Undvikande av humanitär kris: 11 miljarder kr/år
30 inlägg
• Sida 2 av 2 • 1, 2
Sen finns det otaliga exempel på motsatsen, folk som utmålar andra som vill hjälpa på plats som rasister, fascister osv. Har det gått dig helt förbi?Alien skrev:Men det är alltså hånet mot "de goda" som jag vänder mig emot. Har ni inga sakliga argument, utan måste misstänkliggöra andras motiv?
Kan så tyckas, men jag ser hellre att de inte svälter ihjäl, får medicin och lite skolning än att ett fåtal får Europeisk standard.caracara skrev:Pikachu skrev:De behöver inte vår standard de behöver bara överleva. Och jag ser hellre enklaver där än här.caracara skrev:
Hur i all sin dar skulle det vara billigare att skapa mellaneuropeisk standard i ett flyktingläger i Jordanien ? Det är snarare omöjligt att göra det. Och rena fantasier att skapa enklaver i Turkiet o.s.v..
Att "de" "bara behöver överleva" är ren grov cynism.
caracara skrev:Pikachu skrev:De behöver inte vår standard de behöver bara överleva. Och jag ser hellre enklaver där än här.caracara skrev:
Hur i all sin dar skulle det vara billigare att skapa mellaneuropeisk standard i ett flyktingläger i Jordanien ? Det är snarare omöjligt att göra det. Och rena fantasier att skapa enklaver i Turkiet o.s.v..
Att "de" "bara behöver överleva" är ren grov cynism.
"De behöver inte vår standard. De behöver bara överleva." Det (!) är din åsikt om dem och deras behov.
Vill dom ha hög levnadsstandard får de arbeta själv för den, det är inte vårt ansvar att betala för det.caracara skrev:"De behöver inte vår standard. De behöver bara överleva." Det (!) är din åsikt om dem och deras behov.
Det är inte snällt att ifrågasätta andras religionerHuggorm skrev:Vill dom ha hög levnadsstandard får de arbeta själv för den, det är inte vårt ansvar att betala för det.caracara skrev:"De behöver inte vår standard. De behöver bara överleva." Det (!) är din åsikt om dem och deras behov.
![Ajabaja :-)056](http://www.aspergerforum.se/images/smilies/eusa_naughty.gif)
Fråga malmöborna. Snart är det väl lika mycket granater och kulor där som där flyktingarna kom ifrån. Så de kan bli internflyktingar istället. Vilken fantastisk utveckling.alixha skrev:Fast det är väl egentligen lite det som händer nu ändå?Plåtmonster skrev:Länder vill inte ha städer med andra länders befolkning i sitt land.
Intressant idé som lär visa om de är förmögna till nationsbygge men det verkar rinna ut i sanden för att ingen ö är till salu. Sedan finns det andra problem såsom att det är uppåt 4 miljoner som skulle behöva plats och att en ny nation i medelhavet skulle kunna komplicera det geopolitiska läget.alixha skrev:Miljardär vill köpa loss ö till flyktingarna.Sälj mig en ö, jag utropar dess självständighet och inhyser migranterna och låter dem jobba med att bygga ett nytt land.
http://www.metro.se/nyheter/miljardar-v ... PnDbbsDOI/
Vad tror ni om det?
Det finns inte någon ny mark att ta i anspråk i stort sett och de plättar som finns obebboda är det oftast av en god anledning så de kräver i stort sett högt tekniskt kunnande och import för att det skall fungera. Då behöver man en majoritet av högutbildat folk. Det lutar mer åt en världsordning där det blir det internationella samfundets skyldighet att hindra storskaliga eller systematiska krigshandlingar på alla jordens platser. Samtidigt som det behövs barnbegränsning efter som det finns gränser för hur mycket mat mm som kan produceras.
Fråga de som är fas3 slavar eller dömda till garantipension. De kan detta med hur att bara överleva är något att ha.caracara skrev:Att "de" "bara behöver överleva" är ren grov cynism.
- plåtmonster
- Anslöt: 2010-03-23