Normalt att köpa gamla saker?
Tips köp inte kläder från 80-talet. Fett osköna med en massa syntetiska material som kliar och har sig.
Finns ju vissa käder som inte ser helt överdrivna ut eller osköna. Fast frisyrerna kan jag hålla med dig om förutom pompadour frisyren.slackern skrev:Tips köp inte kläder från 80-talet. Fett osköna med en massa syntetiska material som kliar och har sig.
Det beror på din deffinition av vad bättre är. Trivs man hur man är som person så ska man självklart inte ändra sig oavsett var andra tycker. Trivs man mycket med 80 tals intresse medans de flesta ungdomar går på dagens mainstream så ska man få behålla det intresset. Enligt din logik så är det fel för undomar att gilla 80 talet bara för att majoriteten av undomar gillar dagens mainstream? Bland en av de mest sjukaste åsikterna jag hört.sugrövmanövern skrev:Ok, men det kan ju hända att man har luckor i sitt beteende pga autismen. Alltså att inte vilja förändra sig till det bättre bara för att man ibland då behöver ta saker utifrån och inte inifrån sig själv låter mer som barnsligheter och rigiditet än bra självkänsla
Hur är man barnslig att man försvarar sin personlighet? detta är tecken på bra självkänsla:
Tuff kille: Tjena varför är du inte kaxig och taskig? du kommer få mer vänner.
Snäll Kille: Nej tack, jag trivs som den jag är och jag skulle nog inte vilja ha vänner av sån typ.
Där visar den snälla killen en tecken på bra självkänsla eftersom han vägrar gå över till en sida som han inte skulle trivas med och att han accepterar den han är Så du har helt fel med att ''försvara sitt liv som man trivs med'' skulle vara barnslig.
yusuke20, du lägger mycket ord i munnen på mig och tillskriver mig massor av åsikter jag inte uttryckt. Orkar inte reda ut ditt virrvarr. Mitt råd till dig blir väl typ att samla hur mycket 80-talsgrejer du vill, lev, ät, läs, lyssna 80-tal ty däri ligger knappast ditt problem.
Men jobba på hur du tolkar och bemöter dina medmänniskor, annars kommer ingen orka tala med dig.
Men jobba på hur du tolkar och bemöter dina medmänniskor, annars kommer ingen orka tala med dig.
- sugrövmanövern
- Anslöt: 2007-01-12
Förlåt mig. det är bara så att jag kan ha missförstått din tolkning eftersom jag är väldig känslig fast inte åt det aggresiva hållet utan mer åt det depressiva.sugrövmanövern skrev:yusuke20, du lägger mycket ord i munnen på mig och tillskriver mig massor av åsikter jag inte uttryckt. Orkar inte reda ut ditt virrvarr. Mitt råd till dig blir väl typ att samla hur mycket 80-talsgrejer du vill, lev, ät, läs, lyssna 80-tal ty däri ligger knappast ditt problem.
Jag trodde du menade att det är fel att gilla 80 talet och att jag borde gilla nyare saker istället som många ungdomar jag gör. Är det verkligen sant att alla ungdomar bara umgås med de som gillar samma saker som de? kommer jag bli mobbad för att jag gillar 80 talet? att ha 80 talet som intresse får mig att må mycket bra.
Ok, förstår. Om man har ett stort intresse brukar en del gilla att racka ner på det för att såra en, eller för att de blir irriterade. En del tror jag är rent avundsjuka faktiskt.yusuke20 skrev:Jag trodde du menade att det är fel att gilla 80 talet och att jag borde gilla nyare saker istället som många ungdomar jag gör. Är det verkligen sant att alla ungdomar bara umgås med de som gillar samma saker som de? kommer jag bli mobbad för att jag gillar 80 talet? att ha 80 talet som intresse får mig att må mycket bra.
Jag anser att de är dumma i huvudet när de gör så.
- sugrövmanövern
Men kan man fortfarande ha vänner även om man inte har samma intresse?sugrövmanövern skrev:Ok, förstår. Om man har ett stort intresse brukar en del gilla att racka ner på det för att såra en, eller för att de blir irriterade. En del tror jag är rent avundsjuka faktiskt.
Absolut, jag ser inte hur ett intresse för 80-talet skulle förhindra vänskap med någon som inte är intresserad av det. Skulle väl vara om man pratar för mycket om sitt intresse så de tröttnar eller nåt.yusuke20 skrev:Men kan man fortfarande ha vänner även om man inte har samma intresse?sugrövmanövern skrev:Ok, förstår. Om man har ett stort intresse brukar en del gilla att racka ner på det för att såra en, eller för att de blir irriterade. En del tror jag är rent avundsjuka faktiskt.
- sugrövmanövern
Man bör förstås ha nåt gemensamt om man ska umgås, annars blir det svårt.
Om det gemensamma intresset t.ex. är bilar så kan det gå bra om ni är öppna, han för dina 80-talare och du för hans nyare/äldre bilar.
En segelbåtsfanatiker och en motorbåtsfanatiker kan ha skärgårdsintresset gemensamt. Åka var för sig på dagarna och lägga till för kvällen i samma vik för att umgås.
Om det gemensamma intresset t.ex. är bilar så kan det gå bra om ni är öppna, han för dina 80-talare och du för hans nyare/äldre bilar.
En segelbåtsfanatiker och en motorbåtsfanatiker kan ha skärgårdsintresset gemensamt. Åka var för sig på dagarna och lägga till för kvällen i samma vik för att umgås.
Du menar om jag gillar 80 tals musik så kan jag umgås med någon som gillar dagens musik? för då har vi båda musik som gemensam intresse.Dagobert skrev:Man bör förstås ha nåt gemensamt om man ska umgås, annars blir det svårt.
yusuke20 skrev:Du menar om jag gillar 80 tals musik så kan jag umgås med någon som gillar dagens musik? för då har vi båda musik som gemensam intresse.Dagobert skrev:Man bör förstås ha nåt gemensamt om man ska umgås, annars blir det svårt.
Om det vara gäller musiken så tror jag inte att det blir ett bekymmer, men om du bygger upp hela ditt liv kring 80-talet tror jag att det kan bli problematiskt.
Jag ser inget problem med det. kan du ge exempel?slackern skrev:yusuke20 skrev:Du menar om jag gillar 80 tals musik så kan jag umgås med någon som gillar dagens musik? för då har vi båda musik som gemensam intresse.Dagobert skrev:Man bör förstås ha nåt gemensamt om man ska umgås, annars blir det svårt.
Om det vara gäller musiken så tror jag inte att det blir ett bekymmer, men om du bygger upp hela ditt liv kring 80-talet tror jag att det kan bli problematiskt.
att ha 80 tals inredning och lite 80 tals prylar lär knappast vara problematisk.
yusuke20 skrev:Jag ser inget problem med det. kan du ge exempel?slackern skrev:yusuke20 skrev:Du menar om jag gillar 80 tals musik så kan jag umgås med någon som gillar dagens musik? för då har vi båda musik som gemensam intresse.
att ha 80 tals inredning och lite 80 tals prylar lär knappast vara problematisk.
Nej men inte om du bygger upp hela din identitet kring en svunnen epok. Om du har en soffa och lite andra grejer från 80-talet och musik du kan till och med spela upp musiken på en LP-spelare. Men att du även ska ha en sunkig tjocktv och VHS från 80-talet är att gå till överdrift för du kommer att bli galen på den kassa bildkvaliten.
Det har jag redan och jag har inte haft några problem alls med det. Faktiskt så är tjock tv ganska bra att ha. jag har även en telefon från 80 talet som jag tänkt använda när jag flyttar till ett annat lägenhet för jag har ingen telefonjack. Jag har också en nintendo nes. jag skiter totalt i hur kass bildkvaliten är på en spel eller tv. Jag trivs med det.slackern skrev:Men att du även ska ha en sunkig tjocktv och VHS från 80-talet är att gå till överdrift för du kommer att bli galen på den kassa bildkvaliten.
Jag känner inte att jag gått till överdrift eller problematiskt utan det är så jag vill leva.
Jag trivs med det så enkel är det.
yusuke20 skrev:Det har jag redan och jag har inte haft några problem alls med det. Faktiskt så är tjock tv ganska bra att ha. jag har även en telefon från 80 talet som jag tänkt använda när jag flyttar till ett annat lägenhet för jag har ingen telefonjack. Jag har också en nintendo nes. jag skiter totalt i hur kass bildkvaliten är på en spel eller tv. Jag trivs med det.slackern skrev:Men att du även ska ha en sunkig tjocktv och VHS från 80-talet är att gå till överdrift för du kommer att bli galen på den kassa bildkvaliten.
Jag känner inte att jag gått till överdrift eller problematiskt utan det är så jag vill leva.
OK huvudsaken att du trivs. Jag tänkte nog bara hur jag kommer ihåg när jag skaffade DVD att jag verkligen avskydde VHS efter det.
VHS är inte något jag saknar från min tid som servicetekniker av hemelektronik. Alldeles för mycket mekanik som kan krångla.slackern skrev:OK huvudsaken att du trivs. Jag tänkte nog bara hur jag kommer ihåg när jag skaffade DVD att jag verkligen avskydde VHS efter det.
jag förstår hur du menar. själv är jag en sån som inte bryr mig om högteknologi och hur bra kvalite det är på filmer, spel, bilder och mer. Dålig bildkvalite stör mig inte och faktiskt gillar jag det.slackern skrev:OK huvudsaken att du trivs. Jag tänkte nog bara hur jag kommer ihåg när jag skaffade DVD att jag verkligen avskydde VHS efter det.
Låt mig fråga: är du den typen som strävar alltid efter det bästa kvalitén?
Tjock-TV är inte så illa. Man får ju en fin 100Hz sony helt gratis nu. Och vill man ha en från 80-talet kan man nog få en Bang Olufsen gratis nu. Bättre blev det inte på 80-talet.yusuke20 skrev:Det har jag redan och jag har inte haft några problem alls med det. Faktiskt så är tjock tv ganska bra att ha. jag har även en telefon från 80 talet som jag tänkt använda när jag flyttar till ett annat lägenhet för jag har ingen telefonjack. Jag har också en nintendo nes. jag skiter totalt i hur kass bildkvaliten är på en spel eller tv. Jag trivs med det.slackern skrev:Men att du även ska ha en sunkig tjocktv och VHS från 80-talet är att gå till överdrift för du kommer att bli galen på den kassa bildkvaliten.
slackern skrev:yusuke20 skrev:Det har jag redan och jag har inte haft några problem alls med det. Faktiskt så är tjock tv ganska bra att ha. jag har även en telefon från 80 talet som jag tänkt använda när jag flyttar till ett annat lägenhet för jag har ingen telefonjack. Jag har också en nintendo nes. jag skiter totalt i hur kass bildkvaliten är på en spel eller tv. Jag trivs med det.slackern skrev:Men att du även ska ha en sunkig tjocktv och VHS från 80-talet är att gå till överdrift för du kommer att bli galen på den kassa bildkvaliten.
OK huvudsaken att du trivs. Jag tänkte nog bara hur jag kommer ihåg när jag skaffade DVD att jag verkligen avskydde VHS efter det.
Huggorm skrev:VHS är inte något jag saknar från min tid som servicetekniker av hemelektronik. Alldeles för mycket mekanik som kan krångla.slackern skrev:OK huvudsaken att du trivs. Jag tänkte nog bara hur jag kommer ihåg när jag skaffade DVD att jag verkligen avskydde VHS efter det.
Tråkmånsar! Fanns ju inget bättre än att kunna spela in live program på vhs om man visste att man inte skulle hinna se det den tiden det gick på tv
slackern skrev:Jag tänkte nog bara hur jag kommer ihåg när jag skaffade DVD att jag verkligen avskydde VHS efter det.
Ja, så är det ofta - man är nöjd med det man har tills man provat nåt bättre.
Och konstigt nog märks skillnaden mest när man byter ner sig.
Byta upp sig, visst blir det lite bättre, men byta ner sig lika mycket blir uselt.
Förutsatt att apparaten fungerade som den skulle och inte bandet fastnade, blev förstört eller inspelningen helt enkelt inte startade som den skulleJaneLane skrev:Tråkmånsar! Fanns ju inget bättre än att kunna spela in live program på vhs om man visste att man inte skulle hinna se det den tiden det gick på tv
Har använt DVD och VHS flertals gånger men jag gillar ändå VHS mer. vad menar du med byta upp och byta ner sig?Dagobert skrev:Ja, så är det ofta - man är nöjd med det man har tills man provat nåt bättre.
yusuke20 skrev:jag förstår hur du menar. själv är jag en sån som inte bryr mig om högteknologi och hur bra kvalite det är på filmer, spel, bilder och mer. Dålig bildkvalite stör mig inte och faktiskt gillar jag det.slackern skrev:OK huvudsaken att du trivs. Jag tänkte nog bara hur jag kommer ihåg när jag skaffade DVD att jag verkligen avskydde VHS efter det.
Låt mig fråga: är du den typen som strävar alltid efter det bästa kvalitén?
Nej absolut inte bästa kvalité, jag har inte ens en Bluray eller ja nu har 4K HDTV det har jag inte och har inte ens funderat på att skaffa det.
Återgå till Intressanta intressen