror jag att det kan bli problematiskt.
Ursäkta men vad skulle det vara för problem med det? Jag ser inget problem alls. du ser nog problem som inte finns.
kullan skrev:slackern skrev:Om det vara gäller musiken så tror jag inte att det blir ett bekymmer, men om du bygger upp hela ditt liv kring 80-talet tror jag att det kan bli problematiskt.
Ursäkta men vad skulle det vara för problem med det? Jag ser inget problem alls. du ser nog problem som inte finns.
Altås klär han sig och skaffar frisyr från 80-talet kommer folk att tro att han är en porrstjärna.
fast Dvd Och VHS har jag använt i jätta långa perioder och ändå så gillar jag VHS mer på grund av bildkvaliten. Jag gillar äldre saker och dess kvalite. så enkelt är det och Jag är ingen högteknologisk människa.Dagobert skrev:Jag är van att köra gamla rishögar till bilar och tycker det går hur bra som helst.
När jag ibland åker i nån nyare bil märker jag ingen större skillnad.
Men en gång körde jag en ny bil i en hel vecka. Visst kändes den lite bättre, men bara lite. Körde den ett par hundra mil så jag vande mig vid den.
När jag sen satte mig i min egen gamla bil kändes den som en gammal traktor.
Huggorm skrev:yusuke20: använder du hellre disketter än USB-minnen?
Hade inte varit någon dum ide.
du vet om att pompadour frisyren är fortfarande populär? En frisör berättade för mig att 90 tals frisyrerna håller på att komma tillbaka igen. så jag tror knappast att folk inte skulle ha en 80 tals frisyr.slackern skrev:Altås klär han sig och skaffar frisyr från 80-talet kommer folk att tro att han är en porrstjärna.
Jag skrev också:
Du kan tycka att VHS är bra, det gör jag med. Men dina gäster kan tycka att VHS är uselt. Det behöver inte ha med intresse eller fakta att göra utan med vad man är van vid.
Dagobert skrev:Man kan tycka att ens gamla grejer är bra medan andra tycker de är skräp - det beror på perspektivet.
Du kan tycka att VHS är bra, det gör jag med. Men dina gäster kan tycka att VHS är uselt. Det behöver inte ha med intresse eller fakta att göra utan med vad man är van vid.
det är det jag menarDagobert skrev:Du kan tycka att VHS är bra, det gör jag med. Men dina gäster kan tycka att VHS är uselt. Det behöver inte ha med intresse eller fakta att göra utan med vad man är van vid.
80-talsfrisyrer för mig är pudel- och hockeyfrilla. Inget att satsa på, jag snaggade mig på 80-talet och gör det fortfarande.yusuke20 skrev:du vet om att pompadour frisyren är fortfarande populär? En frisör berättade för mig att 90 tals frisyrerna håller på att komma tillbaka igen. så jag tror knappast att folk inte skulle ha en 80 tals frisyr.slackern skrev:Altås klär han sig och skaffar frisyr från 80-talet kommer folk att tro att han är en porrstjärna.
vad för fel ser du hos pompadour frisyren? det är rätt många som har det idag.Huggorm skrev:80-talsfrisyrer för mig är pudel- och hockeyfrilla. Inget att satsa på, jag snaggade mig på 80-talet och gör det fortfarande.
yusuke20 skrev:det är det jag menarDagobert skrev:Du kan tycka att VHS är bra, det gör jag med. Men dina gäster kan tycka att VHS är uselt. Det behöver inte ha med intresse eller fakta att göra utan med vad man är van vid.
Föreställ dig då att du bjudit hem ett par personer för att kolla på film. De har själva platt-tv och blu-ray.
Vad tror du de tänker när de upptäcker att du har tjock-tv och vhs?
De hade undrat men samtidigt förstått att det är mitt hem och att jag får ha vilken tv eller sak jag vill men om du tror jag bara har tjock tv och VHS så tror du helt fel för jag har en platt tv som jag låter mina gäster använda medans jag kollar på Tjock tv. förstår inte ens varför du ställer en sådan fråga överhuvudtaget. det luktar fortfarande som ett försök för att få mig sluta gilla 80 talet.Dagobert skrev:yusuke20 skrev:det är det jag menarDagobert skrev:Du kan tycka att VHS är bra, det gör jag med. Men dina gäster kan tycka att VHS är uselt. Det behöver inte ha med intresse eller fakta att göra utan med vad man är van vid.
Föreställ dig då att du bjudit hem ett par personer för att kolla på film. De har själva platt-tv och blu-ray.
Vad tror du de tänker när de upptäcker att du har tjock-tv och vhs?
Senast redigerad av yusuke20 2015-09-12 0:04:27, redigerad totalt 1 gång.
Blir det inte konstigt om du tittar på en annan TV än dina gäster?yusuke20 skrev:De hade undrat men samtidigt förstått att det är mitt hem och att jag får ha vilken tv eller sak jag vill men om du tror jag bara har tjock tv och VHS så tror du helt fel för jag har en platt tv som jag låter mina gäster använda medans jag kollar på Tjock tv. förstår inte ens varför du ställer en sådan fråga överhuvudtaget. det luktar fortfarande som ett försök för att få mig sluta gilla 80 talet.
Ja och jag tänker som realistiska människor. Bara ett pucko skulle ödsla sin tid på att klaga och bry sig om vad jag har för saker och vad jag har för intresse.Dagobert skrev:Ville bara veta hur du tänker.
Inte om det är min familj men hade det varit mina vänner så hade jag suttit hos de för deras skull och inte filmen eller platt tvns.Huggorm skrev:Blir det inte konstigt om du tittar på en annan TV än dina gäster?
Problemet är att de neurotypiska tänker på ett annorlunda sätt. De har en utpräglad flockmentalitet och är ofta väldigt noga med vad man har för grejer. Dom är inte alltid lätta att ha att göra med.yusuke20 skrev:Ja och jag tänker som realistiska människor. Bara ett pucko skulle ödsla sin tid på att klaga och bry sig om vad jag har för saker och vad jag har för intresse.Dagobert skrev:Ville bara veta hur du tänker.
yusuke20 skrev:Ja och jag tänker som realistiska människor. Bara ett pucko skulle ödsla sin tid på att klaga och bry sig om vad jag har för saker och vad jag har för intresse.Dagobert skrev:Ville bara veta hur du tänker.
Men du fattar ju inte vad jag säger i ett enda inlägg. Det här är lönlöst.
Senast redigerad av Dagobert 2015-09-12 0:13:39, redigerad totalt 1 gång.
jag förstår dig men vilken smart människa avbryter sin vänskap med någon bara för att den personen råkar ha en tjock tv? isåfall är det killen som avbryter vänskapet fel och inte den som har tjock tvn.Dagobert skrev:Men du fattar ju inte vad jag säger. Det här är lönlöst.
yusuke20 skrev:jag förstår dig men vilken smart människa avbryter sin vänskap med någon bara för att den personen råkar ha en tjock tv? isåfall är det killen som avbryter vänskapet fel och inte den som har tjock tvn.Dagobert skrev:Men du fattar ju inte vad jag säger. Det här är lönlöst.
Nej, du förstår inte, det där svaret visar det tydligt.
Du menar att de vill att folks ska tycka som de? är själv diagnotiserad och minns inte om det här hände mig.Huggorm skrev:Problemet är att de neurotypiska tänker på ett annorlunda sätt. De har en utpräglad flockmentalitet och är ofta väldigt noga med vad man har för grejer. Dom är inte alltid lätta att ha att göra med.
Men du sa ju själv att man inte ska bry sig om man får skit för något man gillar och trivs med.Dagobert skrev:Nej, du förstår inte, det där svaret visar det tydligt.
Huggorm skrev:Problemet är att de neurotypiska tänker på ett annorlunda sätt. De har en utpräglad flockmentalitet och är ofta väldigt noga med vad man har för grejer. Dom är inte alltid lätta att ha att göra med.yusuke20 skrev:Ja och jag tänker som realistiska människor. Bara ett pucko skulle ödsla sin tid på att klaga och bry sig om vad jag har för saker och vad jag har för intresse.Dagobert skrev:Ville bara veta hur du tänker.
Nu tror jag att du generaliserar rätt grovt, jag känner folk som inte är materialistiska.
Det här känns som att förklara skillnaden mellan grönt och blått för en blind.
Återgå till Intressanta intressen