Kan ni bli kära i figurer som inte finns i verkligheten?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

Moderatorer: Alien, atoms

blir ni ofta förälskade i figurer som inte existerar på riktigt?

ja väldigt mycket
7
13%
ja men bara ibland
11
21%
sådär. har hänt någon gång i livet
12
23%
väldigt sällan
4
8%
aldrig
17
32%
vet inte/kommer inte ihåg
2
4%

Antal röster : 53

kan ni bli kära i figurer som inte finns i verkligheten?

Inläggav KrigarSjäl » 2015-09-09 23:47:41

-Människor brukar mer bli förälskade i andra människor än i tecknade barnfigurer, lyktstolpar, leksaker med mera...ja det är fullkomligt tväridiotiskt och ett tecken på att det är vajsing nånstans.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2006-08-10

Inläggav yusuke20 » 2015-09-09 23:51:45

KrigarSjäl skrev:-Människor brukar mer bli förälskade i andra människor än i tecknade barnfigurer, lyktstolpar, leksaker med mera...ja det är fullkomligt tväridiotiskt och ett tecken på att det är vajsing nånstans.
Det finns inget rätt eller fel i kärlek och då menas det att man kan vara kär i allt. det finns häller ingen regel som säger att man bara kan vara kär i riktiga människor.
yusuke20

Anslöt: 2014-01-19

Inläggav KrigarSjäl » 2015-09-09 23:54:19

Det finns snarare en väldig massa rätt och fel...du kan inte ingå äktenskap med en märr och barn rör du inte.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav yusuke20 » 2015-09-09 23:59:52

KrigarSjäl skrev:Det finns snarare en väldig massa rätt och fel...du kan inte ingå äktenskap med en märr och barn rör du inte.
Att tycka det är idiotisk att vara kär i en tecknad tjej är subjektiv vilket är baserad på din åsikt. det jag försöker säga är att Kärlek inte har regler som säger vilka man får vara kär i och inte.
yusuke20

Inläggav KrigarSjäl » 2015-09-10 0:03:27

yusuke20 skrev:
KrigarSjäl skrev:Det finns snarare en väldig massa rätt och fel...du kan inte ingå äktenskap med en märr och barn rör du inte.
Att tycka det är idiotisk att vara kär i en tecknad tjej är subjektiv vilket är baserad på din åsikt. det jag försöker säga är att Kärlek inte har regler som säger vilka man får vara kär i och inte.

-Titta i lagboken får du se.

Gå till din präst eller din kommunale vigselförrättare och säg att du vill gifta dig med din mangafigur.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav Surkatt » 2015-09-10 0:07:26

Jag har varit jäkligt attraherad av animekaraktärer, men jag skulle nog inte kunna få det till kärlek. För att de ska gå från attraktion eller förälskelse måste du väl kunna sätta dig in i att du lever med personen, att ni delar erfarenheter? Eller kärlek är väl något som sker mellan personer.
Surkatt

Anslöt: 2013-01-13

Inläggav yusuke20 » 2015-09-10 0:08:27

KrigarSjäl skrev:-Titta i lagboken får du se.

Gå till din präst eller din kommunale vigselförrättare och säg att du vill gifta dig med din mangafigur.

Det finns ingen lagbok inom kärlek och jag vet väl mycket om att jag inte kan gifta mig med henne eftersom hon inte existerar men ändå är jag kär i henne.
yusuke20

Inläggav KrigarSjäl » 2015-09-10 0:10:05

yusuke20 skrev:
KrigarSjäl skrev:-Titta i lagboken får du se.

Det finns ingen lagbok inom kärlek och jag vet väl mycket om att jag inte kan gifta mig med henne eftersom hon inte existerar men ändå är jag kär i henne.

-Du är ju dum på riktigt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav colaflaska » 2015-09-10 0:14:03

Jag tror inte att ni någonsin varit kära på riktigt. Förälskade kanske, men hur sjutton kan ni vara kära i någon ni får noll utbyte av? Eller går ni på mellanstadiet?
colaflaska

Anslöt: 2012-04-20

Inläggav yusuke20 » 2015-09-10 0:14:15

KrigarSjäl skrev:-Du är ju dum på riktigt.
Inte om man har läst kärlek inom ateism. Dessutom så är det din åsikt om att jag är dum.
yusuke20

Inläggav KrigarSjäl » 2015-09-10 0:16:22

yusuke20 skrev:
KrigarSjäl skrev:-Du är ju dum på riktigt.
Inte om man har läst kärlek inom ateism. Dessutom så är det din åsikt om att jag är dum.

Som jag sa. Du är dum på riktigt.

Ett troll skulle inte kunna låtsas vara så dum.
Gå ner till sån total särskoleklassnivå.

Nu skiter jag i det här, den ena dummare än tåget och den andra ännu dummare... :roll:

Puzzle:

Som du borde vara medveten om vid det här laget så anser vi inte att det är okej att uttala sig nedlåtande om någon eller någons intressen bara för att dom inte passar en själv. Denna gång ger det dig en tillsägelse.

Tänk på reglerna:
Forumsregler skrev:• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.

Se även 1 och 2.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Senast redigerad av KrigarSjäl 2015-09-10 0:17:04, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad

Inläggav yusuke20 » 2015-09-10 0:17:55

colaflaska skrev:Jag tror inte att ni någonsin varit kära på riktigt. Förälskade kanske, men hur sjutton kan ni vara kära i någon ni får noll utbyte av? Eller går ni på mellanstadiet?
Du kan säga hur korkad det än är men kärlek är inget man kan styra. Man får vara i princip kär i vem man vill och en människa skapades för att ha den friheten så det finns inget som heter *att vara kär normalt*. Förresten så har jag varit kär i 3 riktiga personer.
yusuke20

Inläggav colaflaska » 2015-09-10 0:21:25

yusuke20 skrev:
colaflaska skrev:Jag tror inte att ni någonsin varit kära på riktigt. Förälskade kanske, men hur sjutton kan ni vara kära i någon ni får noll utbyte av? Eller går ni på mellanstadiet?
Du kan säga hur korkad det än är men kärlek är inget man kan styra. Man får vara i princip kär i vem man vill och en människa skapades för att ha den friheten så det finns inget som heter *att vara kär normalt*. Förresten så har jag varit kär i 3 riktiga personer.

Men alltså.. Du KAN inte vara kär i någon du aldrig ens sett IRL. Förälskad absolut. Och sluta säg att det går att vara kär i vem man vill. Pedofiler och zoofiler anser sig också vara kära i sina offer.

Någon dag kanske du växer upp och inser att det du kallar kärlek är förälskese.
colaflaska

Inläggav yusuke20 » 2015-09-10 0:22:13

KrigarSjäl skrev:Som jag sa. Du är dum på riktigt.
Fortfarande din åsikt men hursomhelst så finns det ingen lag inom kärlek som säger att man endast får vara kär i riktiga personer. finns faktiskt folk som kan bli kära i djur till och med så jag förstår idiotförklarar folk som har annorlunda kärlek än vad du har som du anses vara idiotiskt när det i själva verket inte är det. Pedofili är jag dessutom emot men jag ser inget dåligt att vara småkär i en söt tecknad tjej.
yusuke20

Inläggav Surkatt » 2015-09-10 0:23:07

Pikachu skrev:
slackern skrev:
Pikachu skrev:@slackern

Du tycker alltså att det är fullt normalt att tända på fjortisar?

Läs om vad jag skrev här.

post1325999.html#p1325999
Jo men tycker du inte att det är lite konstigt att som 35 årig man skriva "Jag tänder inte på tolvåringar"? Då känns det ju som att han tycker fjortisar är helt legitimt.

Nä, det säger bara att han inte tänder på tolvåringar. Lägg ner!
Surkatt

Inläggav yusuke20 » 2015-09-10 0:25:42

colaflaska skrev:Men alltså.. Du KAN inte vara kär i någon du aldrig ens sett IRL. Förälskad absolut. Och sluta säg att det går att vara kär i vem man vill. Pedofiler och zoofiler anser sig också vara kära i sina offer.

att vara kär och förälskad är ungefär nästan samma sak men inte helt så jag kan ha blandat ihop det. Fast det jag sa om att det går att vara kär i vem man vill är tyvär sant. Jag säger inte att pedofili är okej men det finns ingen regel som säger att man bara får vara kär i människor. Själv är jag kär i riktiga tjejer men det kan vara svårt att bli ihop med den personen.
yusuke20

Inläggav colaflaska » 2015-09-10 0:26:13

yusuke20 skrev:
KrigarSjäl skrev:Som jag sa. Du är dum på riktigt.
Fortfarande din åsikt men hursomhelst så finns det ingen lag inom kärlek som säger att man endast får vara kär i riktiga personer. finns faktiskt folk som kan bli kära i djur till och med så jag förstår idiotförklarar folk som har annorlunda kärlek än vad du har som du anses vara idiotiskt när det i själva verket inte är det. Pedofili är jag dessutom emot men jag ser inget dåligt att vara småkär i en söt tecknad tjej.

NEJ. Det går inte att vara kär i ett djur. Kärlek handlar om att ge och ta. Visst, ett djur kan ge dig tillgivenhet men det är inte samma sak. Vad får du i utbyte från din figur? Vad diskuterar ni? Seriöst, det går inte att vara kär i något du aldrig haft en intellektuell diskussion med.
colaflaska

Inläggav colaflaska » 2015-09-10 0:29:39

yusuke20 skrev:
colaflaska skrev:Men alltså.. Du KAN inte vara kär i någon du aldrig ens sett IRL. Förälskad absolut. Och sluta säg att det går att vara kär i vem man vill. Pedofiler och zoofiler anser sig också vara kära i sina offer.

att vara kär och förälskad är ungefär nästan samma sak men inte helt så jag kan ha blandat ihop det.

Själv är jag kär i riktiga tjejer men det kan vara svårt att bli ihop med den personen.

Nej. Förälskelse är något spontant som går över efter några månader. Kärlek varar i flera år. Du är alltså kär i någon enbart baserat på en både bokstavlig och bildlig tvådimenssionell version av den karaktären?

Jaha, så det finns en seriös chans att du får knulla din påhittade karaktär?
colaflaska

Inläggav yusuke20 » 2015-09-10 0:31:27

colaflaska skrev:NEJ. Det går inte att vara kär i ett djur. Kärlek handlar om att ge och ta. Visst, ett djur kan ge dig tillgivenhet men det är inte samma sak. Vad får du i utbyte från din figur? Vad diskuterar ni? Seriöst, det går inte att vara kär i något du aldrig haft en intellektuell diskussion med.
Du menar förälskad? hursomhelst så har det funnits personer som varit kär i ett djur och haft sex med de så då gav personen djuret kärlek och fick ta emot den från djuret?

Den tecknade tjejen jag är kär i är exakt den typen av tjej som passar mig och jag kanske kan hitta någon som är den typen. Men man är inte onormal om man förälskar sig i tecknade tjejer.
yusuke20

Inläggav yusuke20 » 2015-09-10 0:34:15

colaflaska skrev:Förälskelse är något spontant som går över efter några månader. Kärlek varar i flera år.
Faktiskt så har jag varit förälskad i denna tecknade figur i 2 år.
yusuke20

Inläggav colaflaska » 2015-09-10 0:35:36

yusuke20 skrev:
colaflaska skrev:NEJ. Det går inte att vara kär i ett djur. Kärlek handlar om att ge och ta. Visst, ett djur kan ge dig tillgivenhet men det är inte samma sak. Vad får du i utbyte från din figur? Vad diskuterar ni? Seriöst, det går inte att vara kär i något du aldrig haft en intellektuell diskussion med.
Du menar förälskad? hursomhelst så har det funnits personer som varit kär i ett djur och haft sex med den så då gav personen djuret kärlek och fick ta emot den från djuret?

Den tecknade tjejen jag är kär i är exakt den typen av tjej som passar mig och jag kanske kan hitta någon som påminner mig om henne. Men man är inte onormal om man förälskar sig i tecknade tjejer.

Är du seriös när du kallar djurknullande för att "ge kärlek"? Och du tror att djuret uppfattar det så? Det är ett sjukt jävla beteende.

Det är inte normalt att vara kär i en påhittad figur om man är över 12 år. Hur vet du att hon passar dig? Du har aldrig träffat henne.
colaflaska

Inläggav Surkatt » 2015-09-10 0:35:59

Förälskelse kan ju gå över i någon form av besatthet. Då blir det ju som en årslång förälskelse.

Den här tråden är ju totalkapad av snack om tonåringar. Men jag skulle vilja fråga yusuke20- var du ute efter stöd i det här?
k
Surkatt

Re: kan ni bli kära i figurer som inte finns i verkligheten?

Inläggav tahlia » 2015-09-10 0:37:28

Alltså... Jag säger inte alls att jag förstår mig på fenomenet men uppenbarligen går det alldeles utmärkt att förälska sig i, och att vara kär i, exempelvis föremål eller animerade personer. Om det var omöjligt skulle väl inte de som känner på det viset faktiskt känna som de gör, och dessutom beskriva känslan på samma vis som de personer som förälskar sig i människor gör?
Ni kan vara hur vrånga ni vill men ni kan likt förbannat inte bestämma vad någon annan ska känna eller uppleva. Så protester som "det kan du inte" blir bara dumt.
tahlia

Anslöt: 2007-06-28

Inläggav Pikachu » 2015-09-10 0:38:05

tahlia skrev:Alltså... Jag säger inte alls att jag förstår mig på fenomenet men uppenbarligen går det alldeles utmärkt att förälska sig i, och att vara kär i, exempelvis föremål eller animerade personer. Om det var omöjligt skulle väl inte de som känner på det viset faktiskt känna som de gör, och dessutom beskriva känslan på samma vis som de personer som förälskar sig i människor gör?
Ni kan vara hur vrånga ni vill men ni kan likt förbannat inte bestämma vad någon annan ska känna eller uppleva. Så protester som "det kan du inte" blir bara dumt.
+1
Pikachu
Bannad

Anslöt: 2009-06-14

Återgå till Att leva som Aspergare

Logga in